Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det tempoet der gjør det veldig vanskelig å se om dybden din er god nok :tease:

 

Ellers ser det bra ut!

 

Men enn om jeg da, finner ut ifølge dere at jeg har gjort det galt i snart 2 år :ninja:?

Nei da er det nok best å fortsette som før og sørge for at man gjør det galt i minst 2 år til :tease:

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nysgjerrig mrluni, spesielt siden du rakk å få en pluss allerede før du redigerte :p

 

Trente litt idag. Merket jeg hadde litt lite energi til overs gitt. Sikkert en kombinasjon av at jeg bare spiste brød i hele går + ga blod.

Har vært generelt dårlig på å trene rygg, men følte jeg fikk gjort en god innsats idag. Rygg er tungt!!

 

15 minutter sykling

 

Nedtrekk, bredt grep

1x10 20kg

1x10 40kg

1x10 40kg

1x10 40kg (de to siste repsa her var litt tvilsomme)

 

Sittende roing

1x10 20kg

1x10 20kg

1x10 20kg

- eksentriske motstanden på denne er helt vill. Må jo holde igjen alt jeg har for å ikke bli sugd ned og inn i maskina. Nesten.

 

Stående roing

1x12 25kg

1x12 25kg

1x12 25kg

- lett.

 

En arms hantelroing på benk

1x12 12kg

1x12 12kg

 

Pull down maskin (?)

1x10 15kg pr arm

1x10 20kg pr arm

- føler også denne her er veldig lett.

 

Beinhev, strake

1x10

1x10

 

15 minutter crosstrainer

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at du tar 10/12 repetisjoner i samtlige øvelser og for meg virker det da som om du trener med for lite motstand. Husk at musklene ikke vokser effektivt dersom du hele tiden trener med en motstand du klarer å løfte (dvs. at du ikke trener til utmattelse(/eng: failure)).

 

Det er langt bedre å legge seg på en vekt hvor man i det siste settet kanskje bare klarer 7-8 (dersom målsetningen er 10). Da sikrer man at man virkelig har gitt alt.

 

PS: Det er naturligvis et kompromiss mellom form og antall kilo på stangen. :D

 

Lykke til videre og stå på!

Lenke til kommentar

Joa, det er sant det. Men nå prøver jeg jo å gå ned i vekt, så jeg spiser uansett for lite til at jeg vil ha noe særlig muskelvekst. :cry:

Som du ser var også en del på treningen idag veldig lett (derav kommentarene mine). Litt fordi jeg som nevnt ikke har vært flink til å trene ryggen før, så jeg er ikke heeelt sikker i hodet mitt på hvor jeg ligger hen, dagsform osv enda. Må kjenne litt etter. Men joda, jeg kan nok kjøre på littegrann tyngre (og det gjelder ikke bare rygg..). Bein føler jeg at jeg er ganske flink på, men jeg syns det er enklere å presse ut der enn på rygg/armer.

 

Forresten er det også litt sånn at når jeg holder på, så vet jeg at jeg skal skrive det her etterpå. Da blir det fort sånn at jeg bare MÅ klare den ene eller to siste repsa, så jeg kan skrive ti på hele linja. Tydeligvis backfiret planen min :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...