Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag ble det litt bein.

 

15 minutter på sykkel

 

Knebøy

1x8 20kg oppvarming

1x6 40kg

1x10 45kg

1x10 45kg

1x9 45kg

- kjenner at teknikken ikke er helt som den skal etter å ha vært borte så lenge. Så jeg var forsiktig og prøvde å utføre med så god teknikk som mulig. 45kg kjentes passe ut idag, tror jeg hadde fått dårlig teknikk om jeg hadde gått noe høyere akkurat nå. Får gi det et par økter, så tenker jeg det er tilbake igjen!

 

Pull ups (??) :p

Kroppsvekt x2!

- jaja, hadde ikke akkurat forhåpninger om å klare en engang, så det var jo positiv overraskelse.

Var sånn her grep, jeg husker aldri forskjellen på de to øvelsene:

http://www.gain-muscle-mass.net/images/USMC_Marine_Corps_pull_up.jpg

 

Beinpress

1x8 50kg oppvarming

1x10 125kg

1x10 150kg

1x10 150kg

- kjekt med treningsbuddy som sier at joda, dette klarer du, og presser deg litt :) 150 var faktisk ikke så mye mer stress enn f. eks 130 som jeg trente med før jeg tok pause.

 

Strakmark

1x10 40kg

1x10 45kg

1x10 45kg

- greit nok og ikke spesielt tungt. Må prøve å huske å jobbe med grepsstyrken min for den er litt dårlig.

 

Nordic hamstrings, negative

1x4 rep

1x4 rep

- klarer jo da ikke utføre hele øvelsen, så holder igjen så godt jeg kan på vei ned og går så langt ned jeg klarer, før jeg skyver meg opp igjen. Fikk treningsbuddy til å holde fast beina og det var mye bedre enn å mose dem inn i ribbeveggen.

 

Følte meg død og fordervet etter at vi var ferdige, så trenger nok litt oppkjøring før jeg er tilbake der jeg var. Har også gått ned ca 2kg i vekt, men vet ikke om det har så mye med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Død og fordervelse, idag var et ork :p

 

15 minutter sykling

15 minutter roing

15 minutter rask gange

15 minutter strider

- tida gikk bare saktere og saktere og treningsbuddy og jeg bare så på hverandre med fortvilelse i blikket. Spesielt med heftig doms fra fredagens beinøkt var dette en utfordring idag!

 

Diverse benkpressrør, noe som konstaterte at maxrepstyrken er borte ^^ Sikkert veldig bra tidspunkt å gjøre det etter 60 minutter utslitthet også!

 

Nedtrekk

1x10 15kg

1x10 40kg (siste repsa ble ikke godkjent av treningsbuddy, så gikk ned)

1x10 35kg

1x10 30kg

 

Sittende roing

1x12 15kg

1x12 15kg

1x12 15kg

- jaja, dette gikk hvertfall lett. Greit å avslutte med noe som var ok :p

 

Er så støl og utslitt nå at jeg skal bare sitte her resten av kvelden og gjøre INGENTING.

Lenke til kommentar

Ny pers + ble nesten drept idag! :D

Er også relativt forkjølet og var usikker på om jeg skulle trene i det hele tatt. Kjørte på med litt piller så ble det greit!

 

18 minutter mølle hvorav 3 siste minutter var jogging

15 minutter roing

 

Benk

1x8 20kg

1x5 30kg

1x1 45kg NY PERS :D

1x9 35kg

1x9 32,5kg

 

Skulderpress

1x10 8kg

1x8 8kg

 

Sidehev

1x10 4kg

1x10 4kg

 

Tricepspress

1x12 10kg

1x12 10kg

1x10 10kg

1x10 10kg

 

Biceps curl

1x10 7kg

1x10 7kg

+

hammercurl

1x10 7kg

- biceps er drittkjedelig

 

Stående roing

1x12 25kg

1x12 27,5kg

1x12 27,5kg

- lett, kan nok øke mer fra første sett

Lenke til kommentar

Er også relativt forkjølet og var usikker på om jeg skulle trene i det hele tatt. Kjørte på med litt piller så ble det greit!

 

Kjøp deg 2 rør med 1 grams tabletter og fyr på. Prøv deg frem med 4-5 tabletter i første omgang. Du kan nesten ikke få for mye (les: 200 grams doser!!!)...

