Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg trur feilen er at du ikke har klart å roote telefonen din. test metoden jeg brukte.

 

AlphaRev 1.8, altså?

Men greia er at jeg ikke helt skjønner dette Bravo og Data++ osv der... Er det noe jeg trenger, eller skal jeg gå rett på rooting?

Og mulig jeg spurte om det tidligere, men hvis jeg nå Wiper/Datafactory-reset, vil rooten gå vekk? Slik at jeg må gjøre absolutt ALT på nytt? Da mener jeg samme som jeg gjorde med Unrevoked?

 

Hvis du ikke har fått partisjonert riktig kan du gjøre det med rom manager automatisk.

 

Da mener du dissa ext2, 3 og 4?

 

EDIT: Er forresten NANDROID noe jeg trenger?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Glem alt om data++ og partisjonering av sd-kortet før du har fått til å installere en vanlig ROM som ikke trenger ext-partisjon. Det introduserer flere feilkilder, ikke færre test med cyanogenmod først, men wipe alt i clockwork Ikke bare wipe data/factory reset, men wipe samtlige partisjoner. DU har en egen undermeny med flere partisjoner du kan formatere, formater alle valgene (bortsett fra sd card, men wipe de andre.)

 

Hvis du etter det ikke klarer p installere cyangenmod, bør du prøve å installere AmonRas recovery, og se om det hjelpe noe. Ikke bruk Rom Manager til noe som helst, det programmet er ikke helt til å stole på, spesielt ikke om man har problemer i utgangspunktet. Et par stykker har klart å flashe ROMs med AmonRa etter at de fikk den feilen. Selv byttet jeg til Amon Ra etter at ClockworkMod sluttet å fungere med ext4-partisjoner tilsynelatende uten grunn. Men det kan vøre verdt et forsøk.

Men du bør vøre forberedt på at dumuligens har bad blocks på boot-partisjonen din, og at du derfor ikke vil få installer custom rom som trenger mye av plassen tlgjengelig på boot-partisjonen.

 

Det ER mulig å komme seg rundt på det med custom HBOOT, dersom noen av dem har større boot-partisjon.

 

Altså:

1: Last ned CyanogenMod manuelt og legg på SD-kortet.

2: Inn i ClockworkMOd og formater ALLE partisjoner, men ikke SD-kortet.

3: Forsøk å installere CyanogenMod

4: Kopier loggfilen til clockworkmod fra SD-kortet hvis det ikke fungerer. Den ligger i clockwork-mappen på sd-kortet, tror jeg det var. Enten der eller under Rom manager-mappen

5: Last ned og installer Amon Ra recovery

6: Gjenta trinn 2 (men med amon ra nå, selvfølgelig.)

7: Forsøk å installer CyanogenMod igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem alt om data++ og partisjonering av sd-kortet før du har fått til å installere en vanlig ROM som ikke trenger ext-partisjon. Det introduserer flere feilkilder, ikke færre test med cyanogenmod først, men wipe alt i clockwork Ikke bare wipe data/factory reset, men wipe samtlige partisjoner. DU har en egen undermeny med flere partisjoner du kan formatere, formater alle valgene (bortsett fra sd card, men wipe de andre.)

 

Hvis du etter det ikke klarer p installere cyangenmod, bør du prøve å installere AmonRas recovery, og se om det hjelpe noe. Ikke bruk Rom Manager til noe som helst, det programmet er ikke helt til å stole på, spesielt ikke om man har problemer i utgangspunktet. Et par stykker har klart å flashe ROMs med AmonRa etter at de fikk den feilen. Selv byttet jeg til Amon Ra etter at ClockworkMod sluttet å fungere med ext4-partisjoner tilsynelatende uten grunn. Men det kan vøre verdt et forsøk.

Men du bør vøre forberedt på at dumuligens har bad blocks på boot-partisjonen din, og at du derfor ikke vil få installer custom rom som trenger mye av plassen tlgjengelig på boot-partisjonen.

 

Det ER mulig å komme seg rundt på det med custom HBOOT, dersom noen av dem har større boot-partisjon.

 

Altså:

1: Last ned CyanogenMod manuelt og legg på SD-kortet.

2: Inn i ClockworkMOd og formater ALLE partisjoner, men ikke SD-kortet.

