Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hei

 

Flere som har problemer med Scandinavian tastatur(norsk) ikke virker etter oppdateringen til Froyo 2.2 ?

Får opp en boble som sier at jeg må tvinge til å lukke programmet.

Ellers virker vanlig intouch på smsskrivingen helt fint, men når det endres til scandinavian tastatur, virker det ikke lengre...

Funker fint her.

 

Irriterer meg derimot at apps jeg har lasta ned ikke lengre vises i downloaded-delen av marked, og jeg får dermed heller ikke beskjed om oppdateringer. Suggestions?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Flere som har problemer med Scandinavian tastatur(norsk) ikke virker etter oppdateringen til Froyo 2.2 ?

Får opp en boble som sier at jeg må tvinge til å lukke programmet.

Ellers virker vanlig intouch på smsskrivingen helt fint, men når det endres til scandinavian tastatur, virker det ikke lengre...

Funker fint her.

 

Irriterer meg derimot at apps jeg har lasta ned ikke lengre vises i downloaded-delen av marked, og jeg får dermed heller ikke beskjed om oppdateringer. Suggestions?

 

Jeg hadde samme problem, men fikk et tips fra eught:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1249168&st=20&p=16015059entry16015059

Lenke til kommentar

Er der kommet en opdateret brugsanvisning/guide til Desire under OS 2.2. Gerne på engelsk og som pdf fil

 

Jeg tænker på hvordan man overføre apps til SD kort og hvordan det virker i prakis, altså en simpel "trin for trin" guide, noget som HTC virkelig har gjort sig umage med i de tidligere brugsanvisninger

 

Tager det længere tid at åbne programmet fra SD kortet. Bliver apps automatisk slettes på telefon hukommelse. Kan f.eks Google map være på SD kortet. Kan et købeprogram flyttes til SD kortet. Kan det f.eks kopieres via PC til en anden smartphone. Er der nogle apps, (feks HTC egne) som ikke kan flyttes til SD kortet. Gør det Desire hurtigere når apps ligger på SD kortet eller hvad er fordelen egentlig?

Lenke til kommentar

Ikke vær dum. Selvfølgelig er det ikke meningen at et spill skall kreve like mye når det ligger i bakgrunnen. Hva i all verden skulle være fordelen med det?. Jeg er fullt ut kjent med betydningen av ordet "bug", jeg er også kjent med retningslinjer og guidelines for applikasjonsutvilkling på Androidplattformen.

 

Tror du spill kjører fullt i bakgrunnen overlagt?

Tror du HTC har laget et kamerapp som krevr like mye kraft når det er "minimert" og IKKE I BRUK som når det Er i bruk?

 

Med mindre du er idiot, er svaret nei, og da er du per definisjon enig i at det er en bug.

 

Enkelte programmer legger seg selvfølgelig i bakgrunnen fordi de faktisk har en jobb som må kjøre i bakgrunnen, som ftp servere o.l., men de lukkes ikke uansett om du trykker tilbake eller hjem. Noen har dobbel-back= exit, og noen har et eget exit -valg som kommer når du trykker på menyknappen.

 

Kom gjerne med denne haugen med apps som ikke har noen funksjon, men som likevel bruker like mye CPU når det kjører i bakgrunnen, og der dette er med HENSIKT fra utviklers side, og ikke en bug. Da regner jeg selvfølgelig med at du jhar tatt kontakt med utvikler og spurt om det er med hensikt. Din synsing (som tilsynelatende er fullstendig ute på feil jordet) er selvfølgelig ikke god nok, sånn som du argumenterer så langt.

 

"It's not a bug, itæs a feature" my ass. Du høres ut som en vonbroten applikasjonsutvikler som ikke klarer å gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe apps på markedet nå?

Ikke med norsk sim, nei..

Har du prøvd "oppskriften" her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1249312&pid=16015785&st=0

Ser ut til at det ikke funker hos alle, men kanskje med OpenDNS?

Her ute i Nordsjøenfunker det, men jeg har ikke kjøpt noen program (har ikke funnet noe jeg "trenger" ennå), så det vet jeg ikke om funker.

