Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Mer konkret dette bildet her:

 

http://developer.and.../2.2/22home.png

 

Det bildet der, konkret, er jo Vanilla Android.

Ok så det er ikke Froyo - er det slik ?

Når jeg søker på youtube etter Froyo Desire så kommer det opp en masse videoer med det "bilde" der, og med tastelås som en drar fra høyre til venstre osv. Samt en stilig "rullekube" når en ser på alle prog. som en har.

Du har en HTC-telefon, som HTC har lagt Sense over, som forandrer brukergrensesnittet... De fleste videoene du har sett har nok vært feks en Nexus 1 som kjører standard Android, Vanilla som det også kalles. 

 

Froyo er det dog :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg hadde håpet var at 2.2 skulle ordne et batteriproblem jeg har opplevd etter oppdatering av 2.1.

 

Hver natt jeg lader mobilen, så går den opp til 100% for så å falle (ila 5 min) 10-11% før den lader seg opp igjen. Dette skjer utelukkende hver natt den er under lading.

 

Kollega av meg opplever akkurat det samme så regner med det er et generelt problem.

Lenke til kommentar

Skulle det ikke komme noe som heter HTC Caller ID med 2.2 oppdateringen? Noen som har sett noe til den? Jeg så at den android figuren har blitt litt mer "3D", men noen som har sett noe til den HTC Caller ID funksjonen?

 

Det skulle innebære at man ser facebook status til den som ringer og hvis vedkommende har bursdag den dagen eller snart så vil dette også vises... noen som kan bekrefte dette?

 

Jeg kan ikke se at jeg har fått det ihvertfall...

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at Facebook-statusen til den som ringer dukker opp. Det andre vet jeg ikke.

 

Er det noen andre som har opplevd problemer med ordboken etter oppdateringen? Den foreslår engelske ord like ofte som norske, og mange av ordene jeg har lagret før er slettet ser det ut som. (Jeg klarer heller ikke få opp listen med lagrede ord lenger, virker som dette må gjøres på en annen måte enn før)

 

Noen andre som har lignende problemer?

Lenke til kommentar

En annen ting jeg hadde håpet var at 2.2 skulle ordne et batteriproblem jeg har opplevd etter oppdatering av 2.1.

 

Hver natt jeg lader mobilen, så går den opp til 100% for så å falle (ila 5 min) 10-11% før den lader seg opp igjen. Dette skjer utelukkende hver natt den er under lading.

 

Kollega av meg opplever akkurat det samme så regner med det er et generelt problem.

 

Dette er ikke et "problem" i den forstand at det er en feil. De 5 minuttene høres litt feil ut, men at telefonen skal lade seg opp, for så å slippe batteriet ned til 90% før den kjører på igjen er korrekt. Dette er for å beskytte batteriet.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at Facebook-statusen til den som ringer dukker opp. Det andre vet jeg ikke.

 

Er det noen andre som har opplevd problemer med ordboken etter oppdateringen? Den foreslår engelske ord like ofte som norske, og mange av ordene jeg har lagret før er slettet ser det ut som. (Jeg klarer heller ikke få opp listen med lagrede ord lenger, virker som dette må gjøres på en annen måte enn før)

 

Noen andre som har lignende problemer?

Prøvd å deaktivere engelsk språk under tastaturinnstillinger?

Lenke til kommentar

Android er bygget opp slim at programmer ikke skal avsluttes, og med mindre programlageren bevisst har lagt inn mulighet for å avslutte programmet med back-knappen (slik f.eks Astro og Estrong Filemanager har), vil programmet kjøre i bakgrunnen uansett om du trykker back eller home - men batteri skal det altså ikke bruke uansett.

 

En sannhet med modifikasjoner - endel programmer kjører i bakgrunnen, dvs. utfører instruksjoner, og bruker dermed batteri. De programmene som ikke bruker batteri i bakgrunnen, kjører heller ikke, og blir "fryst" - men dette gjelder altså ikke services eller annet som faktisk utfører noe.

 

Husker jeg rett, vil programmer bare kunne kreve å kjøre i bakgrunnen (dvs. reservere seg "litt mer" enn andre applikasjoner mot å bli killet) dersom de er i notification-listen (som musikkspilleren).

 

http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html#lcycles

 

Tar selvsagt forbehold om misforståelser fra min side.

Lenke til kommentar

Det er kommet en ny funksjon under språk. Den gjør at man kan velge at mobilen skal foreslå ord fra andre språk også. Eg fjernet alle språk unntatt norsk. Fikk forslag om MacBeth blandt annet....

 

Nå funker det. Takker :)

 

Dette minner meg på to problemer ved ordboken jeg håpet Froyo skulle fikse:

 

Problem 1: Ordboken skiller nå mellom store og små forbokstaver når ordene lagres. Altså, du kan godt ha både "Ball" og "ball" lagret i ordboken som to forskjellige ord. Etter min mening burde ord bare lagres en gang, og heller få store eller små forbokstaver avhengig av hvor ordet står i setningen. (Så kan man heller manuelt legge inn alltid stor forbokstav for f.eks særnavn, eller ulike forkortelser.)

 

(Noen opplever kanskje ikke dette som et problem, men som en person som er opptatt av å skrive så rett som mulig er det irriterende når det popper opp ordforslag med stor forbokstav midt i setninger.)

