Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Er det slik at når du kobler en WP telefon til pc så er det kun mulig og overføre filer gjennom zune?. :(

 

På alle telefonene jeg har hatt som du kan koble til PC så kan jeg velge flere forskjellige overføringmodus som som Masselagring da vises telefonen som en minne pinne på PCn din.

Medeiaoverføring da vises mobilen som en Media-avspiller på PCn.

Og Suite modus der du må ha en bestemt programvare fra produsenten for og kommunisere med PC.

 

Etter det jeg har hørt så har bare WP Suite Modus der du bruker Zune til og kommunisere med PC.

Og på WP8 så kommer det et ana Suite program som skal erstatte Zune.

Endret av Leseren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bra å bli kvitt zune i WP8. Da blir det trolig mulig å kopiere over filer direkte:)

 

Hvor har du lest det? Ser ikke for meg at de går vekk fra dagens modell. Ser for meg at de bare kommer til å wrappe om zune til noe xbox branding / phone branding.

Zune musikk spilleren blir til Xbox Music / Video, men Zune som "connector" blir nok fjernet og byttet til noe annet.

 

Forresten så så jeg nå nettopp at Kindle har ankommet: http://www.windowsphone.com/nb-NO/apps/48195fb4-ee0e-e011-9264-00237de2db9e

Lenke til kommentar

... Og er det i så fall dumt å kjøpe en HTC titan i disse dager?

 

Takker på forhånd for svar.

 

Kommer jo helt an på om du trenger ny mobil nå eller ikke. Men med den prisen du får Titan for i dag så er det jo ikke det store løftet akkurat. Har sett den til under 2.500,- uten abonnement.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Akkurat, ja:

http://wmpoweruser.c...surround-emerge

 

Hvis ikke MS gir oss WP8, så får vi sette vår lit til XDA-dev...

At nåtidens enheter har muligheten til å kjøre Windows Phone 8 er det liten tvil om, det er ikke det som stopper dem fra å gi alle Windows Phone 8.

 

Microsoft har mest sannsynlig konsekvent valgt dette for å la utviklere av spill og apper få rom til å slippe seg løs. Altså når de utvikler for Windows Phone 8 så garanterer de «XXX» med ytelse av brukerens enhet, men om du utvikler for Windows Phone 7.8 så må de nøye seg med «YY» ytelse.

Med andre ord kan de garantere brukermassen at alle Windows Phone 8 modellene vill kunne kjøre NOVA 3 (eller forså vidt andre tyngre apper), dette er noe Google ikke kan garantere alle Android 4.1 brukere.

 

Dette er det jeg tror. Uansett så har Microsoft bekreftet ovenfor flere intervju at mer info om Windows 7.8 vil komme nærmere høsten, og det er ikke bare UI som er nytt. Vi får også, (forhåpentligvis) Xbox Music, Smartglass og nyt kontaktprogram for PC. Dette er selvfølgelig rykter.

Lenke til kommentar

Microsoft har mest sannsynlig konsekvent valgt dette for å la utviklere av spill og apper få rom til å slippe seg løs. Altså når de utvikler for Windows Phone 8 så garanterer de «XXX» med ytelse av brukerens enhet, men om du utvikler for Windows Phone 7.8 så må de nøye seg med «YY» ytelse.

Hvis det er dette som er tilfelle, så burde de la meg velge. Det blir som å lkjøpe en Lumia 610: Det er en OK telefon hvis pris er veldig, veldig viktig, men ellers får du en vesentlig bedre telefon for bare litt ekstra penger. Men du får likevel en WP-telefon, som vi alle vet er et bedre valg enn alt annet. ;)

 

Valget mellom 7.8 og 8 er altså veldig enkel for meg. Gi meg WP8 så skal jeg leve med litt dårligere ytelse. dårlig blir den neppe. :)

Lenke til kommentar

Er rimelig lei android nå, så tenker å prøve ut wp. Vurderer sterkt Nokia Lumia 610 som går for 999 i dag på elkjop.no. Min største bekymring er minnestørrelsen på 256 MB, som så vidt jeg forstår begrenser app-utvalget en del. Er det noen "må ha"-apps som ikke kjører? Bryr meg ikke stort om spill, så litt usikker på hva jeg muligens går glipp av?

 

Går også utifra at mine google kontakter, mail, kalender osv. synkroniserer seg like bra og enkelt som med android?

 

 

Takker for kjappe svar (før midnatt!) :)

Lenke til kommentar

Er rimelig lei android nå, så tenker å prøve ut wp. Vurderer sterkt Nokia Lumia 610 som går for 999 i dag på elkjop.no. Min største bekymring er minnestørrelsen på 256 MB, som så vidt jeg forstår begrenser app-utvalget en del. Er det noen "må ha"-apps som ikke kjører? Bryr meg ikke stort om spill, så litt usikker på hva jeg muligens går glipp av?

Det er snakk om f.eks. Skype, iallfall. Se f.eks. her: http://www.slashgear.com/nokia-lumia-610-restricted-from-more-windows-phone-apps-28230416/

 

Kanskje ikke den største krisen, men det blir opp til deg å vurdere.

 

 

 

Går også utifra at mine google kontakter, mail, kalender osv. synkroniserer seg like bra og enkelt som med android?

Det korte svaret er: Ja. Bedre.

 

Det lange svaret er: Er muligens litt avhengig av hvilken konto du synkroniserer mot, men det skal uansett mye til at det ikke er likt eller bedre.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt Skype noe på android-telefonen, så blir vel neppe et savn. Er vel ikke helt umulig at det kommer en oppdatert utgave heller kanskje...

 

Når det gjelder google-synkroniseringen er det viktigste for meg at jeg får inn alle telefonkontaktene (med telefonnummer og epostadresse). Men dette går altså smertefritt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...