Lenke til kommentar

Jeg har av en eller annen grunn ikke mottatt 2.2 oppdateringen. Men mens jeg venter kan noen kanskje hjelpe meg litt: Tenkte å bruke mobilen som bilnavigasjon. Så det jeg lurer på, er det noen her inne som har noen erfaringer om forskjellige bilholdere til Desire?

 

Jeg har hatt Brodit sin aktive holder (den med ladekontakt integrert) i et par måneder nå og er storfornøyd. Den er stødig og passer som hånd i hanske, men den er sikkert ikke den billigste du får tak i.

Den finnes også uten lader og med lader som du kobler i bilens strøm (ikke i sigarettenner-kontakten slik som min). Se på www.brodit.se.

 

I kona sin bil har jeg en universal-holder, sånn som klemmer på sidene. Den funker greit nok, men det er litt mer klumsete å ta den ut og inn av holderen.

Lenke til kommentar

Hos meg har kalenderen sluttet og vise dagens gjøremål i kalender vinduet, den bare varslet meg en gang i natt og etter det ingenting.Prøvd og restarte men det hjalp ikke.Selv om det hjalp på alle de andre appsene som bare bugget etter update og telefonene ble kun raskere til å slå seg av hos meg,ikke raskere til noe annet på noen måte.Men wifi ble mange ganger sterkere da!

Men kansje noen har ett tips til en annen god kalender?

Lenke til kommentar

Takk.men jeg får bare beskjed om at det ikke finnes oppdateringer....og det er hvertfall 3 uker siden jeg sist hadde oppdatering.har tele 2 hvis det har noe og si.

 

Du har sikkert kjøpt operatørlåst telefon, da må du vente til Tele2 mener det er greit (eller noe sånt)

 

Da lærte jeg noe nytt ang. apps! Da skal jeg ta å uninstallere advance task killer med engang :)

Hirr, jeg kommer fortsatt til å bruke min. Det er mange programmer som ikke klarer å sove i bakgrunnen, eller som er laget for å ikke gjøre det (spotify etc).

 

Så så lenge de skal spise batteriet mitt uten at jeg vil det, nuker jeg med task killer.

 

For min del betyr task-killer opptil 2 dager ekstra batterilevetid :hmm:

Lenke til kommentar

Fare for at jeg spør dumt nå, men velger å spørre likevel.

 

Var av den oppfatning at "home screen" skulle få et noe nytt utseende. Altså at symboler for telefon osv skulle endre litt. Dette har i så fall ikke skjedd hos meg.

Henger meg på denne, jeg ser på youtube at desire der med froyo har bla. en annen tastelås-åpner osv..

Lenke til kommentar

Takk.men jeg får bare beskjed om at det ikke finnes oppdateringer....og det er hvertfall 3 uker siden jeg sist hadde oppdatering.har tele 2 hvis det har noe og si.

 

Du har sikkert kjøpt operatørlåst telefon, da må du vente til Tele2 mener det er greit (eller noe sånt)

 

Da lærte jeg noe nytt ang. apps! Da skal jeg ta å uninstallere advance task killer med engang :)

Hirr, jeg kommer fortsatt til å bruke min. Det er mange programmer som ikke klarer å sove i bakgrunnen, eller som er laget for å ikke gjøre det (spotify etc).

 

Så så lenge de skal spise batteriet mitt uten at jeg vil det, nuker jeg med task killer.

 

For min del betyr task-killer opptil 2 dager ekstra batterilevetid :hmm:

 

 

Jeg fikk oppdatering i går jeg også.Men jeg fikk ikke valget om å laste den ned før jeg var tilkoblet wifi.

Lenke til kommentar

Mer konkret dette bildet her:

 

http://developer.and.../2.2/22home.png

 

Det bildet der, konkret, er jo Vanilla Android.

Ok så det er ikke Froyo - er det slik ?

Når jeg søker på youtube etter Froyo Desire så kommer det opp en masse videoer med det "bilde" der, og med tastelås som en drar fra høyre til venstre osv. Samt en stilig "rullekube" når en ser på alle prog. som en har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...