3: Forsøk å installere CyanogenMod

4: Kopier loggfilen til clockworkmod fra SD-kortet hvis det ikke fungerer. Den ligger i clockwork-mappen på sd-kortet, tror jeg det var. Enten der eller under Rom manager-mappen

5: Last ned og installer Amon Ra recovery

6: Gjenta trinn 2 (men med amon ra nå, selvfølgelig.)

7: Forsøk å installer CyanogenMod igjen.

 

Jeg tror jeg klarte det med AlphaRev! I tillegg installerte jeg LeeDroid og Sense 3.0. Jeg partisjonerte SD-Kortet til ext3, og kjørte A2SD++-versjonen av LeeDroid.

I dette øyeblikk sitter jeg og ser denne meldingen og venter fortsatt spent:

"Unlocking your SIM and setting up your phone...".

 

 

And we're there!

Først og fremst til jeg takke familie, venner, de som alltid...

Nei.

Tusen takk til alle som gadd å hjelpe!

en stor pluss på forumet! : )

 

Et siste spørsmål:

Kan jeg nå fjerne SD-Kortet, altså det kortet jeg brukte når jeg installerte, for så å putte i det gamle med bilder, sanger etc?

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Glad alpharev fikset det - det er en feil som folk mener har litt ulike årsaker, det neste folk er enige om er at du ikke får skrive til boot-partisjonen, enten fordi den ikke får pakket ut boot imaget rktig, frodi boot partisjonen er for liten (f.eks. på grunn av for mange dårlige sektorer), eller at partisjonen/partisjonsoppsettt rett og slett er gått åt skogen. Lykke til videre da. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ait nå har jeg kommet så langt i CMD (eller adb) at jeg har skrevet inn dette

adb-nilezon pull /system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl c:\

og nå skal jeg

edit bravo-keypad.kl to your liking

 

Men hvor havner bravo-keypad.kl?

Der.

 

Men altså, har du sjekket at det ikke er en setting i Leedroid? Det er en setting i absolutt alle ikke-Sense ROMs i hvert fall.

 

Og for guds skyld, IKKE BRUK NOTEPAD. Det er ne elendig skvip som ikke en gang klarer den enkle jobben å åpne en tekstfil, redigere den og lagre den uten å føcke det opp. Bruk Notepad++.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ait nå har jeg kommet så langt i CMD (eller adb) at jeg har skrevet inn dette

adb-nilezon pull /system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl c:\

og nå skal jeg

edit bravo-keypad.kl to your liking

 

Men hvor havner bravo-keypad.kl?

Der.

 

Men altså, har du sjekket at det ikke er en setting i Leedroid? Det er en setting i absolutt alle ikke-Sense ROMs i hvert fall.

 

Og for guds skyld, IKKE BRUK NOTEPAD. Det er ne elendig skvip som ikke en gang klarer den enkle jobben å åpne en tekstfil, redigere den og lagre den uten å føcke det opp. Bruk Notepad++.

 

Hmm.. Kanskje jeg gjorde feil. Men det sto ingenting OM at noe var feil, men jeg kom ikke lenger enn rett før jeg skulle edite.

 

Sjekka telefonen, men ingen slik valg : (

 

Ordna Notepad++ nå! Tak for tipset.

 

Men en ting jeg ikke skjønner på Denne linken, er dette:

 

"You need to pull the file first via recovery, edit it, then push it back to your phone. You can only do this via the recovery, not via programs like Root Explorer!

 

Go into recovery, then type in the following commands:"

 

Vil det si at jeg skal gå i recovery på telefonen, og gjøre resten via cmd i Windows?

Lenke til kommentar

Mm

Nå skriver jeg inn

adb -s <mitt serialnumber> pull /system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl c:\

 

Da får jeg

remote object '/system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl' does not exist

 

C:\android-sdk-windows\platform-tools> (For å skrive inn ny kommando)

 

Har jeg gjort noe feil, eller er det bare umulig?

 

EDIT: Prøvde på nytt (Skjønnte at jeg måtte "mount /system", og nå skrev jeg:

adb -d pull /system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl c:\

og fikk deretter

226 KB/s (1853 bytes in 0.008s)

 

men fortsatt finner jeg den ikke i c:\

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...