Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at bøy og utfall er bedre alternativ, men så vidt meg er bekjent er det ikkje noko stort skadepotensiale på beinpress.

Det er forøvrig ikkje nokon musklar i kneet, kneplager kjem stort sett frå skadar på brusk/membran i kneleddet.

 

 

Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg.

 

Hmm, kanskje jeg husker feil. Er ikke helt med på dette med anatomi.

Lenke til kommentar

Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg.

Jeg tok jo 65kg alene for lenge siden ganske "lett", så vil tro at med spotter (og inni racket denne gangen!) er jeg relativt trygg?

Problemet er ikkje at du kan miste stanga e.l., men at du kan ende opp med ein skade, maksløft belastar kroppen til det maksimale og legger press på alt av åpenbare og skjulte svakheiter du måtte ha i kroppen.

Maksløft har ingen praktisk nytteverdi, hvis det er motivasjon du er ute etter er det da like bra å samanlikne gammel 5 RM mot ny 5 RM?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo sant det dere sier. Vi får se hva det blir til :)

 

IDAAAAAG

 

15 minutter mølle (siste 6 jogging)

15 minutter roing (4246 meter)

15 minutter sykling (5,75 km)

15 minutter crosstrainer/strider/whatever den heter

- gjorde en veldig god innsats her idag, var grufullt.

 

Nedtrekk, bredt grep

1x10 35kg

1x10 35kg

1x10 35kg

1x10 35kg (smalt grep)

- føler teknikken satt som den skulle her idag, kjekt. Ikke noe tull med de siste repsa heller. Treningsbuddy kalte det eldretrim.

 

Sittende roing

1x12 20kg

1x12 20kg

 

Deretter gjorde vi tre forskjellige maskiner med forskjellig bevegelsesmønster. Aner ikke hva noen av dem heter, da jeg sånn ca aldri har brukt dem før. Gjorde 2 sett på hver av dem, og så var det KVELDEN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Løft på lave repsantall er bra for eksplosivitet ;)

 

1) Maxløft i andre ting enn baseøvelser kan jeg være enig i at er ganske tøysete.

2) Maxløft når teknikken ikke er på plass er også tøysete.

 

De fleste som jeg kjenner som har skadet seg på trening har forøvrig ikke gjort det på maksløft. De har gjort det på rimelig lette treningsvekter, fordi de har "glemt" å passe på teknikken. På tunge løft skjerper man seg. Når det er sagt, se punkt 2 igjen. Har man ikke god teknikk, har man det heller ikke på maksløftene.

Lenke til kommentar

15 minutter mølle (siste 4 løping)

15 minutter sykling (6,3km?)

 

Skråbenk i smith

(45 grader)

1x10 stang +10kg

1x10 stang +15kg

1x10 stang +15kg

(30 grader)

1x10 stang +15kg

1x10 stang +15kg

 

Deretter to forskjellige tricepsøvelser med tre sett på begge. Stengte klokka fem idag så vi hadde litt dårlig tid.

Lenke til kommentar

Trening før jobb idag. Økta ble litt kort fordi jeg var superstressa for å komme for sent på jobb. Da jeg hadde dusjet og ordnet meg etterpå innså jeg at jeg kunne nok ha trent 15-20 minutter lenger. Da vet jeg det til neste gang! Var dog ganske effektiv (kanskje det var derfor jeg plutselig fikk så god tid, hehehe...).

 

Jeg filmet noen av øvelsene fordi jeg ikke føler meg 100% på teknikken. Legger ut i kveld etter jobb!

I morra skal jeg gi blod, så da blir det ingen trening :)

 

5 minutter crosstrainer, nivå 8

 

Knebøy

1x8 20kg

1x8 35kg

1x8 45kg

1x5 52,5kg

1x8 47,5kg

 

Markløft

1x10 40kg

1x10 40kg

1x10 40kg

- innbiller meg at jeg har MYEEEEE å jobbe med teknikkmessig her. Har liksom aldri fått noe feedback på hvordan den er. 40 kg føles greit, men som sagt, tror jeg trenger bedre teknikk.

 

Strake markløft

1x10 50kg

1x10 40kg

1x10 40kg

 

Sidehev

1x10 5kg

1x10 5kg

 

Skulderpress

1x10 8kg

 

Biceps curl, EZ-stang

1x10 12,5kg - veldig lett

1x10 14,5

Lenke til kommentar

Jeg syns du kan prøve med en øvelse du føler deg relativ trygg i, og så kan du jo nevne det når du legger den ut at det er viktig for deg med saklighet osv. Tror også at om du filmer vil du fort ha en anelse om hva folk kommer til å pirke på.

Tenk bare på knebøyfailen min :D Hehe! Men selvfølgelig ingen tvang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...