Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Har HTC Trophy kjøpt på komplett, før den ble lansert i Norge, så den er registrert mot en amerikansk hotmailkonto og er dermed på amerikanske marketplace.

 

Ønsker nå å få denne over på den norske marketplacen, kjedlig å ikke ha tilgang til nettbank, traffikanten app'er osv. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte?

 

Fullstendig sletting og ny registrering av telefon er forsåvidt et alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble lansert en artikkel om dette. Husker ikke hvor. Kanskje wmpower, eller wpcentral. Man kunne lage seg en ny mail adresse og flytte over alle kjøp også. Men det krevde at man gjorde det fra en Xbox.

 

Edit

Fant linken:

http://www.wpcentral.com/guide-how-get-new-live-id-and-keep-all-your-windows-phone-app-purchases?style_mobile=0

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Det er en hån mot alle smarttelefoner å kalle WP for et smarttelefon-OS.

*sukk* Men OK, da. Jeg tror kan gidde å komme med et siste argument:

20090513.gif

 

 

:D

 

 

 

Mht pdf. Det er ikke een opsjon for 3part apps å dele data. Kun native apps fra MS evt Nokia kan gjøre det, så vidt det er.

Jeg har ikke problemer med å sende mine "scannede" PDFer fra f.eks. Perfect Scan eller handyScan via epost, eller laste dem opp til Skydrive. Adobe kan hvis de vil.

Lenke til kommentar

Må teste den pdf saken i kveld. Det er uansett ikke intuitivt eller smart å måtte kjøpe en random pdf-scanne-app for å kunne legge ved en pdf i en epost. Alle skjønner at dette er idiotisk, og det er kun på WP at det er sånn.

Yeah, but what'cha gonna do... :)

(Gjelder jo både WP og iOS, forsåvidt).

 

Bare for å gjøre det enda festligere for deg, kan jeg fortelle at pdf-scanne-appen kun kan håndtere sine egne PDF-filer. Selvfølgelig. ;)

 

 

Ja, det er irriterende (og fortsatt noe jeg ikke er så særlig fornøyd med når det gjelder WP, USB Mass Storage savnes også), men absolutt ingen dealbreaker siden WP, som et skikkelig smartmobil-OS, mer enn veier opp for det med å ha den beste Office-pakken og en epost-klient som ingen andre kan måle seg med. Det som er det viktigste når det gjelder smarttelefoner er at du er produktiv uten å måtte sitte foran en PC. Og det er du jo så absolutt med Windows Phone. Det er jo hele poenget. :)

Lenke til kommentar

Må teste den pdf saken i kveld. Det er uansett ikke intuitivt eller smart å måtte kjøpe en random pdf-scanne-app for å kunne legge ved en pdf i en epost. Alle skjønner at dette er idiotisk, og det er kun på WP at det er sånn.

Yeah, but what'cha gonna do... :)

(Gjelder jo både WP og iOS, forsåvidt).

 

Bare for å gjøre det enda festligere for deg, kan jeg fortelle at pdf-scanne-appen kun kan håndtere sine egne PDF-filer. Selvfølgelig. ;)

 

 

Ja, det er irriterende (og fortsatt noe jeg ikke er så særlig fornøyd med når det gjelder WP, USB Mass Storage savnes også), men absolutt ingen dealbreaker siden WP, som et skikkelig smartmobil-OS, mer enn veier opp for det med å ha den beste Office-pakken og en epost-klient som ingen andre kan måle seg med. Det som er det viktigste når det gjelder smarttelefoner er at du er produktiv uten å måtte sitte foran en PC. Og det er du jo så absolutt med Windows Phone. Det er jo hele poenget. :)

 

LOL, den handyscan var tynne saker. Den wrapper jo bare inn bilder i PDF. Jeg får riktignok mailet dem, men bilder kan jeg jo ha som attachment uansett.

Lenke til kommentar

Har HTC Trophy kjøpt på komplett, før den ble lansert i Norge, så den er registrert mot en amerikansk hotmailkonto og er dermed på amerikanske marketplace.

 

Ønsker nå å få denne over på den norske marketplacen, kjedlig å ikke ha tilgang til nettbank, traffikanten app'er osv. Hvordan gjør jeg det på enkleste måte?

 

Fullstendig sletting og ny registrering av telefon er forsåvidt et alternativ?

Burde gå greit med resett av telefon og slette den fra windowsphone.com, og opprette den på nytt. Har du fått inn norsk WP 7.5 på den?

Lenke til kommentar

Det er en hån mot alle smarttelefoner å kalle WP for et smarttelefon-OS.

 

Du mener hån mot din snevre definisjon? WP og Lumia er perfekt til min bruk.

 

Har vært WP-bruker i et og et halvt år nå. Det eneste jeg savner er Kindle, Sonos Controller og nettbank fra Skandiabanken. Ingenting av dette kan man vel klandre OSet for.

 

Har dog en issue på syncing av klokke mot server, som ikke funker (andre som har merket dette?).

 

Ellers klarer jeg meg fint med å bruke Zune kun til å oppgradere telefonen så jeg skjønner ikke helt at noen har issues der heller.

 

Summa summarum er det ihvertfall den beste telefonen jeg har hatt eller prøvd :)

Lenke til kommentar

Snåle fyrer må jeg si. Det er da fint at dere liker telefonene deres. Jeg liker min Lumia 800 jeg også. Men det at vi liker våre telefoner gjør ikke WP til et smarttelefon-os.

