Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Bilder/videoer du sletter fra kamera-mappen, blir ikke slettet fra SkyDrive.

 

Edit: du får ikke slettet bilder fra SkyDrive via bilde-huben. Det gjøres i så fall med SkyDrive-appen. Så ingen fare.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

De fleste nyhetene om WP8 er at den får det som alle andre har hatt i evigheter. Så langt så er det stort sett at den vil bli like bra som andre. Jeg savner mer av det unike WOW! som gjør at man sikler mer over den.

Den har anneledes menyer, aktive fliser osv men mye av samme funksjonaliteten får man med apper til de andre telefonene. Man skal også huske på at ting som f.eks trådløs lading finnes på to telefoner nå, mens tilsvarende ikke er planlagt for WP8 mobilene engang. Så allerede fra starten av plasserer mobilene seg ikke blandt de ALLER beste, men blandt de helt greie. Jeg synes jo også at microsoft kunne lokket flere til seg om de f.eks hadde tilbud win8 gratis til alle som kjøpte en WP8 telefon. Integreringen de ønsker er jo uansett avhengig av at folk oppgraderer.

 

Videre ser man jo også at både hardware og operatører skal kunne tilpasse mobilene, og både kunne fjerne og legge til apper og funksjoner. Da er man nok tilbake til at det vil kreves unike oppdateringer til hver mobil, slik android har et mareritt med nå. Man ser jo også at selv om kravene ser ut til å være like, så er det stor forskjell i ytelse på f.eks lumia 610 og 900.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10073637

Dessverre har Lumia 610 en del svakheter og begrensninger. Den største mangelen er at den kommer med bare 256 MB arbeidsminne (RAM). Det gjør nemlig at veldig mange av de beste appene ikke lar seg laste ned og installere fra Marketplace. Rovio har sagt at de skal komme med en oppdatering som lar deg spille Angry Birds også på Lumia 610, men det er også en lang rekke andre spill og nytteapper som ikke lar seg installere - for eksempel Skype.

Samme problem dukker nok også opp med WP8 mobilene etterhvert som de utgir mobiler med svak hardware (bl.a lite minne) og da faller jo ideen om at alt skal virke på alt bort. Skal man installere et spill, så vil man igjen få opp en liste med hvilke telefoner det fungerer på.

 

Får veldig blandede følelser for dette, og er veldig spent på hvordan WP8 mottas av markedet. Jeg ser også på at WP lages av et forhatt selskap hvor mange flykter fra windows pcer til mac, og WP skal inn på telefoner som lages av et konkurstruet selskap som knapt holder hodet over vannet. Selskaper med dårlig økonomi får normalt ikke kreditt til å handle inn produksjonsdeler, og skal både nokia og WP overleve så må MANGE kjøpe telefoner raskt. De er også avhengige av at folk stormer til butikkene for å shoppe Win 8 til pcen sin, da mye av verdien går på flyten mellom pc, telefon og xbox miljøet.

 

Jeg frykter en flopp av windows 8 til pcer vil få dramatiske konsekvenser for WP8 også, så veldig mye skal klaffe veldig bra for at dette skal bli noen suksess. Ser for meg at de må dumpe prisene etetr kort tid for å få folk til å kjøpe, og da er spørsmålet hvem som får regningen.

Lenke til kommentar

En redusert versjon?

 

Laster den ikke opp bildene i full kvalitet?

 

Er der eventuelt noen andre programmer som gjør det slik at en får alle bildene i full kvalitet?

Auto-uploaden er ikke ment som backup, men mer som en mulighet til å automatisk dele dine bilder med hvem du nå gidder å dele dem med. For full kvalitet må du gjøre jobben manuelt, f.eks. via SkyDrive-appen

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dette er win phones sin metode:

 

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7-wptips/windows-phone-75-how-to-set-custom-ringtones/923ebc0f-befc-491b-bec7-2e865b860e7a?msgId=7f852d4f-2abb-4e74-95a5-3517ce152c02

 

To create a ringtone using the Zune software

1 Open the Zune software and find the file you want to turn into a ringtone.

2 Right-click the file, and then click Edit.

3 In the GENRE list, click or type ringtone, then click OK.

4 Connect your phone to your computer using a cable, and then sync the file to your phone.

 

Den må også være under 1 MB, kortere enn 40 sekunder og i mp3 format.

 

Muuuuuuulig andre mobiler med andre os klarer å gjøre dette enklere :-)

Lenke til kommentar

Dette er win phones sin metode:

 

http://answers.micro...a5-3517ce152c02

 

To create a ringtone using the Zune software

1 Open the Zune software and find the file you want to turn into a ringtone.

2 Right-click the file, and then click Edit.

3 In the GENRE list, click or type ringtone, then click OK.

4 Connect your phone to your computer using a cable, and then sync the file to your phone.

 

Den må også være under 1 MB, kortere enn 40 sekunder og i mp3 format.

 

Muuuuuuulig andre mobiler med andre os klarer å gjøre dette enklere :-)

Dette er win phones sin metode:

 

http://answers.micro...a5-3517ce152c02

 

To create a ringtone using the Zune software

1 Open the Zune software and find the file you want to turn into a ringtone.

2 Right-click the file, and then click Edit.

3 In the GENRE list, click or type ringtone, then click OK.

4 Connect your phone to your computer using a cable, and then sync the file to your phone.

 

Den må også være under 1 MB, kortere enn 40 sekunder og i mp3 format.

 

Muuuuuuulig andre mobiler med andre os klarer å gjøre dette enklere :-)

Såpass ja....det var i grunn unødvendig omstendelig. Men takk for svar, da prøver jeg det. :)

Lenke til kommentar

Lite spørsmål til, fins det noe tilsvarende "stillemodus" på Windows Phone? Er så greit å ha :)

Mener du å slå av lyden, og kun ha vibrering?

På Lumia 800 kan man ihvertfall trykke en av volumknappene, og da får man opp en knapp på skjermen som slår lyden av, men vibrering er fremdeles på :)

Samme for å slå det på igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Samsung Omnia w siden jeg trengte ny mobil og ville prøve noe nytt. Liker mobilen og syns den er kjapp og grei å bruke. Men, hvordan får jeg brukt musikken jeg har tatt over fra data`n som ringetoner??

:blush:

Du kan lage ringetoner i Zune.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nå testet en del forskjellige tlf med forskjellige OS.

Har hatt LG optimus 7, samsung Focus s i917 og i937 trur jeg den het (wp7), Samsung Galaxy s 2 (android) og sitter nå på en iPhone 4s. (ios).

 

iphone er grei, Sgs2 er grei men jeg klarer faktisk ikke å legge fra meg wp7 som det beste mobil oset jeg savner å bruke wp7, det silkeglatte og sømløse metro grensesnitte er kult å veldig fint å se på.

 

Det er nå en stund siden jeg har hatt wp7 å har ikke fulgt med, men har tenkt å skaffe meg det snart å lurte på hvilken wp7 tlf som er den beste på markede for øyeblikket, vet det kommer wp8 snart men er egentlig det samma for meg da jeg kommer til å bytte når det kommer uansett, men merker at jeg ikke klarer laggy android eller ios mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...