Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

/whine on

 

Spilte et par timer i går, og blir bare mer og mer frustrert over egen mangel på skill.

Jeg dauer og dauer. Treffer jeg på noen og skal skyte på dem, så rekker jeg ikke engang å klikke på musa før jeg er dau.

Spiller som regel Engineer, eller support. For en dvask 40 åring som har reaksjoner som en snegle er det mildt sagt frustrerende å daue hele tiden.

 

/whine off

 

 

Noen som kan enten gi meg linken til BF3 for complete and utter noobs, eller gi meg noen tips i hvordan overleve :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

/whine on

 

Spilte et par timer i går, og blir bare mer og mer frustrert over egen mangel på skill.

Jeg dauer og dauer. Treffer jeg på noen og skal skyte på dem, så rekker jeg ikke engang å klikke på musa før jeg er dau.

Spiller som regel Engineer, eller support. For en dvask 40 åring som har reaksjoner som en snegle er det mildt sagt frustrerende å daue hele tiden.

 

/whine off

 

 

Noen som kan enten gi meg linken til BF3 for complete and utter noobs, eller gi meg noen tips i hvordan overleve :p

 

Prøv å gå sakte, krype og gå litt mer på huk, da er man litt mer forberedt på fiende enn om man løper.

Lenke til kommentar

/whine on

 

Spilte et par timer i går, og blir bare mer og mer frustrert over egen mangel på skill.

Jeg dauer og dauer. Treffer jeg på noen og skal skyte på dem, så rekker jeg ikke engang å klikke på musa før jeg er dau.

Spiller som regel Engineer, eller support. For en dvask 40 åring som har reaksjoner som en snegle er det mildt sagt frustrerende å daue hele tiden.

 

/whine off

 

 

Noen som kan enten gi meg linken til BF3 for complete and utter noobs, eller gi meg noen tips i hvordan overleve :p

 

Fra bc2 da, men fortsatt, vittig film :p

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=0p4fkH9qC4M

Endret av Snakebite^
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke er spesielt imponert over bf3 til ps3, alle springer bare rundt med engineer og spammer rockets hele dagen, no teamwork, ingen som gir deg ammo, helse revieve er visst bare for tullinger for ingen gjør det.. Du setter deg fast over alt...spesielt i trær som er skutt ned, er simpelthen for vanskelig å hoppe over så du må gå rundt.. kartene er det ingenting spesielt over...helt ordinære.. Slik da fikk jeg ut litt frustrasjon.

Lenke til kommentar

Nevnt flere ganger før her i tråden, men CQ på Operation Metro, hva i helvete? Begynner du på C-siden er det nesten bare å gi opp.

 

Noen her som har klart å snu det? Har vel spilt på det ca 4-5 ganger og aldri fått det til fra C-siden..

 

Ja, det går men krever at hele squaden sammarbeider. Enkelt å greit, alle løper på likt opp rulletrappa ikke stopp å skyt, da dør du :p Løp gjennom alle, er en heldig kommer EN igjennom uten og dø. Ta A flagget, og få hele squaden til å holde dette.

 

Funker, men da må du helst ha 4 gode spillere på TS,skype, vent el ;)

Spiller du alene er det håpløst..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan funger poengsystemet i CQ? Aldri skjønnt det. :hmm:

Det motsatt laget mister "poeng" alt etter hvor mange ressurser laget ditt har.

De mister også "poeng" vist enn dør (og ikke blir zappa i livet igjen).

Lenke til kommentar

Nevnt flere ganger før her i tråden, men CQ på Operation Metro, hva i helvete? Begynner du på C-siden er det nesten bare å gi opp.

 

Noen her som har klart å snu det? Har vel spilt på det ca 4-5 ganger og aldri fått det til fra C-siden..

 

Ja, det går men krever at hele squaden sammarbeider. Enkelt å greit, alle løper på likt opp rulletrappa ikke stopp å skyt, da dør du :p Løp gjennom alle, er en heldig kommer EN igjennom uten og dø. Ta A flagget, og få hele squaden til å holde dette.

 

Funker, men da må du helst ha 4 gode spillere på TS,skype, vent el ;)

Spiller du alene er det håpløst..

 

 

personlig liker jeg å leke black ops å snike meg forbi fiendene ubemerket ^^ metro er det vanskelig på men det går til tider.

Lenke til kommentar

En assult, en engineer, en support og en recon spilte jeg og tre kompiser i går - Det var fett det.

