Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Grand Bazaar. - skjønt jeg har det gøy på bazaar jeg. Men savnet etter de virkelig store, (og velutnytta!) mappene er stort.

 

Nytter ikke om det er det største battlefield mappet noensinne hvis alle flagga er samla i midten med 100 meter mellom seg...

kan være enig at GB ligner litt mer enn smule på et COD-map vist en ser bortifra den den ytre veien som går rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metro

Grand Bazaar

Damavand Peak

Teheran Highway

Seine Crossing

Noshahr Canals

 

Er alle for trange for åpne slag og er tidvis bare store choke points der folk bare står å lemper eksplosiver på hverandre.

 

Caspian, Kharg, Firestorm, Oman og Wake er for lite for å holde min interesse mye lenger ihvertfall.

Lenke til kommentar

2-16 spillere hørtes jo rimelig trist ut :thumbdown:

Hvorfor kan de ikke heller lage en slags "Special Forces" versjon til BF3 også? Det var definitivt den mest interessante og utfordrende delen av BF2. Der hadde man en perfekt miks av infanteri, kjøretøy og helikopter i tillegg til flotte maps.

Uansett fortrekker jeg litt større maps og flere spillere framfor å kunne ødelegge og skyte istykker hele map'et. :(

Lenke til kommentar

Dessverre er det nok slik at det per i dag er konsollbrukerne som er i flertall - på konsoll regjerer COD, og da må EA/Dice gi ut content som appellerer til disse først for å virkelig hanke inn spillere (kunder). Deretter kan de komme med ting til diehard-fansen samt overbevise de nyomvendte COD-spillerne at det er store kart med kjøretøy som er gøy, ikke CQB.

 

Nå som spill kommer med årlige intervaller så er heller ikke support fra utvikleren med tanke på DLC noe særlig mer enn 12 mnd etter release. Derfor er det rart om en DLC som kommer 7 mnd inn i spillets levetid skal være for å hanke inn nye kunder, og ikke være der for å beholde de du allerede har og tjene mere penger på de.

Lenke til kommentar

"it also includes the biggest map in Battlefield history"

Hvilken map er det da mon tro? :hmm:

Er vel bare en litt dårlig formulert uttalselse. De mener vel at de kommer til å lage en bane som er størst noen sinne. :p

 

Hvilket som er dagens største er jeg usikker på. Wake Island kanskje?

Lenke til kommentar

"it also includes the biggest map in Battlefield history"

Hvilken map er det da mon tro? :hmm:

 

Et helt nytt ett, tipper jeg (siden Operation Firestorm per nuh er det aller største Battlefield-kartet som finnes). Men som MrLee sier, de må bruke mer av området rundt for å virkelig få det til å funke. 3-flaggs-versjonen av OF og 4-flaggs-versjonen av Caspian Border har altfor mye "tomt" rom som ikke er brukandes til noe, mens flaggene er trykt sammen på en sjettedel av kartet.

 

Nå som spill kommer med årlige intervaller så er heller ikke support fra utvikleren med tanke på DLC noe særlig mer enn 12 mnd etter release. Derfor er det rart om en DLC som kommer 7 mnd inn i spillets levetid skal være for å hanke inn nye kunder, og ikke være der for å beholde de du allerede har og tjene mere penger på de.

 

Sant det, men samtidig er BF3 EA/Dice sin største utgivelse på noen år, vi får neppe BF4 til høsten, og det var jo også 4-5 expansions til BF2. De sier jo også at de har planlagt en pakke til "vinteren en gang", og det tyder på at dette er prosjektet en stund fremover. Derfor ønsker de så tidlig som mulig å hanke inn nye kunder, slik at de er etablerte og vil kjøpe de to neste DLCene.

 

"it also includes the biggest map in Battlefield history"

Hvilken map er det da mon tro? :hmm:

Er vel bare en litt dårlig formulert uttalselse. De mener vel at de kommer til å lage en bane som er størst noen sinne. :p

 

Hvilket som er dagens største er jeg usikker på. Wake Island kanskje?

 

Operation Firestorm, etter sigende, som nevnt.

 

Edit: OF er hvertfall det største kartet i BF3.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Sant det, men samtidig er BF3 EA/Dice sin største utgivelse på noen år, vi får neppe BF4 til høsten, og det var jo også 4-5 expansions til BF2. De sier jo også at de har planlagt en pakke til "vinteren en gang", og det tyder på at dette er prosjektet en stund fremover. Derfor ønsker de så tidlig som mulig å hanke inn nye kunder, slik at de er etablerte og vil kjøpe de to neste DLCene.

