Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat det mener jeg og! Jeg har kommet fram til det at kosthold får være så som så så lenge det funker på lang basis. Jeg vil ikke ha noe som funker nå i 12 måner også måtte endre det igjen. Jeg vil heller ha noe som fungerer nå og de neste XX årene jeg har igjen. Blir vel heller å skjære ut med trening og kosthold når jeg får unger.

Lenke til kommentar

Jeg har fått MANGE stygge blikk og slibrige kommentarer når jeg sier nei og begrunner det :p. På forrige jobben kunne jeg ikke såise noe annet enn det normale til lunsj uten å bli tilsnakket med "Spiser du det der!? Er ikke det usunt da?!?!"

 

De er bare missunnelige fordi de ikke klarer å sjerpe seg selv :) Jeg har byttet arbeidsplass 4 ganger i løpet av året, har kanskje fått et spørsmål første lunsjen. Etter det er det glemt og forbi.

 

Mobbing på arbeidsplassen slår man hardt ned på :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har fått MANGE stygge blikk og slibrige kommentarer når jeg sier nei og begrunner det :p. På forrige jobben kunne jeg ikke såise noe annet enn det normale til lunsj uten å bli tilsnakket med "Spiser du det der!? Er ikke det usunt da?!?!"

 

De er bare missunnelige fordi de ikke klarer å sjerpe seg selv :) Jeg har byttet arbeidsplass 4 ganger i løpet av året, har kanskje fått et spørsmål første lunsjen. Etter det er det glemt og forbi.

 

Mobbing på arbeidsplassen slår man hardt ned på :yes:

Der jeg jobba før VAR mobbing arbeidsplassen. Ingen som slo ned på det og heller ingen som tok det seriøst når man sa i fra om det ... Skal bemerkes at dette var på ei skole og der er de jo som kjent ikke flink når det kommer til å motarbeide mobbing

Lenke til kommentar

Ble bein idag. Ikke så mye overskudd, men har spist litt for lite tror jeg. Ble ganske kort økt, men men! :)

 

15 minutter mølle

 

Så rørte jeg frem og tilbake med beinpress og knebøy. Ombestemte meg etter to oppvarmingssett på beinpress at jeg ville ta knebøy allikevel.

 

Knebøy

1x10 20kg

1x8 35kg

1x8 40kg

1x5 50kg

1x5 50kg

1x5 50kg

- føltes greit, har lyst til å trene litt færre reps her en liten stund og så makse om ikke alt for lenge.

 

Beinpress

1x10 135kg

1x10 140kg

1x10 140kg

 

Strakmark

1x10 40kg

1x10 45kg

(1x10 45kg ?? troor jeg tok tre sett her, husker ikke helt)

 

Abcrunch-machine

1x10 50kg

1x10 50kg

 

Nordic hamstrings

1x4 negative

1x4 negative

Lenke til kommentar

Folk burde generellt slutte å gjøre beinpress. I hvertfal hvis man KAN gjøre kenbøy/utfall/frontbøy Den bruker store muskler, men er en veldig låst øvelse som ikke kan brukes til noe annet. I tilegg bruker den ikke en spesiell muskel i kneet, på samme måte som kvartbøy ikke gjør det, som, gjør at det kan bli større sjanse for skader.

Lenke til kommentar

Enig i at bøy og utfall er bedre alternativ, men så vidt meg er bekjent er det ikkje noko stort skadepotensiale på beinpress.

Det er forøvrig ikkje nokon musklar i kneet, kneplager kjem stort sett frå skadar på brusk/membran i kneleddet.

 

 

Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan jeg ser folk utfører benkpress på maskin, så ser jeg absolutt skadepotensialet ved denne øvelsen. Mange skyter ut og låser knærne helt ut strekt, får vekten i retur mens beina er helt strekt ut, før de bøyer igjen. Skummelt..

 

Julie, du kan da umulig veie 100kg. Hvorfor tar du så mye mer i beinpress enn knebøy?