Vi hold oss til ett flagg på CQ, og holdt den hele runden alene. Jeg, som recon, spottet og skreik på skype når jeg så folk, og gutta løp rundt med riflene sine og eide alt som kom i nærheten.

 

/Whine on

Forbanna irriterende at de har satt så kort range på SOFLAM'en til recon, den er jo nesten ubrukelig i dagens tilstand så lenge man ikke har en oppmerksom rakettdude.

/Whine off

Lenke til kommentar

Samme her. Jeg spiller ikke for K/D, men jeg prøver å unngå å dø hvis jeg ikke må. Selv om det ikke er noen skam å dø, så vil man som nevnt tidligere gå glipp av potensiell score mens man er død. Jeg ofrer meg ikke for laget dersom jeg ikke føler at mitt løp i den sikre død kan gavne laget. Dog, hvis jeg ser at laget mitt mangler motivasjon så er det ofte jeg tar rennafart og hopper i det for å prøve å få de til å følge etter. Noen ganger går det bra og jeg får en 3-4 kills i en klynge med fi samt at laget kommer etter og capper et point, mens andre ganger er jeg død før jeg vet ordet av det.

 

En annen ting er at slik som BF3 er nå, så er man nesten NØDT til å fokusere på unlocks i starten siden det er såpass mange som har alt for mye fritid. For en casual gamer som spiller 1-2 ganger i uka vil det være tilnærmet nytteløst å spille mot aktive spillere som har alt av unlocks når det kommer til vehicles. Senere unlocks spesielt på vehicles og også på classes spiller faktisk en STOR forskjell i dette spillet i motsetning til CoD der man kan "eie villt" selv på lvl 1. Jeg føler ofte at jeg taper fordi jeg rett og slett mangler ting (unlocks), ikke fordi jeg nødvendgvis gjorde det dårlig på tidspunktet.

 

Dog, når jeg skal unlocke recon blir det "in the shit" med PDW eller shotgun og ikke bak en fjelltop med sniper. Jeg er hvertfall sikker på at med min spillestil vil jeg ha unlocket alt på 1/3 av tiden det ville tatt med sniper-rifles.

 

Du poengterer noe viktig her. Det er mange som i en travel hverdag kun har tid til noen times spilling i uken. Da kommer en ubalansert for kort mot de som tilbringer alt for mye tid i BF3. I mangel på andre fritidssysler ;)

Så rank og unlock -systemet har mer med tid å gjøre, ikke skills.

 

Har sett servere der nesten samtlige spillere er MYE mer opptatt med å ta CQ flagg i steden for kills, tydeligvis for enkle poeng, forståelig nok.

Lenke til kommentar

For en casual gamer som spiller 1-2 ganger i uka vil det være tilnærmet nytteløst å spille mot aktive spillere som har alt av unlocks når det kommer til vehicles. Senere unlocks spesielt på vehicles og også på classes spiller faktisk en STOR forskjell i dette spillet i motsetning til CoD der man kan "eie villt" selv på lvl 1. Jeg føler ofte at jeg taper fordi jeg rett og slett mangler ting (unlocks), ikke fordi jeg nødvendgvis gjorde det dårlig på tidspunktet.

Helt enig. Det er forsåvidt bra at man faktisk må jobbe litt med spillet for å unlocke, i motsetning til cod hvor man som sagt kan eie allerede i level 1.

 

Det er spesielt vanskelig å pracce airvehicles som feks attack heli eller jet. Jeg prøvde ikke det før for noen dager siden, og da har jo alle jeg flyr mot på flares, heatseakers og det som er. Jeg derimot har ingenting. Så når jeg da flyr jet og noen locker meg og jeg IKKE har flares.. Da er det bare å si takk og farvel og skyte meg ut så fort jeg kan.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske evident på Metro CQ. 90% av laget henger igjen på første flagg for å få 200/250 poeng. Det er greit nok på RU side, men på US taper du runden hvis man ikke kommer opp rulletrappen mot B og får etablert seg bak veggen der. Gjør de ikke det og blir liggende i bunn av rulletrappen er runden tapt for sure.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Trenger litt hjelp her, er ei gammel BF2 hore, har ikke spilt FPS på 2 - 3 år nå helt til jeg la inn BF3 iMac'en. Har fått sergeant grad. Men.. hvordan få på lasersiktet, HOLO saken og foregrip på gunnerne?? Det eneste jeg får opp er pistol med taktisk lys, selv om jeg har de andre duppedittene! Så hvordan få dette til å virke? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...