Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Chrome-to-Phone er kjekt å ha for de som har Android 2.2!

 

Klippet avsnittet under fra chrometophone:

 

Google Chrome to Phone Extension is a project consisting of a Chrome Extension, Android App, and supporting AppEngine server that enables users to send links from their Chrome desktop browser to their Android device using Android's Cloud to Device Messaging service.

 

Features:

 

Send links to browser

Google Maps links launch the Google Maps app.

YouTube links launch the YouTube app.

Selecting phone numbers in Web pages, launches the dialer with the number pre-populated.

Selected text populates the Android clipboard (long-press on text boxes to get paste option).

Note: Android 2.2 required. Chrome to Phone is powered by the Android Cloud to Device Messaging (C2DM) service, which requires Android 2.2 or later.

 

Plugins for Chrome og apk finner du her chrome. Hvis du bruker Firefox finner du plugin her. Bruk samme .apk. Når du trykker på “send-to-phone” knappen i Chrome eller Firefox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :) Løsningen på nummer to var veldig grei, men litt merkelig. (Hvordan oppdaget du det egentlig?:p) Skal prøve å lagre ordene første gang med små bokstaver fra nå av, tar meg en gjennomgang av ordlisten en eller annen gang og sletter duplikater.

 

EDIT: Din metode funket også, Bradbury :)

 

En liten ting til mens jeg er i gang, hvordan skriver dere inn smileyer? Har gjort det manuelt til nå, dvs. ved å legge inn hvert tegn selv, men etter oppdateringen funker ikke dette så bra lenger. (Må holde inne punktum knappen for å få kolon, liker ikke slike løsninger hvor man må vente ;)

 

Er det noen snarveier å bruke?

 

(Bruker Handcent SMS, men trodde tastaturet skulle være likt)

Husker ikke hvordan jeg oppdaget det, tror det var mest på slump.

 

Jeg bruker en modifisert versjon av Touch Input. Den funker gull.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Lenke til kommentar

En liten ting til mens jeg er i gang, hvordan skriver dere inn smileyer? Har gjort det manuelt til nå, dvs. ved å legge inn hvert tegn selv, men etter oppdateringen funker ikke dette så bra lenger. (Må holde inne punktum knappen for å få kolon, liker ikke slike løsninger hvor man må vente ;)

 

Eg trykker den knappen som går til tall og tegn, så trykker eg til side to der. Da får man en del valg av smileys...

Lenke til kommentar

Tar selvsagt forbehold om misforståelser fra min side.

Neida, var bare slurv fra min side. Mente å si at de ikek blir drept og formulerte meg litt dårlig akkurat der. (Jeg tror jeg har vært flink å bruke "dvale", "sove" og liknende betegnelser ellers i akkurat den diskusjonen, men om det er noen andre steder jeg har glemt det, så gjelder det samme der.) Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Sikkert jeg som er treig mellom øra, men hvorfor får jeg bare muligheten til å flytte noen få apps til minnekortet?

 

 

 

 

Og for dei som ønsker å flytte applikasjoner som ikkje er oppdatert for det enda prøv dette :

 

Flytt applikasjon til SD-kortet

 

P.S : Ikkje flytt applikasjoner som trenger å kjøreres i bakgrunnen for å gi varslinger etc..Da dei ikkje vil virke om dykk bruker SD-kortet som "minnepenn".. ;)

 

Og som alltid,alt skjer på eigen risiko ;)

 

Har prøvd dette nå og det funker faktisk. Flytta Copilot Live8 som er et Stooort program (over 20 mb) over på minnekort og alt funker som før.

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som har gjort oppgraderingen:

- er det noe som helst som blir slettet? app caches? sms? innstillinger til programmmer? noe som helst?

 

- kan man sette opp igjen arbeidsflatene dersom dersom man har lagret de i 2.1, ved å velge den som er lagret?

 

- er det programmer som vi vet ikke fungerer i 2.2 som fungerte i 2.1?