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=265

 

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/vitaminer/vitamin-c

 

God bedring.

Endret av Cauldron2
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pers, du benker nå offisielt mer enn en kompis av meg som er 195 høy og veier 80+ og som heldigvis ikke klarer å spore meg tilbake til dette innlegget!

 

Hvorfor kjører du bicepscurl før stående roing?

Selv ville jeg ventet med bicepscurl til etter roing, da roing involverer biceps i en stor grad.

Lenke til kommentar

Hehe, takk!

Skal begynne å trene litt mer målrettet benk nå, så kanskje jeg får litt bedre resultater også.

 

Vel, økta idag var ikke særlig gjennomtenkt, så ble litt tilfeldige øvelser og rekkefølger på ting. Litt pga. jeg er syk og tok ting som de kom. Liker vanligvis å ha en plan FØR jeg er der, men har vært litt rørete i det siste.

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny pers, du benker nå offisielt mer enn en kompis av meg som er 195 høy og veier 80+ og som heldigvis ikke klarer å spore meg tilbake til dette innlegget!

 

Sir-Andy liker dette :thumbup:

 

Slutt å spam, vi har flotte grønn +-knapper for slikt! :tease:

 

EDIT: Pluss knappen er for å vise at man liker noe, ikke for å spamme. Ble kanskje litt uklart i setningen over.. :ermm:

 

EDIT2: Ser ikke hvorfor du er bekymra for en person på 195cm og 80kg som ikke tar 45kg skal finne ut at du mobber han for det...

Endret av bIsk0p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle egentlig trene på fredag men pga. snø + sommerdekk på torsdag gikk den planen i vasken. Og så var jeg hos pappa i helgen.

Trente derimot litt idag!

 

15 min mølle (3 var jogging)

15 min roing

15 min sykling

15 min crosstrainer

 

Benkpress

1x8 20kg

1x7 30kg

1x10 35kg (hjelp på siste rep)

1x9 32,5kg

1x8 30kg

 

Pecdec, tre sett

 

Så gjorde vi sidehev, fronthev, skulderpress i maskin, samt noe greier i smithmaskin. Er så dau i skuldrene at jeg klarer omtrent ikke klø meg i hodet.

Ja, og absmachine! Ahh yeah.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Hehe, skal se hva jeg greier å dra frem :)

 

I starten var jeg nok litt mer hysterisk på kostholdet enn jeg hadde trengt. Følte jeg ødela hele uka om jeg spise en uplanlagt middag f. eks, eller ikke fikk den kjøttdeigen jeg ville ha :roll: er jo ikke akkurat på konkurransediett heller!

Spiser ikke noen spesiell diett eller noenting nå, men prøver å gå litt ned i cm her og der. Er vel det jeg har bestemt meg for, har vinglet frem og tilbake veldig mye. Holder så godt jeg kan på med periodisk faste, men er nok ikke såå flink som jeg burde :) men merker at ting skjer, for all del!

Prøver å holde meg unna de aller verste ting som brus og masse tilsetningsstoffer osv, men er ikke hysterisk.

 

Edit: nå er morravekta nede i mellom 66,5 og 65,5kg igjen, så det har hvertfall gått litt nedover.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Vil ikke si at det å ta et lite stykke kake/stå over gjør at man lukker seg ute sosialt sett. Jeg er ikke nazi på kostholdet, men prøver etter beste evne og holde et godt kosthold og spiser veldig lite kroppen ikke har behov for. Sjokolade og chips (potetgull) er noe jeg ikke har noe "cravings" for, og er derfor heller ikke noe jeg savner. Noe kake menneske er jeg ikke, brus liker jeg ikke.

 

Derfor ser jeg ikke på det å hoppe over slikt når muligheten byr seg som noe "tap" eller offer for treningen :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg kjøper sjeldent potetgull hjemme fordi jeg ikke orker å ete opp posen. Men når jeg først er hos mutra eller kamerater el. så sitter ikke jeg der i sofaen og svarer "jeg spiser det ikke fordi det ikke er sunt" når de spør hvorfor jeg ikke forsyner meg. Derfor tar jeg heller moderate mengder enn dumme spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...