Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe behov i det hele tatt å ha så syk maskinvare på en WP telefon. Min Lumia 800 er mye raskere i bruk enn hva S2 er som jeg også har.

 

Eneste er at jeg skulle ønske jeg hadde en litt større skjerm på mobilen enn jeg har nå.

Nei, tenker ikke nødvendigvis på quad-core osv, men mer på RAM, NFC, HD-skjerm.

Ender nok på SGS3 kjenner jeg meg rett

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden så vet vi ingenting sikkert enda, men den 20. vil vi forhåpentligvis få vite det meste.

 

Det er forventet at vi får både HD-skjerm (720p) og NFC, RAM har jeg ikke sett noen rykter om, men er jo en mulighet at NT-kjernen åpner for mer minne. Regner med at Microsoft synker opp lansering av Windows 8 med WP8 og Xbox update. Da dette er første gang de tilbyr en samhandlet 3 screens and the cloud strategi.

Lenke til kommentar

nettopp kjøpt lumia 900, er egentlig skuffet over utseende til wm7,5, ganske trasige greier. ser liksom halvferdig og rotete ut alt sammen...

og på appstore, går det virkelig ikke ann å se screenshot av appene man skal kjøpe?

og på standbyscreen, får man virkelig ikke opp notifications, og en konstant klokke der? hele telefonen er jo sort, og om man ikke går å sjekker, så vet man ikke hva som har skjedd på telefonen. triste saker dette her.

blir nok vidresalg av denne tlf ganske raskt.

Lenke til kommentar

og på standbyscreen, får man virkelig ikke opp notifications, og en konstant klokke der? hele telefonen er jo sort, og om man ikke går å sjekker, så vet man ikke hva som har skjedd på telefonen.

Er det noen av dagens telefoner som ikke skrur av skjermen når mobilen er i sleep? Hvis jeg forstår deg rett vil du at klokkeslett mm. skal vises hele tiden, selv når mobilen ikke er i bruk. Dette sluttet man vel med for en 5 år siden.

 

Låseskjermen, altså den du får opp når du vekker mobilen fra sleep, viser klokkeslett, eventuelle nye meldinger, eposter, tapte anrop osv., samt neste kalenderaktivitet.

 

Vurderer å kjøpe en Samsung Galaxy S 3, men er litt sugen på en WP7-telefon.

Noen som vet om det kommer en lignende telefon som SGS3 med WP7, evt. WP8? Og er kommer WP8 samtidig til telefoner som til pc/tablet, altså i oktober?

Rykter videreformidlet av Amobil for ikke lenge siden sa at Samsung vil satse ganske hardt på WP8, og blant annet slippe en WP8-mobil som har mye til felles med SGS3.

Lenke til kommentar

nettopp kjøpt lumia 900, er egentlig skuffet over utseende til wm7,5, ganske trasige greier. ser liksom halvferdig og rotete ut alt sammen...

og på appstore, går det virkelig ikke ann å se screenshot av appene man skal kjøpe?

og på standbyscreen, får man virkelig ikke opp notifications, og en konstant klokke der? hele telefonen er jo sort, og om man ikke går å sjekker, så vet man ikke hva som har skjedd på telefonen. triste saker dette her.

blir nok vidresalg av denne tlf ganske raskt.

237542-windows-phone-7-lock-screen.jpg Lockscreen har antall tapte annrop, nye SMS, ny Epost, neste kalender event, dato, dag og klokke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lenge vært i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre. Om jeg skal holde meg på WP videre eller gå tilbake til Android.

 

Saken er at jeg er kjempe fornøyd med WP, mye mer enn jeg noen gang var med Android. Selvsagt kunne et par ting vært bedre, men alt i alt er det et helt fantastisk OS.

 

Det som får meg til å ville gå tilbake er nok mangel på Apps på Windows Phone. MS burde virkelig pushet på her for å få ut apps fra de store på samme tid som de kommer til iOS og Android. Klarer de det innen kort tid så vil mange flere som tester WP bli værende og ikke gå tilbake.

 

Skal du endre noe mer i selve OS så gi oss en skikkelig form for notifications.

 

Hadde samme dilemma for en måned siden. Valgte å gå tilbake, og faktisk så gikk jeg tilbake til en gammel telefon (2 år gamle HTC Legend) og det føltes faktisk ut som en oppgradering... Får SGS3 i morra.

 

Mangelen på apps var kritisk for min del, og hovedgrunnen til at jeg droppet WP7 for denne gang. En annen viktig grunn var å kunne slippe det fordømte Zune programmet for å overføre filer, samt den elendige musikkavspilleren som var på Lumia 800.

Lenke til kommentar

nettopp kjøpt lumia 900, er egentlig skuffet over utseende til wm7,5, ganske trasige greier. ser liksom halvferdig og rotete ut alt sammen...

og på appstore, går det virkelig ikke ann å se screenshot av appene man skal kjøpe?

og på standbyscreen, får man virkelig ikke opp notifications, og en konstant klokke der? hele telefonen er jo sort, og om man ikke går å sjekker, så vet man ikke hva som har skjedd på telefonen. triste saker dette her.

blir nok vidresalg av denne tlf ganske raskt.

