Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har en fin liten oppsumering om de viktikste tingene innen jordbruksivilisasjonen (jegere og samlere, vanningsjordbruk og sivilisasjoner), Egyptisk historie (sivilisasjon, religion, balsamering, det gamle og nye riket, pyramidene osv...) og antikken ( HELLAS, olympiske leker, religion og sivilisasjon, perserkrigene, gullalder, litteratur og filosofi, den romerske republikken og det romerske keiseeiket).

 

Det hadde hjulpet meg veldi for å fårstå meg bedre på dette stoffet!

 

Jeg går andre året på vgs og dette er innenfor histore faget.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En varehandelsbedrift kjøper inn en vare for kr 2 700 inkl. mva. Hva blir varens utsalgspris inkl. mva når bedriften beregner seg en bruttofortjeneste på 40%? Mva-satsen er 25%.

 

Noen som kan hjelpe meg med denne oppgaven? :) sitter litt fast og finner ikke riktig løsning..

 

2700* 1,40

 

 

Okei, så svaret blit 3 780? Skal jeg ikke gange/plusse inn noe med mva'en.. ? :)

Endret av rebz
Lenke til kommentar

Er vel ikke tilfeldigvis noen som har lydfilene tilhørende Mundos Nuevos 2 spanskboken for vg1? Har prøve imorgen og filene finnes bare på en stasjon jeg bare har tilgang til på skolen... Jeg søkte litt rundt og fant siden lokus.no. ser de selger tilgang til lydfiler for 80 kr, men vet ikke om det bare er ekstraoppgaver som ikke finnes i boken etc. evt vet noen om andre steder jeg kan laste de ned?

 

 

TL;DR: innspilte mp3 filer frem til side 14 i mundos nuevos 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...