Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Battlefield 3 er jo en oppfølger til Battlefield 2, og med flaks får vi se en del av spillelementene fra nettopp Battlefield 2 i treeren. Gjenkomsten av prone, jagerfly og 64 spillere (på PC-versjonen) er allerede annonsert, og kanskje det som skiller spillet mest fra Bad Company 2, som fokuserte mer på små baner og fotsoldater. En annen forskjell er antakelig at Battlefield 3 sin flerspiller vil bli noe mer taktisk fokusert på grunn av størrelsen på brett og muligheter i valg av kjøretøy. I Bad Company 2 er det som regel kun to kjøretøy å velge mellom, og disse tas som regel ganske greit ut av folk med RPG eller anti-kjøretøy-missiler. I Battlefield 2 og forhåpentligvis treeren var det mer fokus på å samarbeide om å ta ut kjøretøy. Hvis noen spottet en tanks, men ikke hadde det rette utstyret for å ta ut denne tanksen kunne man for eksempel be om assistanse fra et helikopter som kunne bruke en TV-missil for å ta ut tanksen.

 

Nå ser det dessverre ikke ut som om Commander-funksjonen har overlevd til Battlefield 3. Jeg bare tenker på hvor artig det hadde vært å se bygninger falle om under artilleri-regnet til Commander. ^^ Kunne for eksempel hatt en grense på hvor ofte man kunne bruke artilleri slik at denne funksjonen måtte brukes strategisk. Og så ville det jo vært en enda større prioritet for det andre laget å få tatt ut artilleri-utstyret for å holde basen sin i orden.

 

Jeg håper dog man får 1-flag squads tilbake, for det fungerte veldig godt. Det ga dem som ikke var så flinke til å skyte fiendene, men som kanskje var veldig gode team-spillere, muligheten til å delta aktivt i kampene. I Battlefield 2 var det for eksempel essensielt med en squad-leader som kunne spotte, ta imot og eventuelt videresende ordre fra commander, revive døde lagkamerater (om innen rekkevidde og trygghet), og ikke minst generelt støtte squadet. Et godt sammensatt squad var noe av det artigste man kunne få i Battlefield 2. Noe mindre artig var det når hvert squad-medlem gikk hver for seg. Men på de riktige serverne var det nok av godt squad-arbeid.

 

Når jeg spilte Bad Company 2 multiplayer-"betaen" var det på en måte ikke helt på høyde med Battlefield 2. Ikke primært fordi spillerantallet er for lavt, eller fordi brettene er for små. Problemet lå i det totalt fraværet av teamplay. Joda, det hendte at noen medics faktisk var opptatt av å heale og revive folk. Og noen snipere var flinke til å spotte og dytte frontlinjen forover (og ikke bare stå litt bak og prøve å få god k/d-ratio). Men mange spillere virket å ha et relativt fraværende forhold til teamplay, og da ble det fort ganske kjedelig å spille. Håpet er at Battlefield 3 skal bli en annen affære når det kommer ut. Om man oppnår en viss grad av samspill, slik man gjerne så det på de gode serverne i Battlefield 2, tror jeg treeren kan bli ganske så artig!

 

 

Skjønner ikke hvorfor du sier "med flaks", da de sier selv at de skal gjøre dette til en oppfølger av BF2, ikke en nedgradering som mange får det til å høres ut som.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men de har et produkt de skal selge så de sier stort sett alt de kan for å få hypen i gang.

 

I disse dager er det ikke god teamplay og tacticts som gjør at et spill selger bra. Det er god grafikk, kule våpen, kraftige snipere og intense lydeffekter.

 

Jeg håper og ber til Gud om at dette er en ekte oppfølger til BF2. Jeg har aldri hatt det gøyere enn jeg hadde i bf2 når vi var 5stk i squadden som gjorde alt i vår makt for å holde squadleader i live, samtidig som granatene regnet og flagget gikk opp og ned.

Så kom neste map, med helt nytt gameplay og taktikker.

Lenke til kommentar

Håper virkelig commander er borte nå :)

 

Ting jeg ikke liker ved commander:

 

Vil du spille commander må du først søke om bli commander. Om du ikke har en rank som SERGEANT OF THE MASTER SERGEANTS MOST IMPORTANT PERSON OF EXTREME SERGEANTS TO THE MAX! eller lignende blir du ikke commander. Fordi commander blir valgt etter hvor høy rank du har. Man må ha spilt minst 1000 timer i for å få en mulighet til å spille commander. Så om du er ny i spillet kan du bare glemme å bli commander. Fordi det ville ikke skje i den nærmeste fremtid!

