Gå til innhold

EA like freidige som Ubisoft (PC)


Anbefalte innlegg

Indirekte sier dere som rettferdiggjør nedlasting at de som kjøper spillene og holder hjulene i gang i bransjen er idioter? Om de som på lovlig måte kjøpte spillene slutter med dette og begynner med nedlasting av varer på piratebay, hvem er det da som engentlig sørger for at selskaper som EA, Ubisoft, Massive Entertainment mfler har penger til å utvikle spill som disse piratebay heltene kan legge ut på nettet?

 

Selv om mye av produksjonen av spill foregår gjennom pc-skjermen, er ikke det å lage spill gratis. Ansatte skal ha lønn, mye penger havner jo selvfølgelig rett i lomma på the big boss. Men kostnader er det alltid i bedrifter, og de må hente penger ved å produsere varer som kundene kjøper.

 

Setter dette på spissen: Jeg jobber og betaler skatt til staten, og staten skal da sørge for at jeg får de godene jeg har krav på. Du betaler ikke skatt fordi du ikke orker å jobbe, men du får likevel trygd som er betalt av statskassen via mine skattepenger. Er det rettferdig? Om jeg ser det slaraffenlivet du lever og jeg slutter å jobbe og hiver meg på trygden, hvor skal staten hente penger som vi kan heve trygden fra?

 

Så hvorfor skal "jeg" betale 500 kr til Ubisoft slik at de kan lage spill som du henter gratis på nettet? Er jeg en idiot som betaler? For vi som enda betaler for spill til pc er en utdøende rase. Derfor ser man at det satses i mye større grad på konsollversjoner av spill.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

For enkelte blir det er problem når spillselskap gjør produktet dårligere.

 

Faktum er at cracket versjon er mer brukervennlig. Det betyr altså at piratkopiert materiale ikke bare er gratis, men også mer brukervennlig. Og man tror dette vil bekjempe piratkopiering?

 

Endel vise menn har påpekt at den beste måten å bekjempe piratkopiering er å gjøre lovlig versjon mer brukervennlig enn ulovlig. Spillselskap lytter tydeligvis ikke til vise menn, men til dumme menn i dress. EA og Ubisoft er vel de fremste forkjemperne for piratkopiering slik de holder på og vi blir aldri kvitt dritten så lenge selskap tror man bekjemper ild med bensin. :)

Lenke til kommentar

Er derfor jeg i alle år kjøper spill fra Blizzard. Da slipper man dette, og du vet at kvaliteten er 100% ærlig gjennomført. Ikke at jeg er wow fan, nei...

Du har vel fått med deg at Starcraft 2 kommer til å kreve internett tilgang for å spille single player campaign'en. Blizzard er ikke noe spesielt bedre enn de andre, sjøl om de lager bedre spill da.

Lenke til kommentar

Er derfor jeg i alle år kjøper spill fra Blizzard. Da slipper man dette, og du vet at kvaliteten er 100% ærlig gjennomført. Ikke at jeg er wow fan, nei...

Du har vel fått med deg at Starcraft 2 kommer til å kreve internett tilgang for å spille single player campaign'en. Blizzard er ikke noe spesielt bedre enn de andre, sjøl om de lager bedre spill da.

 

Feil!

 

Du må ha internett-tilgang den første gangen du startar opp spelet, for å lage battle.net accounten din. Singleplayer kan du deretter spele offline.

Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

For enkelte blir det er problem når spillselskap gjør produktet dårligere.

 

Faktum er at cracket versjon er mer brukervennlig. Det betyr altså at piratkopiert materiale ikke bare er gratis, men også mer brukervennlig. Og man tror dette vil bekjempe piratkopiering?

 

Endel vise menn har påpekt at den beste måten å bekjempe piratkopiering er å gjøre lovlig versjon mer brukervennlig enn ulovlig. Spillselskap lytter tydeligvis ikke til vise menn, men til dumme menn i dress. EA og Ubisoft er vel de fremste forkjemperne for piratkopiering slik de holder på og vi blir aldri kvitt dritten så lenge selskap tror man bekjemper ild med bensin. :)

 

Du meinar vel brukarvenleg som i gratis?

 

Majoriteten av pcutgivelsar har forøvrig ikkje slike DRM-tiltak som EA og Ubisoft. Pirat-ratioen på spel som blir lansert uten DRM er ikkje akkurat positiv lesing! Difor synest eg at argumentet ditt blir litt feil.

 

Eg diggar spel på PC, plattforma byr på mykje betre gameplay enn på ein xbox eller ein PS3. Difor har eg liten sympati med piratane som definitivt er med på overtale spelstudioane om at konsollplattforma er der pengane ligg!