 

jarle

Lenke til kommentar

Siden det har vært så mye snakk om batteri, tenkte jeg jeg skulle tipse om denne. Den ser ut til å ha fått en del gode tilbakemeldinger. Skulle gjerne sett den for litt siden, så jeg rakk å bestille den FØR jeg skal ut å reise, men får bestille den til jeg kommer hjem i hvert fall. Sikkert kjekt hvis man vil se video på lange tog og bussturer uten å tømme batteriet helt. Den er rated (på pakken) til 500mah, så det bør tilsvare ladingen man får fra usbkontakten på pc-en. Hadde selvfølgelig vært kjekt med 1Ah, men det er vel litt for mye for langt.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at Facebook-statusen til den som ringer dukker opp. Det andre vet jeg ikke.

 

Er det noen andre som har opplevd problemer med ordboken etter oppdateringen? Den foreslår engelske ord like ofte som norske, og mange av ordene jeg har lagret før er slettet ser det ut som. (Jeg klarer heller ikke få opp listen med lagrede ord lenger, virker som dette må gjøres på en annen måte enn før)

 

Noen andre som har lignende problemer?

 

Hvordan får du dette frem? Jeg har enda kun bilde av kontakt som ringer, Godta eller avslå valgene :(

Lenke til kommentar

Siden det har vært så mye snakk om batteri, tenkte jeg jeg skulle tipse om denne. Den ser ut til å ha fått en del gode tilbakemeldinger. Skulle gjerne sett den for litt siden, så jeg rakk å bestille den FØR jeg skal ut å reise, men får bestille den til jeg kommer hjem i hvert fall. Sikkert kjekt hvis man vil se video på lange tog og bussturer uten å tømme batteriet helt. Den er rated (på pakken) til 500mah, så det bør tilsvare ladingen man får fra usbkontakten på pc-en. Hadde selvfølgelig vært kjekt med 1Ah, men det er vel litt for mye for langt.

 

500mAh er kapasiteten, ikke hvor raskt den lader. Den leverer 350mA. Det er relativt lavt, vil nok forsinke utladningen, men neimen ikke mer heller. Tror faktisk batteriet vil minke selv med denne i.

 

En kollega har en lignende sak til sin iphone. Den bruker 4AA batterier tror eg. Han forlenget batteriet ganske lenge med disse 4 batteriene.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som har gjort oppgraderingen:

- er det noe som helst som blir slettet? app caches? sms? innstillinger til programmmer? noe som helst?

I utgangspunktet tror jeg ikke noe skal bli slettet, men noen innstillinger kan nok bli resatt grunnet forandringer i programmer. Det er også flere som har hatt problemer med radio, nettleser og andre programmer som kun ble løst ved å slette cache.

- kan man sette opp igjen arbeidsflatene dersom dersom man har lagret de i 2.1, ved å velge den som er lagret?

Usikker men skulle tro det..

- er det programmer som vi vet ikke fungerer i 2.2 som fungerte i 2.1?

Har lest flere kommentarer på appbrain om folk som klager over at programmet ikke fungerer i 2.2, men kommer ikke på noen spesifikke programmer for øyeblikket. Tror vi kan anta at alle programmer av god kvalitet som utviklerne bryr seg om blir oppdatert ganske så snart.

jarle

Lenke til kommentar

Cache uttales "kæsj" og er et ekstra raskt hurtigminne som ligger enda nærmere prosessoren enn vanlig ram. Jo nærmere prosessoren minne ligger, jo dyrere (og raskere) blir det. Mer cache gir bedre ytelse stort sett.

 

På harddisker og cd-brennere brukes dette som et mellomlager (buffer) av data for jevnere datastrøm.

 

Søk litt for å slette....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Noen som har prøvd noen GameBoy Emulator og har noen og anbefale?

Har skikkelig lyst på en GameBoy Color Emulator og vet ikke helt hvilken vei jeg skal gå for å oppfylle det behovet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...