Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Faen så irriterende. Joiner en server og går først inn på den etter sånn 10 min, så når jeg går inn så åpner BF3 seg og så lukker seg med en gang.. Nei ass, skal bli godt med 8GB RAM i morgen.

 

Er 4gb for lite?

 

Yep. Hadde 4GB selv, fikk lagspikes og masse faenskap. Oppgraderte til 8GB og alle problemene forsvant! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield 3: Chopper Series: Episode 1 - Kharg Island

 

Hva syns dere? Setter pris på all tilbakemeldingen jeg kan få. Både om hvordan oppsettet på episoden burde være, om jeg burde tekste hva vi sier til hverandre eller om det er noe jeg kan forbedre som pilot. Sjekk også gjerne ut teaseren jeg laget for en stund siden.

 

Bumper denne litt. Setter veldig stor pris på respons :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Faen så irriterende. Joiner en server og går først inn på den etter sånn 10 min, så når jeg går inn så åpner BF3 seg og så lukker seg med en gang.. Nei ass, skal bli godt med 8GB RAM i morgen.

 

Er 4gb for lite?

 

Yep. Hadde 4GB selv, fikk lagspikes og masse faenskap. Oppgraderte til 8GB og alle problemene forsvant! :)

 

Har dette med oppløsning å gjøre, eller med å joine servere?

 

Må man joine servere manuellt, eller er det en som auto ting som COD har?

Har fått et inntrykk om at det er vanskeligere å drepe folk med kuler på battlefield enn på COD, stemmer dette? Har vel egentlig ikke så mye å si siden fienden må jo ha like mange kuler :D

Lenke til kommentar

Faen så irriterende. Joiner en server og går først inn på den etter sånn 10 min, så når jeg går inn så åpner BF3 seg og så lukker seg med en gang.. Nei ass, skal bli godt med 8GB RAM i morgen.

 

Er 4gb for lite?

 

Yep. Hadde 4GB selv, fikk lagspikes og masse faenskap. Oppgraderte til 8GB og alle problemene forsvant! :)

 

Har dette med oppløsning å gjøre, eller med å joine servere?

 

Må man joine servere manuellt, eller er det en som auto ting som COD har?

Har fått et inntrykk om at det er vanskeligere å drepe folk med kuler på battlefield enn på COD, stemmer dette? Har vel egentlig ikke så mye å si siden fienden må jo ha like mange kuler :D

 

Har nok hverken noe med oppløsning eller å joine servere å gjøre. Spillet krever rett og slett mye fysisk minne, spessielt om man skla ha Skype, nettleser, Spotify osv. kjørende samtidig.

 

Man har en quickmatch option, men jeg anbefaler sterkt at du finner en server som du selv liker.

 

Det er vanskeligere å drepe folk på BF3 enn i CoD, men vil vel nesten si at det er kuler som har minst forskjell. RPG, nades og andre eksplosiver "suger" i forhold til hvordan de er på CoD (Det er jo bra mtp. at balansen i CoD er shitty...) og kniven er ikke 1hit/kill med mindre du kommer bakfra og tar en knife-takedown.

Lenke til kommentar

Spiller 99% HC , tok 6 timer normal i går , det er jo helt latterlig.

Ødela spillopplevelsen helt , skjønner ikke at dere gidder spille på normal et sekund.

THIS

 

 

 

Normal er helt ræva. Eneste grunnen til at jeg spiller det er fordi de jeg spiller med spiller det.

På HC derimot, så er folk ikke like mye "nub", og du trenger ikke tømme et helt magasin for å drepe noen f.eks.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Japp, eller spiller mer taktisk. Det er faktisk ikke pray and spray-spill. Å flanke, komme bakfra, eller overraske avgjør en duel rimelig kjapt.

 

Men igjen, på grunn av alle de forskjellige kjøretøyene, så vil du kunne ha nært uendelig mange forskjellige kombinasjoner av angrep som raskt tar livet av en person. At du ikke kan hoppe inn i en kamp og drepe 5-6 personer på et enkelt magasin, uten å måtte forandre strategien synes jeg er veldig bra.

 

Skal du være god så gjelder tilpassningsdyktighet, og det er dette man bør fokusere på. :)

F. eks dette scenarioet, som oppsummerer hva BF3 er godt for:

Starter med at du flanker (eller har flaks og trøkker rett på) og tar ut 2-3 stykk med en tanks, som deretter blir ødelagt rimelig kjapt. For at du så tilpasser deg og finner et cover som gjør deg i stand til å kanskje ta ut 2-3 stykk til. Du går tom for kuler i magasinet, og det er en kar igjen. Du drar så opp pistolen når han prøver å overfalle deg bakfra, tar Engineerkitt'et hans, skyter fiendtetanksen (som leter etter deg) bakfra slik at motoren stopper, for deretter å sprenge den med blowtorch.

