Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Ja, spilte BC2 i en periode der jeg var dritlei BF3. Synes det var behagelig, men jeg må si jeg savna weaponhandling og prone fra BF3 :p

 

En annen ting er alle sniperne på BC2. Synes den refleksjonen i scopet på BF3 var helt forferdelig når jeg begynte å spille, men den er egentlig ganske fin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes den refleksjonen i scopet på BF3 var helt forferdelig når jeg begynte å spille, men den er egentlig ganske fin.

Jauda, kan godt si at refleksjonen er kjekk å ha for alle andre enn sniperen selv, og det er jo greit på dag-maps der det er sol osv, men det er jo refleksjon selv på natt- mapsa - og det blir litt fail. Man får da ikke refleksjon i et scope midt på natta - og da lyser de jo opp som om de skulle ha påmontert en lommelykt. Det synes jeg blir litt for dumt.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Synes den refleksjonen i scopet på BF3 var helt forferdelig når jeg begynte å spille, men den er egentlig ganske fin.

Jauda, kan godt si at refleksjonen er kjekk å ha for alle andre enn sniperen selv, og det er jo greit på dag-maps der det er sol osv, men det er jo refleksjon selv på natt- mapsa - og det blir litt fail. Man får da ikke refleksjon i et scope midt på natta - og da lyser de jo opp som om de skulle ha påmontert en lommelykt. Det synes jeg blir litt for dumt.

 

Hehe, det er sant. Refleksjon i scope på metro som er en mørklagt t-banetunnel er jo ikke akkurat logisk

Lenke til kommentar

Synes den refleksjonen i scopet på BF3 var helt forferdelig når jeg begynte å spille, men den er egentlig ganske fin.

Jauda, kan godt si at refleksjonen er kjekk å ha for alle andre enn sniperen selv, og det er jo greit på dag-maps der det er sol osv, men det er jo refleksjon selv på natt- mapsa - og det blir litt fail. Man får da ikke refleksjon i et scope midt på natta - og da lyser de jo opp som om de skulle ha påmontert en lommelykt. Det synes jeg blir litt for dumt.

 

Hehe, det er sant. Refleksjon i scope på metro som er en mørklagt t-banetunnel er jo ikke akkurat logisk

Finnes det egentlig noen detaljer som er logisk i BF3?
Lenke til kommentar

Synes det var et smart påfunn for å forhindre at sniper blir for overkill, noe som har blitt en tendens på BC2. Samt at andre spill har lidd samme skjebnen at sniper-klassen blir for gode, eller at våpenet blir aaalt for dårlige.

 

Påfunnet spiller litt på virkeligheten om at det KAN gi refleksjoner (selv om det langt fra helt virkelighetsnært slik det er implentert i spillet, men det gjør ikke noe, for poenget er fortsatt ikke å øke virkelighetsgraden mest mulig). For aller mest er det nok å forhindre at snipere kan sitte å campe i evigheter på samme sted. Du slipper da å senke damage som sniperrifla tar, noe som dreper litt av lysten å spille som sniper.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Scope glint er som tildigere nevnt en motivasjon til å ikke campe på samme lokasjon hele tida. En lur sniper skyter bare 1-2 ganger før han bytter posisjon. Tenk at forflytning kan være lurt i spillet på samme måte som det er i virkeligheten :)

 

Men som nevnt i fleng tidligere, BF3 er ment å være ett action spill, ikke en mil-sim. Hvis du mener det er en sim, så er du så langt ute på viddene at bare scope glint kan gi røde kors en mulighet til å finne deg....

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ja, jeg er helt enig i refleksjon på dagen, men på natta synes jeg det er bare teit at sniperne lyser opp som et juletre.

Men, jeg synes egentlig bare synd på sniperne på natt- maps. For min sin del kan de gjerne bli rødglødende for jeg spiller nesten aldri som Recon uansett så fett nok for meg. Synes bare det er teit for de som spiller Recon at de skal bli så til de grader opplyste på natt-maps.

Lenke til kommentar

For min sin del kan de gjerne bli rødglødende for jeg spiller nesten aldri som Recon uansett så fett nok for meg. Synes bare det er teit for de som spiller Recon at de skal bli så til de grader opplyste på natt-maps.

Gjelder det ikke alle våpner som har 6x zoom eller mer?

Lenke til kommentar

Om dere skal ha det så rett, så må dere jo også tenke på solens posisjon. På de banene hvor sola står rett over (kl 12:00) bør det være lite med refleksjon, spesielt om Recon har en høyere posisjon enn deg. På de banene hvor sola har gått litt ned, så bør det bare være refleksjon når recon sikter i retning sola. (Dog kan skje bitte litt refleksjon fra vann eller skinnende metall mot siktet, og på deg igjen)

 

Dessuten bruker en del slikt cover til å ha over siktet som gjør at det lyser opp mye mindre.

Lenke til kommentar

Refleksjonen er jalla, i virkeligheten er man klar over dette og har antirefleksglass, glass som er montert lenger inn, lukket til sikte fungerer som en cap og man vil ikke om man ikke må legge seg imot sola.

 

En annen ting BF3-spillere som ikke har militær bakgrunn ikke forstår ar at man aldri vil snipe så man blir et silhuettbytte.

Man står ikke på fjellkanten med himmel bak seg så man lyser opp, man legger seg litt ned fra kanten og blender inn med fjellet.

Og man legger seg ikke ved ting som trekker til seg oppmerksomhet.

I en skog hvor det går en kraftledning vil man automatisk se på den , da legger man seg ikke ved foten av en slik mast.

Lenke til kommentar

Har M116A3/4 blitt slått sammen? Tenkte jeg skulle teste ut A3, men når jeg sjekke battlelog etterpå så sto det at jeg hadde unlocka til A4. Sikkert noe jeg ikke har fått med meg? :)

Det står i battlelog'en min at jeg har 1900 kills med M16A4, selv om det er M16A3 jeg bruker. Er vell en bugg eller noe sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...