 

Hvalder, joda. Maks er gøy! Greit å vite at man øker i både maks styrke og utholdenhet :)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Enig i at bøy og utfall er bedre alternativ, men så vidt meg er bekjent er det ikkje noko stort skadepotensiale på beinpress.

Det er forøvrig ikkje nokon musklar i kneet, kneplager kjem stort sett frå skadar på brusk/membran i kneleddet.

 

 

Juliess: Ser ingen grunn til å risikere å skade seg på maksløft når du ikkje deltar i nokon from for konkurranse, 3-5 RM er eit mykje betre mål på styrke du kan bruke til dagleg.

Jeg tok jo 65kg alene for lenge siden ganske "lett", så vil tro at med spotter (og inni racket denne gangen!) er jeg relativt trygg?

 

 

Med tanke på hvordan jeg ser folk utfører benkpress på maskin, så ser jeg absolutt skadepotensialet ved denne øvelsen. Mange skyter ut og låser knærne helt ut strekt, får vekten i retur mens beina er helt strekt ut, før de bøyer igjen. Skummelt..

Ja, om man kaster vektene opp og smeller dem tilbake på låste knær ser jeg absolutt det negative med beinpress. Jeg kjører derimot ikke så fort, og jeg låser ikke ut knærne på toppen. Er forsåvidt enig i at det er en veldig låst bevegelse, men jeg liker øvelsen av en eller annen grunn, hehe.. føler det er kjekt å ta seg litt ut der.

 

Julie, du kan da umulig veie 100kg. Hvorfor tar du så mye mer i beinpress enn knebøy?

Haha! Kanskje jeg har lagt på meg :whistle: neida. Forsøker å trene med ca 150kg, litt avhengig av hva jeg gjorde først. Rekorden er 200x5.

Føler knebøy er en mye mer usikker øvelse fordi den er fri, litt som benk. Det er skumlere å presse ut to reps til på slutten og blir sittende fast, liksom. Samt fokuset på teknikk er jo ganske annerledes.

Lenke til kommentar

Går ut i fra at du har bedre teknikk enn de jeg snakker om, men fremdeles. Stakkars knær. I beinpress er det veldig viktig å holde en liten knekk på beina, aldri gå helt ut (skal generelt ikke gjøre det da man ikke bruker noe særlig muskler i låst posisjon..) Jeg har sluttet å ta leggene på bein press maskinen pga belastningen knærne får av 250kg ...

 

Forstår at knebøy er litt skummelt og det er lettere/tryggere å presse på i en maskin hvor man enkelt kan avslutte øvelsen. Men synes forskjellen var ganske stor! :) Nå tar jeg ikke beinpress selv, så sammenlignings grunnlaget mitt er litt dårlig.. :/

 

200x5 høres veldig bra ut forresten! :thumbs:

Lenke til kommentar

bIskOp: hehe, det er kanskje stor forskjell? De jeg har trent med og trener sammen med har vel forsåvidt hatt ganske stor forskjell de også :hmm: vet ikke hva som er vanlig?

 

Som sagt, vet ikke hva som er normalt da jeg ikke tar beinpress selv.. Kan se om jeg får prøvd en gang, men jeg har ganske under utviklet bein. Ligge på 80kg i knebøy, pluss mine nesten 95kg i kroppsvekt skal vi da komme til 175kg i direkte overført vekt. Mener jeg tok 220kg en gang for en stund siden..

 

Notert: Aldri kom på feil side med Julie. Jeg vil ikke at det i dødsannonsen min står "Kvælt til døde av kvinne med enorme lår"

 

Burde kanskje ikke påpekte at en jente har store lår, det øker iallefall sjansen for at du får pryl.. :p

 

Så forresten for meg ei skikkelig boler dame bli s**** til o**** og klemmer sammen beina i nytelse.. stakkar mikkel :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Enig i at bøy og utfall er bedre alternativ, men så vidt meg er bekjent er det ikkje noko stort skadepotensiale på beinpress.

Korsryggen er utsatt i bunnposisjon, det er igrunn det verste problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...