 

Allerede nå så vil de færreste fiender i kampens hete skjønne hva som foregår, og føreren av tanksen rekker kanskje å hoppe ut før du får ødelagt tanksen, men da kniver du han mens han prøver å finne seg et skjulested i forvirringen.

Deretter tar du over flagget til fienden, og får på dette tidspunktet ofte backup. Noen ganger går det kanskje galt et sted, men med andre kompiser eller gode lagkamerater så blir du forhåpentligvis revivet!

 

or MEG så er det dette Battlefield (3) handler om, og gir meg svært høy underholdsningsverdi når jeg får det til. Det er som regel lettere å få til noen kule sprell på normal, selv om HC er kult deg også. :D

 

Egentlig noe som skjer overraskende ofte om man faktisk øver litt på det, istedenfor å klage eller late som om spillet er en ren FPS-skyter, med irriterende forstyrrelseelementer som tanks, lite kuler eller damage etc. Skal jeg bare få meg noen hodeløse kills så spiller jeg gjerne noe COD, som er gøy nok det, men å sette de to spillene opp mot hverandre er håpløst og viser mer at man egentlig ikke har fått med seg hva de to spillene faktisk byr på.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På HC derimot, så er folk ikke like mye "nub", og du trenger ikke tømme et helt magasin for å drepe noen f.eks.

Du får sikte litt bedre når du spiller Normal da... :tease:

Alltid like gøy når du er i ferd med å tømme magasinet i en kar bakfra. Så bare snur han seg og sveiper over deg og tilfeldigvis er et av "spray and pray" skuddene et headshot som tar deg ut....Skjer ufattelig mange ganger. Faktisk skjønner jeg egentlig ikke hvorfor man skal ha muligheten til å headshotte i normal mode. Det gjør det hele bare enda teitere iforhold til HC.
Lenke til kommentar
Mens i HC så er "spray and pray" = kill om du får headshot eller ei

Man har kanskje 60% HP som normalen i HC , med mp5 ol kan jeg sette 3-4-5 skudd i en uten at han dør, men sitter han bak stenen da har han fortsatt 1% hp og ser alt i sort-hvitt.

Ikke bare authealer bak steinen og hopper frem igjen.

 

 

Dere sier at i normal, må man spille taktisk.

Det er motsatt, i HC dør man fort og der må man spille taktisk.

I normalen er det bare til å løpe ut og blir du skutt på løp til nermeste sten og autoheal.

Endret av War
Lenke til kommentar

På HC derimot, så er folk ikke like mye "nub", og du trenger ikke tømme et helt magasin for å drepe noen f.eks.

Du får sikte litt bedre når du spiller Normal da... :tease:

Alltid like gøy når du er i ferd med å tømme magasinet i en kar bakfra. Så bare snur han seg og sveiper over deg og tilfeldigvis er et av "spray and pray" skuddene et headshot som tar deg ut....Skjer ufattelig mange ganger. Faktisk skjønner jeg egentlig ikke hvorfor man skal ha muligheten til å headshotte i normal mode. Det gjør det hele bare enda teitere iforhold til HC.

På et eller annet vis så har du enten feilbedømte avstanden, rekylet eller motstanderen din. Såklart kan man ha flaks, det kan man vel i alle slags spill, men i de fleste slike tilfeller så har jeg enten bommet på de første viktigste skuddene og fortsatt med en skuddtakt som ødelegger treffsikkerheten. I et slikt tilfelle så hjelper det som oftest å ta dekning for så å lure den forfjamsede fienden med en ny reprisade.

 

Det mest dødelige er ofte en burst på 4-5 skudd på nært-kloss hold. Er fienden fremdeles i live så venter du et halvt sekund før du prøver på nytt. Er du nærme nok så holder det som regel på lav-rekyl våpen (les: M416) å spraye fienden ned.

 

Med tanke på at Acc går ned og det samme gjør det visuelle så bør en motstander som har blitt kraftig beskutt/skadeskutt bakfra være et lett mål om man får ned adrenalinet og at man gjennvinner kontrollen.

Lenke til kommentar

Er taktikk i begge. For å ta eksemplet ditt War så er forskjellen hastigheten på spillet. I HC må man ta seg lengre tid. Mens i Normal kan det være lurt å gjøre de riktige taktiske fremrykningene så fort som mulig.

 

Og Autohealingen er ikke så rask at du kan bare dukke under, og hoppe opp igjen rett etterpå. Samt Suppress reduserer healingeffekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...