 

Og kva faen Skidrow? Ved å skrive "kjøp spelet om du likar det" på slutten av readmeteksta så er alt greit?

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Er derfor jeg i alle år kjøper spill fra Blizzard. Da slipper man dette, og du vet at kvaliteten er 100% ærlig gjennomført. Ikke at jeg er wow fan, nei...

Du har vel fått med deg at Starcraft 2 kommer til å kreve internett tilgang for å spille single player campaign'en. Blizzard er ikke noe spesielt bedre enn de andre, sjøl om de lager bedre spill da.

 

Feil!

 

Du må ha internett-tilgang den første gangen du startar opp spelet, for å lage battle.net accounten din. Singleplayer kan du deretter spele offline.

Det er ihvertfall ikke noe offline lan muligheter.

 

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopersInterviewed

 

http://www.readmore.de/index.php?cont=news&id=5583

 

http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/no-lan-in-starcraft-ii-confirmed/

Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

For enkelte blir det er problem når spillselskap gjør produktet dårligere.

 

Faktum er at cracket versjon er mer brukervennlig. Det betyr altså at piratkopiert materiale ikke bare er gratis, men også mer brukervennlig. Og man tror dette vil bekjempe piratkopiering?

 

Endel vise menn har påpekt at den beste måten å bekjempe piratkopiering er å gjøre lovlig versjon mer brukervennlig enn ulovlig. Spillselskap lytter tydeligvis ikke til vise menn, men til dumme menn i dress. EA og Ubisoft er vel de fremste forkjemperne for piratkopiering slik de holder på og vi blir aldri kvitt dritten så lenge selskap tror man bekjemper ild med bensin. :)

 

Du meinar vel brukarvenleg som i gratis?

 

Nei, brukervennlig som at hvis ISPen din har litt problemer den dagen, så får du fremdeles spillt spillet. Eller du sitter på hytta og kjeder deg, eller om DRM serveren til selskapet er nede. (UBI hadde jo som kjent slike problemer med AC2 og Silent hunter 5 lanseringen - jeg bryr meg en døyt om det var DoS angrep eller ei, poenget her er at en idiotisk løsning sørget for at det var MANGE som ikke fikk spille).

 

Og forøvrig så er jeg ikke trygg på at selskapene tar seg bryet til å patche vekk DRMen før de legger ned driften av serverene som sørger for at man kan spille i fremtiden...det skjer - EA stengte for ikke så lenge siden auth serverene til flere av spillene sine - Det var fortsatt mange som spillte dem online. EA drepte regelrett spillene for at kundene skulle bli tvunget til å kjøpe årets utgave.

 

http://ps3.ign.com/articles/105/1057869p1.html

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Internett er en no-issue for meg selv og ALLE jeg kjenner, så jeg tror nok folk overdriver en god del. Denne typen beskyttelse er null problem. Har runda Assassin's Creed 2 100%, og den ene gangen jeg ikke fikk kobla til var det pga. hackere.

 

For enkelte blir det er problem når spillselskap gjør produktet dårligere.

 

Faktum er at cracket versjon er mer brukervennlig. Det betyr altså at piratkopiert materiale ikke bare er gratis, men også mer brukervennlig. Og man tror dette vil bekjempe piratkopiering?

 

Endel vise menn har påpekt at den beste måten å bekjempe piratkopiering er å gjøre lovlig versjon mer brukervennlig enn ulovlig. Spillselskap lytter tydeligvis ikke til vise menn, men til dumme menn i dress. EA og Ubisoft er vel de fremste forkjemperne for piratkopiering slik de holder på og vi blir aldri kvitt dritten så lenge selskap tror man bekjemper ild med bensin. :)

 

Du meinar vel brukarvenleg som i gratis?

 

Nei, brukervennlig som at hvis ISPen din har litt problemer den dagen, så får du fremdeles spillt spillet. Eller du sitter på hytta og kjeder deg, eller om DRM serveren til selskapet er nede. (UBI hadde jo som kjent slike problemer med AC2 og Silent hunter 5 lanseringen - jeg bryr meg en døyt om det var DoS angrep eller ei, poenget her er at en idiotisk løsning sørget for at det var MANGE som ikke fikk spille).

 

Og forøvrig så er jeg ikke trygg på at selskapene tar seg bryet til å patche vekk DRMen før de legger ned driften av serverene som sørger for at man kan spille i fremtiden...det skjer - EA stengte for ikke så lenge siden auth serverene til flere av spillene sine - Det var fortsatt mange som spillte dem online. EA drepte regelrett spillene for at kundene skulle bli tvunget til å kjøpe årets utgave.

