Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Poster her så det ikke blir OT i den store Treningstråden igjen :tease:

Hadde første dag på jobb idag, fikk generell info og ble vist rundt. Vi fikk også uniformer og nå er jeg ordentlig PROFESSIONAL altså! Haha ;)

I morra får jeg ikke vært der pga. jeg må ha intervju for å få meg National Insurance number, men skal tilbake torsdag og fredag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om noen skulle vaere interesser, så har jeg min forste PT-taster i morra, dvs. medlem av gymmet som tester meg ut og ser om hun vil kjope PT-timer.

Hun er en snart 50 år gammel dame som ikke har trent på 10 år og med hoyt blodtrykk, så det setter litt begrensninger for hva vi kan gjore. Kan ikke gjore ting med for stor..ehh hva heter det på norsk? Ikke så mye stot og sånn på knaerne. F. eks utfall er no no og jeg vil tro det samme om step ups sånn helt i starten.

 

 

 

Her er hva jeg har tenkt så langt:

Oppvarming 5 minutter på sykkel eller romaskin, etter hva hun vil selv.

 

Kneboy med swissball mot veggen (for teknikk), deretter statisk kneboy hvor hun boyer ned, holder i 5-10 sekunder (må bare se an hvor sterk hun er), pause og repetere det ca 5 ganger.

 

Stå på ett bein med en manual i hver hånd for å bedre balanse og stabilitet rundt kne og ankel. Om hun trenger en utfordring kan hun alltids få prove å lukke oynene. hehe.

 

Med lette manualer (ett kg feks) "bokse" rett fremover. Har ikke bestemt meg for om vi skal kjore et sett antall sekunder her, eller bare repetisjoner. Tanker?

 

Tåhev på step

 

Liggende pullover med manual

Rygghev

 

Sidehev ELLER skullcrushers liggende på step, med manualer.

 

Planken, mest sannsynlig på knaerne. Tenker å sette ett av målene hennes å forbedre resultatene på planken, om hun er enig selvfolgelig!

 

+ toying om hun onsker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi trente idag, var ikke en særlig godt planlagt økt så ble litt av hvert.

Prøvde å øve på snatch men det er dødsvanskelig. Noen her inne med peiling? Vet den ser helt feil ut i videoen, og jeg er ganske sikker på hva jeg gjør feil også. Hopper for lite, bruker for lite hofte, er for lite eksplosiv rett og slett.

Gikk for lett på noen av vektene idag (roingen) og for tungt på andre (militærpress og nedtrekk). Men sånn er det bare noen ganger!

 

Beklager musikken, skjønner ikke en dritt av Movie Maker Live, så fikk ikke til å ta den vekk. Hehe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1YAq0sBTlfM

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Prøvde å øve på snatch men det er dødsvanskelig. Noen her inne med peiling? Vet den ser helt feil ut i videoen, og jeg er ganske sikker på hva jeg gjør feil også. Hopper for lite, bruker for lite hofte, er for lite eksplosiv rett og slett.

Den største feilen du gjør er at du prøver å kaste stanga over hodet før du er ferdig med første del av løftet. I slutten av den første delen av løftet bør du være i en posisjon hvor beina dine er strake, hendene dine er strake og stanga er inntil kroppen (hang posisjon). Denne posisjonen oppnår du aldri. Om du fikser dette vil du automatisk bruke mer kraft fra bena og mindre fra armene dine.

Endret av Honey Badger
Lenke til kommentar

Hmm, ser den. Takk for video og bilde. Men får jo plutselig utrolig mye mer respekt for folk som gjør disse øvelsene når man prøver det selv og finner ut av hvor teknisk det er. Er ikke bare å hoppe rundt med en stang!

 

Trente for tungt på militærpressen så teknikken gikk litt ut vinduet.

Dog prøver jeg å ikke gå for langt ned uansett, samme gjelder skulderpress. Aner meg at det gir mindre stress på skuldrene mine.

Lenke til kommentar

På militærpress burde du ta stanga heilt ned..

 

Hvorfor det?

 

Det er ikke nødvendig å ta den så veldig mye lengre ned enn Julie gjør her. Kanskje litt lengre, så du får den i- eller rett under hakehøyde, vil jeg si.

 

edit: nvm, jeg tenkte litt omvendt :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...