 

EA kjører rotasjon årlig mellom MoH og BF for å ikke få så stor slitasje på merkevaren som COD opplever. EA vil neppe kjøre videre på DLC etter 12 mnd med BF3 da fokuset blir skiftet over til MoH WF frem til BF4/BC3 kommer.

Lenke til kommentar

"it also includes the biggest map in Battlefield history"

Hvilken map er det da mon tro? :hmm:

 

Et helt nytt ett, tipper jeg (siden Operation Firestorm per nuh er det aller største Battlefield-kartet som finnes). Men som MrLee sier, de må bruke mer av området rundt for å virkelig få det til å funke. 3-flaggs-versjonen av OF og 4-flaggs-versjonen av Caspian Border har altfor mye "tomt" rom som ikke er brukandes til noe, mens flaggene er trykt sammen på en sjettedel av kartet.

 

Nå som spill kommer med årlige intervaller så er heller ikke support fra utvikleren med tanke på DLC noe særlig mer enn 12 mnd etter release. Derfor er det rart om en DLC som kommer 7 mnd inn i spillets levetid skal være for å hanke inn nye kunder, og ikke være der for å beholde de du allerede har og tjene mere penger på de.

 

Sant det, men samtidig er BF3 EA/Dice sin største utgivelse på noen år, vi får neppe BF4 til høsten, og det var jo også 4-5 expansions til BF2. De sier jo også at de har planlagt en pakke til "vinteren en gang", og det tyder på at dette er prosjektet en stund fremover. Derfor ønsker de så tidlig som mulig å hanke inn nye kunder, slik at de er etablerte og vil kjøpe de to neste DLCene.

 

"it also includes the biggest map in Battlefield history"

Hvilken map er det da mon tro? :hmm:

Er vel bare en litt dårlig formulert uttalselse. De mener vel at de kommer til å lage en bane som er størst noen sinne. :p

 

Hvilket som er dagens største er jeg usikker på. Wake Island kanskje?

 

Operation Firestorm, etter sigende, som nevnt.

 

Edit: OF er hvertfall det største kartet i BF3.

Bare så snyd at flaggene er omringet av stoore tomme områder.

 

Flaggene burde vært fordelt på army base og construction site, 2 flagg istedet for 3 på den stripa med warehouse fillingstation og A (glemmer hvilken dette er offices?). og så kunne de hatt i ca området rundt de store bensintankene (avstandsmessig, ikke innhold, de måtte nok endra litt på designen på mappet)

 

Og evt ett enda lengre ute i ørkenen ut fra A. med tilhørende innhold. evt på andre siden av veien lengre ute enn army base og construction site.

 

Evt enda lengre fra hverande :)

 

 

 

 

Store maps hjelper lite om det bare er piloter som ser landskapet fra 400 meter oppe i lufta...

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror fremdeles det er firestorm (muligens Kharg hvis du ser avstanden mellom gas station og docks?)hvis du mener målig avstanden mellom flaggene som står lengst borte fra hverandre. Men problemet er jo at alle ligger samlet mellom dem igjen :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Mangler litt av den følelsen jeg hadde når jeg spilte BF2. Rundet over 1100 timer der, noe som aldri kommer til å skje med BF3 om denne følelsen ikke kommer tilbake. Strike at Karkand og Dalian Plant var to gode kart som ble spilt mye.

 

Når det kommer til å unngå å sette flagg nærme hverandre synes jeg burde ha laget et Fushe Pass-lignende map. Her var det god spredning av flagg, og samtidig krevende for heli og jet.

 

Name Top Time Kills

FAMAS 0% 29:47:37 3 192

G18 SUPP. 1% 08:38:07 1 190

 

Moro med stats :yes:

Lenke til kommentar

Tror fremdeles det er firestorm (muligens Kharg hvis du ser avstanden mellom gas station og docks?)hvis du mener målig avstanden mellom flaggene som står lengst borte fra hverandre. Men problemet er jo at alle ligger samlet mellom dem igjen :p

Jeg tenkte ikke på avstand mellom to flagg, men arealet man får dersom man setter en strek mellom alle de ytterste flaggene, forutenom uncaps. Wake Island kan ikke regnes med siden hele området midt i er vann... Firestorm synes jeg føles lite ut, men kanskje det faktisk er størst likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...