 

http://ps3.ign.com/articles/105/1057869p1.html

 

Godt poeng og enig her. Som eg har sagt fleire ganger tidlegare er eg sterkt imot denne type DRM, som Ubisoft og no EA brukar. Dette betyr då ikkje at alle spelstudio brukar slik DRM, som eg skreiv i forrige post.

 

Faktum er at sjølv dei spela som ikkje har DRM blir piratkopiert i minst like stor skala, og dette får the big dogs i EA og Ubisoft til å undre litt.

 

Om ein ser vekk frå slik DRM som Ubisoft har med AC2 så er det vel:

 

Meir brukarvenleg å laste ned frå piratbay enn det er å måtte skrive inn visakortnummer og personalia når ein handlar(skjønt ein kan lagre desse data) på digital- eller nettbutikk

 

Meir brukarvenleg å bruke ein cracka versjon slik ein slepp å måtte skrive inn ein cd-key

 

Sjølvsagt hadde det vore meir brukarvenleg å sleppe å logge inn på f.eks battle.net.

 

Sist men ikkje minst, det er vel greit å spare 300-400 kroner? Men hei, reality check, me må faktisk betale for produktet slik at dei som produsentane kan fortsette å utvikle spel.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Laster ned nesten hele tiden ned singleplayer spill, med untak av virkelig gode titler.

 

Kvifor? Og kan du kome med eksempel på virkelig gode titler.

 

Dette er ein av grunnane til at vi aldri ser PC ekslusive singleplayer spel til PC lenger, med unntak av strategi-sjangeren(skjønt RUSE, Red alert 3 og Supreme commander 2 viser at dei vel å gå vekk frå PC-ekslusivitet).

 

Det vi ender opp med er spel som blir lansert på multiplattform, som til dømes:

 

Supreme commander 2

Dragon Age

Deus Ex 3

Max Payne 3

 

Alle desse vil og er tilpassa restriksjonane ein konsoll har.

Dragon Age var ein god PC tittel, men er dessverre berre blåbær iforhald til Baldur's Gate 2.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Orker ikke disse DRM løsningen men hvem skal jeg klandre. Skal jeg klandre piratene eller selskapene som innfører slik restriksjoner på sine produkter ?

 

Det er veldig enkelt å si att det er selskapene sin skyld men tenk dere godt om, hadde disse drm løsningene eksistert hvis det ikke hadde vært noen pirater?

 

Hadde planer om å skaffe meg CC 4 siden jeg er blodfan av serien men med slike restriksjoner så lar jeg helle være og bruker pengene på noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg tror at folk glemmer en veldig viktig detalj oppi alt snakket om internett vs ikke internett.

 

Tiden går... Det er mitt viktigeste argument mot slik drm. Om 10 år vil jeg muligens ønske å spille et spill jeg har gode minner fra. Dette vil i mange tilfeller være umulig. Fordi serveren er borte. Tar jeg opp en NES, Genesis osv vil jeg helt uten problemer (bortsett fra lyspistolen() kunne spille spillene mine i dag, 25+ år etter at jeg kjøpte det. Det samme kan neppe sies om Assassins Creed 2.

 

Hmm, hadde ikke tenkt så mye på det, men hvem sier at det tar 10år, muligheten er jo at firmaet går konkurs (neppe EA eller Ubisoft med det første), eller at serverene tas ned etter bare 3-5år, det står jo ikke hvor lenge disse skal være oppe for de forskjellige spillene..

 

 

 

Nei, får vel downloade også for og ha dem liggende til senere.

Lenke til kommentar

Det at anti-pirat tiltakene er grunnen til at dere piratkopierer er bare bull! Sjangsen for at dere hadde kjøpt spillet hvis det var fritt for slikt er minimale. (vet jeg tar alle under en kam nå..)

 

Det å boikotte et spill (eller en produsent/utgiver) vil påvirke denne personen svært lite. Du vil gå inn i statestikken som en av xxxx som valgte og laste ned og derfor styrke grunnlaget som danner behovet for tiltak.

 

Kjøp heller spillet og legg inn crack hvis du har behov for å spille uten internett. Jeg la selv inn crack på kjøpte spill for å slippe å ha CD-rommen i hele tiden..

 

 

(som alle andre) kan jeg nevne at jeg er sterkt i mot disse forsøkene og synes det er bortkastet resurser, men jeg forstår hvorfor de gjør det..

Lenke til kommentar

For noe tull! Nå blir det PirateBay på meg fremover, jeg som kjempet på for at kompisene mine faktisk skulle kjøpe spill fremfor å piratkopiere. :(

 

DU gjer det vondt verre med å fortsette å piratkopiere. Forstår du ikkje?

 

Bra slagkraft propagandaen til dei f.eks Skidrow og folk flest bak piratsider har! Dei bidrar 0, Niks , NADA for PC-plattforma, tvert imot dei øydelegg plattforma vi har så kjær. Er ikkje rart dei driv på når dei får eit stort anntal donasjonar og reklameinntekter(dei som eig piratportalane).