 

Vehicle drop: Ble ofte konstant spammet, missbrukt for å ødelegge for alle andre. Ved enten å drepe, lage hindringer eller for skape lagg og evt. Server kræsj.

 

UAV og SCAN: Gjør det mulig å se fienden på kartet 24/7. DICE kunne like gjerne ha plottet fiendtlige enheter på minikartet. Takket være denne funksjonen var det umulig å flanke eller overaske motstanderne. Da de vet hele tiden hvor du er. Bakholdsangrep forble og er et ukjent begrep i BF2.

 

Artilleri: Det er ingen kunst å bruke artilleri da man har SCAN og UAV som t.o.m ser igjennom hindringer som bygginger, tak osv. Så spørsmål om hvor fiender er, og hvor hvordan man skulle bruker artilleri eksistere ikke i BF2. Fiendtlige enheter finner du på commanderkartet, så det er bare et tastetrykk så hadde man sendt artilleri. Det som gjenstår da er å pøse på med artilleri...

 

Er du mentalt tilbakestående så er commander tingen! Det krever ingen ting av deg. Her gjelder det å bare spamme konstant av de verktøyene du har. Man slepper t.o.m å tenke på koordinater og slikt! Som ville ha gjort commander til et utfordrende yrke.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Vi kan håpe.. Tror du det finnes nok smarte folk i verden igjen til at squad-teamplay faktisk kommer til å fungere? :p

Ja, men de spiller Project Reality.

 

Ja, men de har et produkt de skal selge så de sier stort sett alt de kan for å få hypen i gang.

 

I disse dager er det ikke god teamplay og tacticts som gjør at et spill selger bra. Det er god grafikk, kule våpen, kraftige snipere og intense lydeffekter.

 

Jeg håper og ber til Gud om at dette er en ekte oppfølger til BF2. Jeg har aldri hatt det gøyere enn jeg hadde i bf2 når vi var 5stk i squadden som gjorde alt i vår makt for å holde squadleader i live, samtidig som granatene regnet og flagget gikk opp og ned.

Så kom neste map, med helt nytt gameplay og taktikker.

Du glemte heftige unlocks som gir fordeler til de som har spilt lengst så de blir enda bedre! Unlocks er et idiotisk system, men et svært populært system. Det selger i hvertfall.

Lenke til kommentar

mentalt tilbakestående så er commander tingen! Det krever ingen ting av deg. Her gjelder det å bare spamme konstant av de verktøyene du har. Man slepper t.o.m å tenke på koordinater og slikt! Som ville ha gjort commander til et utfordrende yrke.

Jaja, kanskje like greit at du ikke var commander så mye. Du virker å være skoleeksempelet på hvorfor det var de med høyest rank som fikk jobben, så de har en viss serriøsitet. Jeg kan være enig i at UAV kunne vært noe mer begrenset, men ellers var det begrensa hvor mye spamming jeg opplevde hvert fall. Hendte at det var bugger som gjorde at det regna kjøretøyer, men det var ytterst sjeldent. For meg handlet det å være commander om å styre de ulike squadene, sende en squad mot den ene flanken, og en annen squad mot andre flanken (tenker da spesielt på Karkand), mens resten sendte jeg rett på hotell for å gjøre de opptatte. Og samtidige spotte folk for de på flankene med satelitten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper de har et våpenmenysystem mer likt BF2.. Hater det i BC2.

Vil heller ha at man kan ha listen med kit, så trykke på våpen for å få valg om hvilke sikte, camo osv man vil ha. Så trykke på granat for å velge type osv.

 

Se så utrolig ryddig det var i BF2: http://img.engadget.com/common/images/3734286763117375.JPG

 

Håper også man kan velge litt forskjellig ammo, som high velocity... Gore ftw.

Lenke til kommentar

mentalt tilbakestående så er commander tingen! Det krever ingen ting av deg. Her gjelder det å bare spamme konstant av de verktøyene du har. Man slepper t.o.m å tenke på koordinater og slikt! Som ville ha gjort commander til et utfordrende yrke.

Jaja, kanskje like greit at du ikke var commander så mye. Du virker å være skoleeksempelet på hvorfor det var de med høyest rank som fikk jobben, så de har en viss serriøsitet. Jeg kan være enig i at UAV kunne vært noe mer begrenset, men ellers var det begrensa hvor mye spamming jeg opplevde hvert fall. Hendte at det var bugger som gjorde at det regna kjøretøyer, men det var ytterst sjeldent. For meg handlet det å være commander om å styre de ulike squadene, sende en squad mot den ene flanken, og en annen squad mot andre flanken (tenker da spesielt på Karkand), mens resten sendte jeg rett på hotell for å gjøre de opptatte. Og samtidige spotte folk for de på flankene med satelitten.

