Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da tror jeg at jeg prøver meg på den. Som jeg så vidt nevnte er ikke spill så veldig krise om ikke fungerer.

 

Blir spennende å prøve nytt os, håper jeg får litt bedre erfaring enn med android. Bruker i utgangspunktet frie og åpne operativsystemer på alle mine enheter, og nå har jeg virkelig gitt android en god sjanse, men programmer og telefon krasjer og låser seg støtt og stadig (til tross for utprøving av stort sett alle android-versjoner samt offisielle og uoffisielle ROM og whatnot)... Håper på problemfri bruk med WP. :)

 

EDIT: Samt med windows phone 8 underveis har jeg ikke lyst til å investere i en dyr telefon.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Har et håp om at notifications blir mye mye bedre med wp8. Håper også de gjør noe med den lange lista med programmer. Noe form for mapper hadde vært bra. Et av mine ankepunkt med marketplace har vært at den ikke spurte om passord ved kjøp av Apps. Et kjempe minus ved "in app purchase" og små barn som låner telefonen for å spille. Dette vil ordne seg med Wallet heldigvis.

Gleder meg til en 4,3" 720p skjerm med WP8 :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder google-synkroniseringen er det viktigste for meg at jeg får inn alle telefonkontaktene (med telefonnummer og epostadresse). Men dette går altså smertefritt?

Har ikke hørt noe annet, nei. Jeg bruker ikke Google-sync selv til slikt (Exchange FTW), så jeg kan ikke bekrefte det. Men noen andre her kan sikkert. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder google-synkroniseringen er det viktigste for meg at jeg får inn alle telefonkontaktene (med telefonnummer og epostadresse). Men dette går altså smertefritt?

Har ikke hørt noe annet, nei. Jeg bruker ikke Google-sync selv til slikt (Exchange FTW), så jeg kan ikke bekrefte det. Men noen andre her kan sikkert. :)

 

Google-sync på WP går via Exchange-protokollen ;-)

Endret av oj88
Lenke til kommentar

... ActiveSync-protokollen. ;)

 

:new_woot:

 

Det er visse begrensinger. F.eks. kan man ikke ha to mobiltelefonnummer på en kontakt. Så hvis du har en kontakt med to nummer med etiketten "Mobil" kommer bare det første opp. Du kan sette det andre til "Hjem" for at det skal dukke opp, men da får du ikke ikke opp muligheten til å sende SMS osv. E-postadresser får jeg opp så lenge det har etikettene "Privat", "Arbeid" eller "Annet" (altså du kan ha tre per kontakt). Men dette har ikke noe med WP å gjøre. Samme på iOS.

Lenke til kommentar

... ActiveSync-protokollen. ;)

 

:new_woot:

 

Det er visse begrensinger. F.eks. kan man ikke ha to mobiltelefonnummer på en kontakt. Så hvis du har en kontakt med to nummer med etiketten "Mobil" kommer bare det første opp. Du kan sette det andre til "Hjem" for at det skal dukke opp, men da får du ikke ikke opp muligheten til å sende SMS osv. E-postadresser får jeg opp så lenge det har etikettene "Privat", "Arbeid" eller "Annet" (altså du kan ha tre per kontakt). Men dette har ikke noe med WP å gjøre. Samme på iOS.

 

Man kan sende SMS til alle telefonr til en kontakt i WP. Det er Mobil som kommer opp som standar valg. Når man er inne i meldingsende bildet, trykker man på "Switch" ikonet, da får man opp alle telefonnr som er tilgjengelig på kontakten og man kan velge et annet nr å sende meldingen til.

Lenke til kommentar

Tja... Jeg får ikke en gang opp kontakter som ikke har mobilnummer lagret når jeg er inne i SMS-appen på WP. Mulig jeg har gjort noe klæbb i oppsettet mitt, da jeg bare har hatt WP i fire dager, men slik det ser ut for meg så siler mobilen ut alle som ikke har mobiltelefonnr. lagret på sin kontakt.

 

Litt småteit for meg som har lagret veldig mange kontakter med mobil på jobbtlf.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Tja... Jeg får ikke en gang opp kontakter som ikke har mobilnummer lagret når jeg er inne i SMS-appen på WP. Mulig jeg har gjort noe klæbb i oppsettet mitt, da jeg bare har hatt WP i fire dager, men slik det ser ut for meg så siler mobilen ut alle som ikke har mobiltelefonnr. lagret på sin kontakt.

 

Litt småteit for meg som har lagret veldig mange kontakter med mobil på jobbtlf.

 

-KJ

 

Ser ut som du har rett i det.

Kontkater uten Mobil, Messenger eller Facebook lagt inn, sliter man å sende melding til, hvis man har lagt inn telefonr som noe annet.

Lenke til kommentar

Min største bekymring er minnestørrelsen på 256 MB, som så vidt jeg forstår begrenser app-utvalget en del. Er det noen "må ha"-apps som ikke kjører? Bryr meg ikke stort om spill, så litt usikker på hva jeg muligens går glipp av?

Begge applikasjonene jeg har utviklet skal fungere på Lumia 610. Så da er vell saken biff :p

Lenke til kommentar

Min største bekymring er minnestørrelsen på 256 MB, som så vidt jeg forstår begrenser app-utvalget en del. Er det noen "må ha"-apps som ikke kjører? Bryr meg ikke stort om spill, så litt usikker på hva jeg muligens går glipp av?

Begge applikasjonene jeg har utviklet skal fungere på Lumia 610. Så da er vell saken biff :p

Råflaks! Da kan jeg blande smakfulle smoothies samt regne ut blandingsforhold i prosent!

 

Har så smått utviklet noen små apps til android selv. Antar at det ikke er like enkelt å få tilgang til telefonfunksjoner, gps og alt annet som er tillatt i android-apps?

Lenke til kommentar

Min største bekymring er minnestørrelsen på 256 MB, som så vidt jeg forstår begrenser app-utvalget en del. Er det noen "må ha"-apps som ikke kjører? Bryr meg ikke stort om spill, så litt usikker på hva jeg muligens går glipp av?

Begge applikasjonene jeg har utviklet skal fungere på Lumia 610. Så da er vell saken biff :p

Råflaks! Da kan jeg blande smakfulle smoothies samt regne ut blandingsforhold i prosent!

 

Har så smått utviklet noen små apps til android selv. Antar at det ikke er like enkelt å få tilgang til telefonfunksjoner, gps og alt annet som er tillatt i android-apps?

Noen telefonfunksjoner som GPS, notifikasjoner, kamera, gyro osv. er egentlig veldig lett å ta i bruk.

Lenke til kommentar

Litt småteit for meg som har lagret veldig mange kontakter med mobil på jobbtlf.

Mener du "av" istedenfor "for"? :tease:

 

:ph34r:

 

Fungerer utmerket på iOS og Android. :p

 

Hva bruker dere forresten som kart på WP? Finner ikke ut av Bing-appen...

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...