 

Windows Phone regnes some et smarttelefon-os uansett hva du skulle mene on det. Om det er et bra smarttelefon-os er en helt annen sak, og noe som folk selvsagt har veldig mange forskjellige meninger om.

Lenke til kommentar

Helt ubrukelig som dag-til-dag-telefon? Rart hvordan jeg klarer meg da. Hvilke spesielle krav er det du har, egentlig??

 

Forresten er det mye tull og tøys i den listen din. Men det skjønner du vel selv.

 

Kan ikke sette en hvilken som helst mp3 som ringetone, dette gjør selvfølgelig WP helt ubrukelig, telefonen kan gjerne krasje daglig så lenge en bare kan sette en mp3 som ringetone.

Lenke til kommentar

Det er det som er poenget. Jeg har ikke noen spesielle krav annet enn det som har vært standarden for smart-telefoner de siste 7 år ivertfall. Å kunne sende med vedlegg er et must for eksempel, en enkel pdf fil eller et dokument. Dette går ikke. Det er helt utrolig. Ellers går det ikke an å overføre filer på noen som helst praktisk måte egentlig.

 

Alternativt så kan du ta ett steg inn i fremtiden hvor bl.a. jeg befinner meg. Hvorfor skal jeg overføre filer til telefonen? Musikk, filmer, podcaster etc, ja det kan være greit siden en faktisk trenger å ha disse på telefonen. Men filer som dokumenter og pdf-filer?

 

Å overføre disse til telefonen er rett og slett gammeldags. Installer Skydrive på PC'en din, så lagrer du alt av dokumenter og PDF-filer i denne, og så har du direkte tilgang til de på telefonen, og kan både åpne og sende. Du kan t.o.m. sende hele mapper uten at det koster deg en MB med datatrafikk.

 

Det er dette som er fremtiden, filene dine ligger en plass og alle pcene og telefonene dine har tilgang på de. Dette har t.o.m. Google innsett med sin Google Drive.

 

Trådløsruter som du nevner i en annen post er opp til mobilprodusentene, og har ingenting med Tango å gjøre annet enn at noen produsenter velger å pakke det inn i den oppdateringen.

 

Min definisjon av smarttelefon, er en telefon du kan ta med på hytta og ha full tilgang til alt, full funksjonalitet mht filer, vedlegg osv selv om PC'en ligger hjemme. Andre folk kan ha andre definisjoner, men: En såkalt smarttelefon hvor du ikke kan overføre filer, ikke kan ta med vedlegg i mail, ikke kan bruke Bt til å overføre musikk eller bilder, det er ikke en smart telefon. Det finnes ikke noe smart ved å bare kutte ut praktisk funksjonalitet som en del av designet av OS'et.

 

WP gir deg tilgang til alt, som sagt så putter du det bare i Skydrive-mappa di og så er det tilgjengelig for redigering (office-dokumenter) og deling (alt du putter der).

 

Å bruke BT for å overføre musikk og bilder er også bare tull. Putt det i Skydrive isteden. Men personlig så liker jeg å ha ett program som organiserer musikk, podcasts og videoer, og konverterer til ett støttet format slik at man slipper å sitte på flyet og oppdage at filmen en hadde planlagt å se ikke fungerer på telefonen.

 

WP er så absolutt en smarttelefon, men som med Iphone i sin tid gjorde så gjør den ting på en annerledes, og i mine øyne bedre måte.

 

Når det kommer til interaksjon mellom apper i WP8 så må jeg nok skuffe deg, direkte interaksjon vil ikke engang være mulig i Windows 8-apper, dette vil foregå gjennom såkalte "kontrakter".

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Det ble lansert en artikkel om dette. Husker ikke hvor. Kanskje wmpower, eller wpcentral. Man kunne lage seg en ny mail adresse og flytte over alle kjøp også. Men det krevde at man gjorde det fra en Xbox.

 

Edit

Fant linken:

http://www.wpcentral...?style_mobile=0

 

Jeg tror ikke det går ann å bruke denne metoden for å overføre en US-konto til en norsk konto, jeg sliter med en bugg hvor jeg får opp melding om at jeg ikke kan overføre gamertaggen pga at de har forskjellig "nasjonalitet" selv om de egentlig ikke har det.

Lenke til kommentar

Da tok jeg kontakt med Amazon anngående Kindle appen, og fikk dette svaret:

 

I've check on this and found that although Kindle for Windows Phone application is available for download in many countries worldwide, it is not yet available in Norway. However, I can definitely forward this to your Kindle Team to let them know that you are interested in downloading the app from the Norwegian App Store.

 

Så da er det bare å håpe på at ting ordner seg snart. Bør ikke være noe mer enn en glipp fra deres side.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går ann å bruke denne metoden for å overføre en US-konto til en norsk konto, jeg sliter med en bugg hvor jeg får opp melding om at jeg ikke kan overføre gamertaggen pga at de har forskjellig "nasjonalitet" selv om de egentlig ikke har det.

Tror dessverre ikke det er mulig å flytte en gamer tag mellom land (idiotisk nok). Har vært i kontakt med Xbox Live support om dette tidligere (hadde en svensk gamer tag jeg ville flytte) men de sa jeg måtte opprette en ny. Dette skyldes visstnok at lisensiering på filmer, spill etc er regionalt forankret (som på DVD og Blu-Ray).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...