Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Folk har noe som heter prioriteringer. Altså, at noen bruker kanskje mer penger på klær, eller annen elektronikk, en å kjøpe en dyr PC.

 

Du er heller ikke dum fordi du har en konsoll.

 

Jeg spiller så og si bare gamle spill (1.6 og BF2), og da trenger man ingen spesielt god PC. Hvorfor skal jeg da bruke 8 000 - 10 000 på en PC, bare så jeg kan spille BF3? For meg, er det idiotisk.

Og ja, jeg kan en del om PC.

 

Men må innrømme at PC er mye bedre på FPS, men det gjør meg ikke dum fordi jeg kommer til å kjøpe BF3 på konsoll.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i at spill er best på PC og at PC-en har soleklare fordeler fremfor konsoll. Det er bare rene fakta, det vil ikke si at man hater konsoller selv om.

 

Uansett, leste litt nyheter om BF3 nå og fant ut at jeg definitivt skal ha meg Special Edition! Den inneholder BF2 maps, som er renovert til å utnytte fordelene den nye grafikkmotoren har. :love: Nostalgi! Nå skal jeg spille BF2!

 

Eller som alle andre i verden kaller det, "Limited edition" ;) forhåndsbestiller du BF3 får du LE, og den inneholder de mappene ja..

Lenke til kommentar

Er det noen butikker som tilbyr forhåndsbestilling av BF3 i Bergen/Norge nå? Altså en butikk jeg kan gå til, for jeg vil ha cover og disk.

 

Hva er greien med eastore egentlig, hvis jeg finner ut jeg heller skal forhåndsbestille der. Kan jeg laste ned BF3 så mange ganger jeg vil, hvis pcen kræsjer 20 ganger og jeg må formatere. Eller må jeg brenne det ut?

 

Laster du ned en innpakket cd fil (rar, iso)? eller .exe fil?

Lenke til kommentar

 

Hva er greien med eastore egentlig, hvis jeg finner ut jeg heller skal forhåndsbestille der. Kan jeg laste ned BF3 så mange ganger jeg vil, hvis pcen kræsjer 20 ganger og jeg må formatere. Eller må jeg brenne det ut?

 

Laster du ned en innpakket cd fil (rar, iso)? eller .exe fil?

 

Nesten samme som steam, du har et program som du bruker til å starte opp spillene.

Lenke til kommentar

Skjønner at pc vs konsoll er er ømfintlig tema... Har forståelse for at mange mener fps er bedre på pc, det kan jeg også i en viss grad være enig, men konsoll er bare mye mer tilgjengelig. For meg iallefall. :) Og at konsollen har skyld for at "spillverdenen har blitt satt 5 år tilbake", er jeg ikke enig i.

 

Og Gabbe; jeg er "rik, smart, og aktiv", men trenger en større unnskyldning enn BF3 for å bruke 8-10000,- på ny pc...

 

Finnes sikkert andre tråder enn denne som er mer egnet for å diskutere videre... Jeg gleder meg bare til BF3! :)

Lenke til kommentar

Konsoll er greit for de litt ukyndige. Det er mer plug and play, mindre sjanse for at ting går galt. Selv om det er nokså lite problemer med PC også. Men på konsoll virker det alltid (som regel), trenger ikke å tenke på oppgraderinger. PC-en bruker du til altslags, og det er en kjent sak at det ofte er folk som har problemer med ulike ting. Konsollen brukes egentlig bare til spill, og er vanskeligere å rote/knote med. Men du må også nøye deg med dårligere grafikk, andre kontroller, mindre muligheter osv. Konsollen holder også i omtrent 10 år før du trenger å kjøpe ny, det er en fordel.

 

I noen tilfeller kan konsoll holde tilbake utviklingen jo. Hvis et spill er hovedsaklig utviklet for konsoll og portes til PC, så er det ikke et fullkomment PC-spill. Utviklerne satser mer og mer på konsoll pga det er mest piratkopiering på PC, og dermed tjener de mer på konsoll.

 

Jeg liker PC best, fordi der kan jeg skreddersy, modifisere og konfigurere slik jeg vil. Jeg bruker også PC-en til langt mer enn spill. men mange spill synes jeg er like gode på konsoll. Bilspill og andre spill som f.eks. Ratchet And Clank (kommer ikke på noe annet) er bra på konsoll. Men liker fin grafikk, så spiller det som regel på PC om det går.

 

Så klart, alt det jeg nevner her varierer, og har sikkert oversett andre viktige ting.

Lenke til kommentar

Eg har fjerna nokre innlegg av dei mindre saklege innlegga, pluss kommentarar til desse, rundt diskusjonen om konsoll vs PC. Det er fint om dykk tek denne diskusjonen, i saklege former, vidare i ein eigen tråd. I denne tråden fokuserer på på Battlefield 3.

 

Les dei kloke orda frå mortensol.

Finnes sikkert andre tråder enn denne som er mer egnet for å diskutere videre... Jeg gleder meg bare til BF3! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...