 

Dette blir enda mer irriterende pga:

Problem 2: Nye ord legges automatisk til i ordlisten. Av og til skriver jeg ord som ordboken ikke gjenkjenner, men som jeg likevel ikke vil lagre. (F.eks prøver jeg å ikke lagre ord med store forbokstav) Men det er såvidt jeg vet ingen mulighet for å la være å lagre ordene når det popper opp forslag. (Det er annen ting med lange ord som blir markert i oransje skrift, de kan man selv la være å lagre)

 

Veldig vanskelig å forklare dette her egentlig, noen som forstår hva jeg mener, eventuelt har en løsning?

 

Ellers er det herlig å endelig ha en mulighet for å laste ned alle oppdateringer på en og samme tid, og en knapp for å fjerne notifiksasjoner. Med så hyppige oppdateringer som mange av mine programmer har var det utrolig slitsomt å først laste ned 20 forskjellige oppdateringer, og deretter åpne hvert program etter tur for å bli kvitt notifications.

 

Er dere fornøyde med oppdateringen?

Lenke til kommentar

Det er kommet en ny funksjon under språk. Den gjør at man kan velge at mobilen skal foreslå ord fra andre språk også. Eg fjernet alle språk unntatt norsk. Fikk forslag om MacBeth blandt annet....

 

Nå funker det. Takker :)

 

Dette minner meg på to problemer ved ordboken jeg håpet Froyo skulle fikse:

 

Problem 1: Ordboken skiller nå mellom store og små forbokstaver når ordene lagres. Altså, du kan godt ha både "Ball" og "ball" lagret i ordboken som to forskjellige ord. Etter min mening burde ord bare lagres en gang, og heller få store eller små forbokstaver avhengig av hvor ordet står i setningen. (Så kan man heller manuelt legge inn alltid stor forbokstav for f.eks særnavn, eller ulike forkortelser.)

 

(Noen opplever kanskje ikke dette som et problem, men som en person som er opptatt av å skrive så rett som mulig er det irriterende når det popper opp ordforslag med stor forbokstav midt i setninger.)

 

Dette blir enda mer irriterende pga:

Problem 2: Nye ord legges automatisk til i ordlisten. Av og til skriver jeg ord som ordboken ikke gjenkjenner, men som jeg likevel ikke vil lagre. (F.eks prøver jeg å ikke lagre ord med store forbokstav) Men det er såvidt jeg vet ingen mulighet for å la være å lagre ordene når det popper opp forslag. (Det er annen ting med lange ord som blir markert i oransje skrift, de kan man selv la være å lagre)

 

Veldig vanskelig å forklare dette her egentlig, noen som forstår hva jeg mener, eventuelt har en løsning?

Jeg forstår hva du mener, og har vent meg til det.

 

P1: Jeg har rett og slett bare vent meg til å skrive ordene inn med liten forbokstav med mindre det er et egennavn og det skal skrives med stor bokstav. Først irriterte dette meg, men jeg har begynt å bruke den som en funksjon. Det skal så lite til å skrive inn ordet med liten bokstav første gangen du bruker det.

 

P2: Hvis du bruker trackpaden til å flytte markeringen et hakk til høyre, for så å flytte den tilbake og klikke på trackpaden blir ikke ordet lagret i ordlisten, men bare brukt engang. Crappy forklaring, men det funker.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Men det er såvidt jeg vet ingen mulighet for å la være å lagre ordene når det popper opp forslag.

Hvis det ikke kommer opp noen forslag og ordet ditt vises i rødt, da blir ikke ordet lagret dersom du trykker på mellomromstasten. Dersom det derimot kommer andre forslag, da velger du ditt ord ved å skrolle til venstre med styreknappen og trykker mellomrom. Ord blir så vidt jeg forstår kun lagret dersom du trykker direkte på dem eller at du markerer dem og trykker på styreknappen.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og for dei som ønsker å flytte applikasjoner som ikkje er oppdatert for det enda prøv dette :

 

Flytt applikasjon til SD-kortet

 

P.S : Ikkje flytt applikasjoner som trenger å kjøreres i bakgrunnen for å gi varslinger etc..Da dei ikkje vil virke om dykk bruker SD-kortet som "minnepenn".. ;)

 

Og som alltid,alt skjer på eigen risiko ;)

 

Noen som har prøvd dette? Er det en stor operasjon og er det mulig å gå tilbake igjen?

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener, og har vent meg til det.

 

P1: Jeg har rett og slett bare vent meg til å skrive ordene inn med liten forbokstav med mindre det er et egennavn og det skal skrives med stor bokstav. Først irriterte dette meg, men jeg har begynt å bruke den som en funksjon. Det skal så lite til å skrive inn ordet med liten bokstav første gangen du bruker det.

 

P2: Hvis du bruker trackpaden til å flytte markeringen et hakk til høyre, for så å flytte den tilbake og klikke på trackpaden blir ikke ordet lagret i ordlisten, men bare brukt engang. Crappy forklaring, men det funker.

 

Håper det hjelper.

 

Takk for svar :) Løsningen på nummer to var veldig grei, men litt merkelig. (Hvordan oppdaget du det egentlig?:p) Skal prøve å lagre ordene første gang med små bokstaver fra nå av, tar meg en gjennomgang av ordlisten en eller annen gang og sletter duplikater.

 

EDIT: Din metode funket også, Bradbury :)

 

En liten ting til mens jeg er i gang, hvordan skriver dere inn smileyer? Har gjort det manuelt til nå, dvs. ved å legge inn hvert tegn selv, men etter oppdateringen funker ikke dette så bra lenger. (Må holde inne punktum knappen for å få kolon, liker ikke slike løsninger hvor man må vente ;)

 

Er det noen snarveier å bruke?

 

(Bruker Handcent SMS, men trodde tastaturet skulle være likt)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...