Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cheats og aimbots er jo meningsløse uansett. Så lenge du har motorikk og presisjon til å flytte musa raskt og presist og trykke akkurat når den er over hodet på motstanderen så får man jo samme effekt ;)

Cheats havner rett og slett om å skaffe seg en fordel som andre ikke har. En veldig god spiller kan nok vinne over en mindre god spiller som bruker cheat, men det kommer helt an på hva slags cheat han bruker.

Lenke til kommentar

Ja, siden rekyl i BF3 faktisk ikke er rekyl så går det an å kompensere med å bevege musa riktig - i teorien kan en god spiller skyte hull i hull med et hvilket som helst automatvåpen i BF3 bare vedkommende klarer å kontrollere musa på samme måte som en makro gjør, men i praksis er dette nærmest umulig. Den eneste måten å unngå dette på er å erstatte dagens "rekyl" med noe som faktisk er en rekyl som ikke kan kontrolleres i samme grad. Det jeg snakker om er en rekyl som faktisk får våpenet til å sprette litt rundt som i virkeligheten, ikke noe som flytter rundt på musepekeren siden denne kan tukles med.

 

Men makro er likevel ikke nok til å eie alt å alle i BF3, man må fortsatt kunne taktikk og man må fortsatt kunne sikte, makroen vil "bare" muliggjøre full-auto sniper maskingevær... Noe som faktisk er en kjempefordel. Jeg vil anta at det kan være mulig å se om noen bruker makro siden alle kuler i spillet av en eller annen grunn har sporingslys, men man får jo ikke gjort noe med det med mindre man er admin.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet, så lenge de ikke gjør 100% damage på 1 kule så bryr det meg midt bak.

Største problemet mitt i BF3 er douche bags som tar tanken når du hopper ut for å bytte til rep tool og inn igjen, slike burde vært bitch slapped av lyn nedslag neste gang de går ut.

Og folk som tar tanken din eller apcen din når du står å fikser den, kunne jeg utsletta slike folk bokstavelig talt hadde jeg aldri nølt.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Bare sleng en lyddemper på aek og du har samme effekt, npnp, så lenge du har nok motorikk til å dra musa ett par millimeter mot deg.

 

Nei, det vil du nok ikke, greit nok du kan trene kroppen din opp til og vite at aek'n drar opp og til venstre, men du vil nok aldri bli like god til og holde siktet i innertieren som en macro kan gjøre, ta faktorer som stress osv med...

 

 

Cheats og aimbots er jo meningsløse uansett. Så lenge du har motorikk og presisjon til å flytte musa raskt og presist og trykke akkurat når den er over hodet på motstanderen så får man jo samme effekt ;)

Cheats havner rett og slett om å skaffe seg en fordel som andre ikke har. En veldig god spiller kan nok vinne over en mindre god spiller som bruker cheat, men det kommer helt an på hva slags cheat han bruker.

 

Ja, selvfølgelig klarer en god spiller ta ut en dårlig spiller som cheater, det jeg misliker så sterkt med folk som cheater er at når jeg spiller så handler det allttid for meg om og være best, på forskjellige nivåer. Og da er det sykt irriterende og vite at man kan bli tatt av en sokk som kan holde inne skyteknappen og peke på en plass tømme magasinet på nettop denne plassen uten noen utfordringer.

Lenke til kommentar

Ja, siden rekyl i BF3 faktisk ikke er rekyl så går det an å kompensere med å bevege musa riktig - i teorien kan en god spiller skyte hull i hull med et hvilket som helst automatvåpen i BF3 bare vedkommende klarer å kontrollere musa på samme måte som en makro gjør, men i praksis er dette nærmest umulig. Den eneste måten å unngå dette på er å erstatte dagens "rekyl" med noe som faktisk er en rekyl som ikke kan kontrolleres i samme grad. Det jeg snakker om er en rekyl som faktisk får våpenet til å sprette litt rundt som i virkeligheten, ikke noe som flytter rundt på musepekeren siden denne kan tukles med.

