Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg 19 år og har 4 og 3 i R1 og R2. Men jeg har en 3'er i 1T fra første klasse som jeg må forbedre. Og etter det jeg har forstått så kan man bytte ut 1T med 1P(siden man kan gå fra 1P til R1). Jeg holder på med en del fag nå og har helt glemt at jeg har 1P eksamen nå i november.

 

Jeg klarer ikke å finne noen eksamener på nettet, så jeg lurer på om det er noen andre som har erfaringer fra dette faget. Trenger jeg å øve på noe spesielt?

 

PS: Tar for tiden opp R1 også, så jeg er ikke ute av trening når det gjelder matte.

Lenke til kommentar

Hva er gjennomsnittlønnen i norge? 350 000??

 

Hva er gjennomsnittlønnen i Tanzania?

 

 

 

Levestandarn i Tanzania forhold til Norge

 

Finner lite om Tanzania

Og hva er Dynamis Økonomi?

 

 

Takker for svar

Gjennomsnittlønnen i Norge ligger på 245K kroner i 2008 for alle over 17 år. Sjekk statistikkbanken under Inntekt og formue frå sjølvmeldinga for busette personar 17.

 

Hvis du justerer for at yrkesdeltagelsen ligger på 70% for denne gruppen, så blir det nøyaktig 350K kroner. Norsk lønn er høyere enn de fleste land (Helt klart høyere enn resten av skandinavia og europeriske land), men det er usikkert om Norge har høyere lønn enn Sveits, USA og kanskje Kanada.

 

I Tanzania er gjennsnittinttekten for familier ca 3300 kroner i året. Jeg antar at de ikke en gang har gjort estimater for lønn for personinntekt. Men vi kan si ca 2000, fordi ingen av tallene der nede er nøyaktige. Justerer vi for norsk kostnadsnivå blir denne lønnen det samme som å leve på ca 10000 kroner i Norge i året.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

3 258 658 :whistle:

 

Se heller på andel i prosent i forhold til andre sammenlignbare byer og gjerne også opp mot landsbygda :)

 

Despite India's impressive economic growth over recent decades, it still contains the largest concentration of poor people in the world.[137] The percentage of people living below the World Bank's international poverty line of $1.25 a day (PPP, in nominal terms Indian Rupee symbol.svg 21.6 a day in urban areas and Indian Rupee symbol.svg 14.3 in rural areas in 2005) decreased from 60% in 1981 to 42% in 2005.[138] Since 1991, inter-state economic inequality in India has consistently grown; the per capita net state domestic product of India's richest states is about 3.2 times that of the poorest states.[139] Even though India has avoided famines in recent decades, half of children are underweight[140] and about 46% of Indian children under the age of three suffer from malnutrition.[141][137][142]

 

Kilde wiki.

Lenke til kommentar

Hei, har litt problemer med å sette svar på noen noen faktoriserings oppgaver. Lurer egentlig på hvem av disse brøkene jeg kan forkorte og hvem jeg ikke kan forkorte?

 

 

Håper noen har tid til å ta en titt :)

 

EDIT: disse brøkene er ferdig faktorisert, brøkene ser slik ut på slutten av oppgavene.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...