Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende noen har nevnt det før, men here goes: Dybden og teknikken din er fin, men du kan godt låse ut bedre på topp, samt føre hofta fremover - da forhåndsinnstiller du korsryggen til løftet. Ikke at du egentlig har noe problem med korsryggen men   :) Opplevde selv at jeg kunne ha større belastning når jeg begynte med dette selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trente en gang til mens jeg var borte, men skrev det ikke ned her. Var sirkeltrening på stuegulvet som nesten drepte meg.

 

Vil prøve å kjøre med litt mer repetisjoner på beina nå.

 

Knebøy

Oppvarming + :

10x 42,5kg

12x 42,5kg

12x 42,5kg

12x 42,5kg

 

Strakmark

12x 45kg

12x 45kg

8x 45kg

 

Utfall

10x stang (20kg)

10x stang

10x stang

- her var jeg helt kjørt, haha. Teknikken kommer seg da.

 

Leg extention ---> leg curl supersett

4 sett på hver (tok alt for lett her, dessverre, men da vet jeg til senere).

 

Sidehev

10x 5kg

10x 5kg

Fronthev

12x 5kg

12x 5kg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg hvertfall fått meg et program jeg kan følge :) det tror jeg vil gjøre ting bedre, så jeg ikke barer rører rundt omkring.

Var noen øvelser på programmet jeg ikke har sett eller gjort før, så jeg fikk litt teknikkproblemer og må gjøre mer research!

 

Knebøy

12x 42,5kg

12x 42,5kg

12x 42,5kg

12x 42,5kg - her faila jeg nesten på rep 6, hehe

 

Sittende skulderpress

12x 6kg

12x 8kg

11,5 x8kg

7x8kg

 

Strakmark

12x 45kg

12x 45kg

12x 45kg

12x 45kg

- prøvde med sånn omvendt grep (?) på de to eller tre siste settene, og det føltes litt bedre.

 

Stående militærpress

12x 10kg

12x 10kg

12x 10kg

12x 10kg

- teknikk. Føltes veldig lett.

 

Eksplosiv tåhev

- ?? prøvde ett sett men følte ikke jeg hadde helt taket på det. Må undersøke litt mer videoer.

 

Så skulle jeg ta et supersett med "squat to overhead press" og sidehev. Skjønte ikke helt første øvelsen, så jeg prøvde med ett sett, men følte det litt rart. Så jeg gjorde 3 sett med sidehev hvertfall.

 

Var STAPPFULLT på Spenst idag, så jeg hoppet over utfall + planken og noe andre kjernegreier på slutten.

Var dog flink og strakk ut akillesen da jeg kom hjem :p

Lenke til kommentar

Har ikke spurt. Det gir jo forskjellig belastning i forhold til at på sittende skulderpress har du manualer og støtte i ryggen, mens på militærpressen er det frittstående med stang? :hmm:

 

Trente igjen idag. Sliter litt fordi jeg ikke har min egen bil, så er avhengig av å låne bil for å komme meg frem og tilbake.

 

Mølle

2 min gange, 1 min jogg

25 sek sprint - 30 sek hvile x 4

3 minutter gange

 

Benkpress

12x 30kg

12x 30kg

9x 25kg

12x 20kg

Benkpress med manualer, supersakte

12x 6kg

12x 6kg

12x 6kg

12x 6kg

- her rista det latterlig mye etterhvert. Kunne nok ha tatt 7kg, men men. Ble bra utkjørt hehe.

 

Skullcrushers

12x 12,5kg

8x 12,5kg

10x 10kg

12x 7,5kg

 

- skulle egentlig ta flyes her, men merket at jeg er ikke vant til å trene med 12 reps lenger, så hoppet elegant over.

 

Reversed grip cable pull downs

12x 3,75

12x 5

12x 6,25 (dette er nok vekta jeg skulle brukt på alle)

12x 6,25

 

Push ups til failure (på knærne)

x10

x7

x7

- skulle egentlig ha 4 sett men maktet rett og slett ikke holde igjen lenger :p

 

+ strekking av leggmusklene pga. dårlig akilles, så prøver å være flink til å tøye for å se om det kan hjelpe over tid.

Nå er jeg så sliten i armene at jeg må bare le av det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker og bukker for det :) Er veldig fornøyd selv. Nå gjenstår bare å riste løs siste lille resten med fett, så er jeg der! Stresser dog ikke med det akkurat nå, drar snart på ferie i tre uker så vi får se. Men så blir det saker igjen!

 

Slanking er kjedelig, men resultatene er veldig gode. Føler meg mye bedre med meg selv uten at jeg føler meg hysterisk for å spise noe "feil" hehe.

Veier for tiden 63 *kommalittforskjellig, opp og ned* og planen er å komme ned til ca 61 eller kanskje 60 om jeg er helt vill. Målet i seg selv er ikke å bli spinkel og kjedelig, for all del. Er masse igjen av meg på 60kg :!:

 

Edit: Spiser etter en slags "periodisk" faste. Holder fasten så lenge jeg kan hver dag og prøver å ikke spise alt for sent på kvelden. Det fungerer gull for meg, føler meg sjeldent voldsomt sulten. Kanskje rett før middag men det er vel ganske vanlig.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hehe, vært dårlig med logging og trening i det siste! Jobbet masse i desember, tre uker ferie i januar, og så flyttet jeg til England og begynte kurset mitt.

Klarte å få betennelse i brusket mellom ribbeina, TO ganger.. så det satte jo også en bremser på ting for å si det sånn :roll: I tillegg har jeg vært nesten konstant forkjølet og dårlig siden jeg flytta, vil tro det er stress og miljøskifte alt sammen. Er ca bra igjen nå da, så skal komme i form igjen :)

Har holdt vekta bra da, er fortsatt på 61-62 kg.

Lenke til kommentar

Har gjort dette kurset, i fjor var det lenger men de har pga. konkurrerende selskaper gjort det veldig kort.

Jeg trodde vi hadde fem dagers undervisning i uka, men det viste seg at vi hadde 2-3 dager skole og resten var hjemmearbeid! :ohmy: Har vært helt utrolig mye å gjøre, har lært masse masse på kort tid. Lært å se ting på litt andre måter også :)

 

Har jobbintervju nummer to i morgen! Spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...