 

"The Business of Piracy

 

A major reason why the piracy debate is such a confusing minefield of misleading and sensationalist information is because piracy pays, and pays well. As the saying goes, in any legal dispute, the only people who win are the lawyers. Similarly, when piracy is rampant, both gamers and game companies stand to lose a great deal in the long run; the only people who are laughing all the way to the bank are the owners of piracy sites, and the companies that sell copy protection and DRM."

 

"Virtually all piracy sites of reasonable size would be making substantial sums given they're absolutely saturated in ads and have large amounts of traffic. While most sites don't disclose anything about their income, a recent spat on the medium-sized ReleaseLog website resulted in a disgruntled staff member publicly revealing on the site that the owner makes $5,000 US a month from advertising alone, equating to a comfortable $60,000 a year, simply for linking to various torrent releases. This is at the same time as he was asking for donations and free hosting, not paying his staff anything at all, and also linking to images on other sites to minimize his bandwidth costs."

 

"The 26 year old founder of the members-only Oink music piracy site has been found by Police to have$300,000 in his personal Paypal accounts derived from member donations."

 

"

What's objectionable about this practice isn't so much the amount of money these people are making, but the fact that they're doing it without contributing a single cent to the people who are actually responsible for creating the content that is being pirated. These sites are the ultimate free riders, because their content is almost entirely made up of other peoples' hard work. It also reveals the fact that there are millions, maybe billions of dollars up for grabs in the lucrative world of piracy, so for obvious reasons piracy sites love to put on the front that piracy is all about freedom and altruism, that DRM and big companies are evil for opposing piracy, and that there are endless flimsy studies which purportedly show that piracy is actually beneficial, despite actual evidence and logic to the contrary. Plausible misinformation is the key to their survival, so they've become extremely adept at it. It's a very successful business model and there are millions of eager users who are more than happy to swallow any excuses given to them as long as it gives them access to lots of free stuff. It appears that the idealistic concept that P2P is supposedly all about sharing without profit is not one shared by those who actually profit from it: piracy sites."

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Bra slagkraft propagandaen til dei f.eks Skidrow og folk flest bak piratsider har! Dei bidrar 0, Niks , NADA for PC-plattforma, tvert imot dei øydelegg plattforma vi har så kjær.

Jeg vil si det går i en sirkel. Vi vet vel alle hva som kom først av høna og egget her, men Ubisoft og EA fikser ikke problemet med frarøve frihet fra de som faktisk kjøper spillet.

 

Når de som laster ned produktet uten å betale for det slipper alt dette tullet med DRM og tilkobling til internett er det noe galt. Jeg sier ikke at det nødvendigvis rettferdiggjør piratkopiering, men disse tullete antipirattiltakene er med på å drepe PCen som spillplattform like mye som piratene gjør.

Lenke til kommentar

Bra slagkraft propagandaen til dei f.eks Skidrow og folk flest bak piratsider har! Dei bidrar 0, Niks , NADA for PC-plattforma, tvert imot dei øydelegg plattforma vi har så kjær.

Jeg vil si det går i en sirkel. Vi vet vel alle hva som kom først av høna og egget her, men Ubisoft og EA fikser ikke problemet med frarøve frihet fra de som faktisk kjøper spillet.

 

Når de som laster ned produktet uten å betale for det slipper alt dette tullet med DRM og tilkobling til internett er det noe galt. Jeg sier ikke at det nødvendigvis rettferdiggjør piratkopiering, men disse tullete antipirattiltakene er med på å drepe PCen som spillplattform like mye som piratene gjør.

 

Riktig, difor er det frustrerande å lese at mange kun skuldar på DRM og "onde menn i dress".

Lenke til kommentar

Bra slagkraft propagandaen til dei f.eks Skidrow og folk flest bak piratsider har! Dei bidrar 0, Niks , NADA for PC-plattforma, tvert imot dei øydelegg plattforma vi har så kjær.

Jeg vil si det går i en sirkel. Vi vet vel alle hva som kom først av høna og egget her, men Ubisoft og EA fikser ikke problemet med frarøve frihet fra de som faktisk kjøper spillet.

 

Når de som laster ned produktet uten å betale for det slipper alt dette tullet med DRM og tilkobling til internett er det noe galt. Jeg sier ikke at det nødvendigvis rettferdiggjør piratkopiering, men disse tullete antipirattiltakene er med på å drepe PCen som spillplattform like mye som piratene gjør.

 

Hvis du vet om en sperre som KUN treffer dem som ikke betaler, tror jeg du fort blir rikere enn bill gates.. =)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...