I BF3 så er ikke simuleringen helt ille da. Nå kan jeg ikke sies å ha SÅ mye erfaring fra å skyte med Full-Auto med en automatrifle, men jeg har nå i hvert fall gjort det, samt sett på mange gjøre det. Rekylet går jo rett bakover, og ikke noe til siden. Vinglingen oppstår jo først når du som person holder igjen trykket, og ikke perfekt balanserer våpenet. Dette simuleres med at Acc. går ned, og spredningsområdet øker i BF3. Derimot så er det vanligste at våpenet går "oppover", og det er jo ikke fordi d som skyter ikke fysisk makter å holde igjen rekylet, men at man:

1. Ikke er 100 % vant med å skyte med våpenet

2. Ikke er rask nok til å justere våpenet, da det får en solid akselerasjon om du først blir noe stødig, og spretter da raskt opp om du ikke reagerer med nok kraft (for mye vil jo sende våpenet rett i bakken) og raskt nok.

 

I BF3 så fyker jo våpenet litt oppover uten noen særlig akselerasjon, og det er mer linært og kontrollerbart enn i virkeligheten, men med tanke på all tiden en del faktisk bruker på å skyte i BF3, så matcher du raskt det en topptrent soldat har trent på å skyte. Så om du her så god at du perfekt balanserer rekylen i BF3, så hadde du nok også kunne kontrollert våpenet ganske godt i virkeligheten om du brukte like mye tid der også. ;)

 

Edit: Nå var det AG3 jeg har skutt med, som i grunn er ganske høy-rekyl på i tillegg. Må nok innrømme at treffsikkerheten i BF3 er laaaangt bedre enn på skytebanen. :p

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet, så lenge de ikke gjør 100% damage på 1 kule så bryr det meg midt bak.

Største problemet mitt i BF3 er douche bags som tar tanken når du hopper ut for å bytte til rep tool og inn igjen, slike burde vært bitch slapped av lyn nedslag neste gang de går ut.

Og folk som tar tanken din eller apcen din når du står å fikser den, kunne jeg utsletta slike folk bokstavelig talt hadde jeg aldri nølt.

 

Det gjør jeg ofte. Og håper folk gjør det når jeg hopper ut for å reparere, evt at 2.gunner hopper i drivers seat. Uvurdelig om man er disablet og blir skutt etter. Om man kjører rundt et hjørne eller er i sikkerhet derimot, da er jeg 100% enig.

Lenke til kommentar

Men i virkeligheten så er det også rimelig bortkasta med full auto, det ender med at du ikke treffer den låve veggen du egentlig sikta på, så klart de bruker jo full auto, men det er ikke effektivt, utenom hvis du bare skal sprute kuler på noen, som jo kan ha en slags effekt.

 

Det gjør jeg ofte. Og håper folk gjør det når jeg hopper ut for å reparere, evt at 2.gunner hopper i drivers seat. Uvurdelig om man er disablet og blir skutt etter. Om man kjører rundt et hjørne eller er i sikkerhet derimot, da er jeg 100% enig.

 

Joda, om de som sitter på faktisk hadde gjort noe, men 99 av 100 personer som setter seg inn i tanken min som tårn gunner er ubrukelig, de er så ubrukelig at de bare sitter å skyter på ALT og ingenting, steiner, trær, heli som ikke så oss før han måtte blaste de ned med den pinglete 7.62 som sitter på taket av de pinglete tanksene i BF3, hater slike folk, de gjør ingen nytte utenom å lage enormt mye unødvendig støy og det å avsløre oss totalt, ikke det at en tanks er noe stealth våpen ifra før, men det hjelper jo ikke at de bare sitter å holder inne knappen.

Men om du faktisk skyter infs eller f.eks skyter på andre tanker mens jeg fikser, ok det er greit, men som sagt, det hører med til sjeldenhetene at noen randoms skjønner noen ting.

Skulle vært som i planetside 2, at du kan velge om du bare vil ha squadmates i tanken din eller om den skal være helt åpen, aah, det hadde vært deilig.

 

Men folk som direkte stjeler ifra team mates, håhå, slike fortjener all dritt som kan ramme de.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...