237542-windows-phone-7-lock-screen.jpg Lockscreen har antall tapte annrop, nye SMS, ny Epost, neste kalender event, dato, dag og klokke.

 

Ja,men hvile/standby skjermen kan f.eks.se sånn ut

post-148292-0-13593300-1339396982_thumb.png

Er nok det han tenker på.

 

Og jeg undrer litt: hvorfor ikke på iphone eller WP.

 

Synes det er nyttig med sånn info bare ved å kaste et blikk på telefonen.

Lenke til kommentar

Muligheten til å søke i låten med touch, altså å trykke i en tidslinje for hvor jeg vil starte avspillingen. På Lumia kan man bare søke i låten ved å holde inne knappene og det blir for upresist og tungvint når jeg skal høre på podcasts som ofte er 2 timer lange og skal spole lenger enn halvveis ut. Tar jo år og dag på lumia.

 

Bruker winamp på Android, og det fungerer perfekt. Kan sende sanger til telefonen over wifi fra PCen, samt at det er equalizer.

 

Hvordan stock (vanilla) Android playeren er vet jeg ikke, men HTC sin har hvertfall omtrent nøyaktig samme funksjonalitet.

 

 

Dette var selgsagt ikke noen dealbreaker, men det var et stort minus som ble ytterligere forsterket pga. det som var dealbreakeren - mangel på apps. Noen få viktige var f.eks dnb, nsb, instagram, alle variasjoner av angry birds utenom originalen osv. I tillegg så er det jo både for Android og iOS (i større grad enn WP) mulig å laste ned alternative apps for funksjoner som telefonen har fra før, f.eks meldingsapp, musikkavspiller og kamera.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Musikkspilleren fungerer fint men det er jo så lav lyd at det er grusomt. Prøv å test volum mot iPhone.

 

Like morsom hver gang man er på "fest" og når jeg bytter spiller til min Windows Phone så må volum på forsterker guffes opp for å komme på samme nivå og når man bytter tilbake til iPhone så må volum skrus ned for ikke sprenge høytalere.

Lenke til kommentar

åh shit ass! Klarer ikke vente lenger! Noen nyheter på om dagens wp-enheter får win8? Haha, jeg dauer her! Noen som EVENTUELT har lest noe om hvordan ståa er med Htc Titan, og oppgraderingsmulighetene? Må nesten innrømme at jeg føler meg ganske snytt hvis vi ikke får en dritt.

Endret av Basskasse
Lenke til kommentar

nettopp kjøpt lumia 900, er egentlig skuffet over utseende til wm7,5, ganske trasige greier. ser liksom halvferdig og rotete ut alt sammen...

og på appstore, går det virkelig ikke ann å se screenshot av appene man skal kjøpe?

og på standbyscreen, får man virkelig ikke opp notifications, og en konstant klokke der? hele telefonen er jo sort, og om man ikke går å sjekker, så vet man ikke hva som har skjedd på telefonen. triste saker dette her.

blir nok vidresalg av denne tlf ganske raskt.

237542-windows-phone-7-lock-screen.jpg Lockscreen har antall tapte annrop, nye SMS, ny Epost, neste kalender event, dato, dag og klokke.

 

Ja,men hvile/standby skjermen kan f.eks.se sånn ut

 

post-148292-0-13593300-1339396982_thumb.png

 

Er nok det han tenker på.

 

Og jeg undrer litt: hvorfor ikke på iphone eller WP.

 

Synes det er nyttig med sånn info bare ved å kaste et blikk på telefonen.

er den jeg tenkte på ja.. som det er nå, vet man omtrent ikke om telefonen er av/på før man trykker på siden.

Endret av n900
Lenke til kommentar

åh shit ass! Klarer ikke vente lenger! Noen nyheter på om dagens wp-enheter får win8? Haha, jeg dauer her! Noen som EVENTUELT har lest noe om hvordan ståa er med Htc Titan, og oppgraderingsmulighetene? Må nesten innrømme at jeg føler meg ganske snytt hvis vi ikke får en dritt.

Vil sansynligvis ikke få WP8, men en oppdatering som inneholder de tingene dagens telefoner kan benytte seg av.
Lenke til kommentar

åh shit ass! Klarer ikke vente lenger! Noen nyheter på om dagens wp-enheter får win8? Haha, jeg dauer her! Noen som EVENTUELT har lest noe om hvordan ståa er med Htc Titan, og oppgraderingsmulighetene? Må nesten innrømme at jeg føler meg ganske snytt hvis vi ikke får en dritt.

Vil sansynligvis ikke få WP8, men en oppdatering som inneholder de tingene dagens telefoner kan benytte seg av.

 

Ryktene har gått fra "nei!" til "ja!" til "deler". Den som venter får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...