Ja det var like greit det. Det var kjedelig å spille commander på grunn av lite utfordringer, og for mange useriøse spillere. Er vel derfor jeg sluttet med BF2 public, og gikk over til Project Reality hvor det er seriøse spillere i motsetning til BF2 public. Høy rank gir ingen forsikring mot useriøse spillere. Det er gjerne unger som har høy rank, da de har tid til å spille mye.

 

Blir ihvertfall MEGAskuffet om Wake Island ikke er i BF3 :ph34r:

Wake er et must! Leste at de som kjøper BF3 Limited Edition får man noen av de gamle BF2 brettene :)

Lenke til kommentar

Copy%Paste

 

The PC gamers rage is unquestionable on the BF2142 forums.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1390042-now-what-your-attitude-towards-battlefield-3-a.html

 

I was ''pumped'' yesterday morning when i first saw the scans from GI, i read every word, i even read 70% of the pages twice, i could not wait to see some real gameplay videos and just hear more about the game.

 

But as time has gone on, and you find more out about the game and it had time to sink in, i have then lost interest massively, the game IS NOT GOING TO be a true sequel to BF2, not even close.

 

Fair enough, the sequel to BF2 always had a heavy weight on its shoulders to fufill, but BF3 is going to come no where near fufilling the gap that BF2 has left, its maybe a little unfair to call it BC-3, but its definitely no more that BC-2 on steroids.

 

Alan Kertz ( Demize99) and Patrick Batch are both hell bent on wrecking BF3 by watered down features and removing features that BF2 had very good success with, there is features i have heard are definitely going to be in BF3 and there is features i have heard are going to be missing, andthen there is features i am sure will be in that i will hate.

 

Some of the things that really scare me are :-

 

1) Killcam_______________ Confirmed

2) 3D spotting_______________ Confirmed

3) All weapons fire tracers_______________ Confirmed

4) No commander_______________ Confirmed

5) Spawn on any squad members_______________ Likely

6) Only 4 kits_______________ Confirmed

7) Vehicle perks_______________ Likely

Soldier perks_______________ Likely

9) Regen health_______________ Likely

10) No health meter_______________ Likely

11) Bloody screen when shot_______________ Unknown

12) No como rose_______________ Likely

13) Automatic voices that players say and give your position away_____ Likely

14) Motion sensors are not in but Demize said there will be player intel gathering._______ Confirmed

15) Sniper scope automatic 3D spotting______________ Confirmed

16) Any kit weapons_______________ Likely

17) Medics with LMG_______________ Unknown

1 Small maps compeared to BF2_______________ Likely

19) Maps designed around Rush then adapted for conquest_______________ Likely

 

 

And bare in mind we are only a few days into finding out information, am sure there will be loads more stuff still to come that i don't like, it looks like BF3 will not be for me, am just glad the patch for 2142 is only days away because i think i will just go back to playing that instead of DICE's newer games as it seems like they are now unable to make a good game any more,it seems like the don't know what makes a good game anymore, it seems like they don't EVEN KNOW what most Battlefield gamers want.

 

DICE sold its soul to the devil in 2007 after 2142 and will never get in back it seems.

 

 

I just want to hit them on the upside of their head.

-

http://bf3blog.com/2011/02/battlefield-3-wont-include-commander-feature/

Q: When I think about Battlefield 2, I always come back to the Commander position and the game within the game that arose from having Special Forces objectives. Are those returning in the proper sequel?

 

A: We could implement it, but the questions is “how do you get the threshold lower?” That’s not by making it more complicated. Our challenge is to make sure that anyone that just jumps into the game will get it. One of the biggest problems with Commander was that only two people could use it. Some people like it but most people didn’t care. They just cared that someone gave them an order or that their squad could play together having fun on their own more or less. Then the most hardcore people went into the Commander mode and learned how to use that. You could argue it was a great feature, but looking at the number you could also say that no one uses it. We tried in Bad Company 2 to give that t players, so you could issue orders to your squad, and you could use gadgets like the UAV that only the commander could use earlier — giving the power back to the players so everyone could use it. That made a big difference. More people could enjoy the game. We lowered the threshold for everyone because we gave it to everyone. We now know the boundaries are for keeping the strategic depth and complexity while lowering the threshold to get in.

 

wDxam.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...