Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hvordan får du det til å bli lite?

Desire har større skjerm med flere farger og høyere oppløselighet, den har omtrent dobbelt så mye ram og like mye større prosessor, i tillegg til at den har Android 2.1 i stedenfor 1.5.

 

Pluss at Desire ikke har den stygge haka ^^

Så bra , hvorfor er heroen dyrere? 4500 sa de på butikken

hero kom forige år. nå slipper HTC to nye mobiler: legend og desire. legend er en liten oppgradering av hero, mest en designoppgradering (legend er designtelefonen av de to nye), mens desire er mer rå kraft. hero koster vel mer fordi i butikker som telebutikken kommer bare folk inn når du skal ha ny mobil, og gjør ikke noe research på hva telefonen koster andre plasser. om du kjøper hero istedenfor desire eller legend, til en høyere pris enn de to, da er du virkelig noob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det går an å overføre alle SMSene man har fra Windows Mobile over til Android?

Er trossalt 2års arkiv som eventuelt forsvinner.

 

Går det an å flytte meldingene til en mappe på minnekortet? i så fall burde det være en enkel sak?

 

Digger avataren din forresten. Viva fallout!

Endret av Crathes
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å overføre alle SMSene man har fra Windows Mobile over til Android?

Er trossalt 2års arkiv som eventuelt forsvinner.

 

Du kan bruke Imap SMSSyncUp for å synkronisere SMS'er fra WinMobile mot Gmail. Vil tippe at du får de ned igjen på Android'en ganske kurant... ;-)

Testet denne på kona sin Diamond Pro og det funket finfint.

Lenke til kommentar

Var nettopp og reserverte en Desire hos Nordialog. De hadde 8. april som bekreftet leveringsdato fra begge sine distributører.

 

Etter 5 år på WinMobile-telefoner gleder jeg meg voldsomt til å teste Android.

Forresten; noen som har ramlet over bilholder til Desire enda?

 

Clas ohlson har en helt grei bilholder som du fester i vinduet og passer til "ALLE" mobiler.. har brukt den til mine to siste mobiler og jeg synes den fungerer utmerket

 

koster ca 130kr

Lenke til kommentar

Var nettopp og reserverte en Desire hos Nordialog. De hadde 8. april som bekreftet leveringsdato fra begge sine distributører.

 

Etter 5 år på WinMobile-telefoner gleder jeg meg voldsomt til å teste Android.

Forresten; noen som har ramlet over bilholder til Desire enda?

 

Clas ohlson har en helt grei bilholder som du fester i vinduet og passer til "ALLE" mobiler.. har brukt den til mine to siste mobiler og jeg synes den fungerer utmerket

 

koster ca 130kr

 

Skulle gjerne hatt en aktiv holder, slik at jeg slipper å dille med ladekabelen hver gang jeg går inn og ut av bilen. ;-)

(Bruker GPS en god del og GPS = ladekabel.)

 

Men en god universalholder duger nok inntil det dukker opp noe skreddersydd.

Lenke til kommentar

Var nettopp og reserverte en Desire hos Nordialog. De hadde 8. april som bekreftet leveringsdato fra begge sine distributører.

 

Etter 5 år på WinMobile-telefoner gleder jeg meg voldsomt til å teste Android.

Forresten; noen som har ramlet over bilholder til Desire enda?

 

Clas ohlson har en helt grei bilholder som du fester i vinduet og passer til "ALLE" mobiler.. har brukt den til mine to siste mobiler og jeg synes den fungerer utmerket

 

koster ca 130kr

 

Skulle gjerne hatt en aktiv holder, slik at jeg slipper å dille med ladekabelen hver gang jeg går inn og ut av bilen. ;-)

(Bruker GPS en god del og GPS = ladekabel.)

 

Men en god universalholder duger nok inntil det dukker opp noe skreddersydd.

 

...snei innom http://www.brodit.com i ny og ne - de kommer som regel relativt kjapt ut med aktive/fastmonterte bilholdere for de aller fleste mobiltelefoner. ;)

 

F.eks. burde jo kanskje denne kunne funke?! => http://www.brodit.com/?main=searchbrodit.jsp&search=nexus

Endret av -ronin-
Lenke til kommentar

Jeg har én bekymring i forhold til Desire, og det er det relativt lille internminnet. Android-applikasjoner kan bare installeres på internminnet, ikke sant? Nå vet jeg ikke hvor store slike apps pleier å være, men vil denne begrensningen by på problemer i lengden?

Lenke til kommentar

Sense 3.0 har noen ess oppi ermet!

Ser ut til at det har innebygget backup for de fleste aspekter av telefonen uten noen form for ekstra programvare.

Eksempler på hva det kan gjøre (sakset herfra):

- Text messages and MMS

- Application settings for the messaging

- Favorites of the browser page (Internet applications)

- Dictionary of Keyboard

- Settings

- Regular and wireless networks

- Sound and display

- Location

- Applications

- Date and Time

- Language and keyboard - only locale

- Setting on the backup copy is located in the mail

Dette vil dumpes til minnekortet og gjøre det enklere ved en eventuell factory-reset

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Jeg har én bekymring i forhold til Desire, og det er det relativt lille internminnet. Android-applikasjoner kan bare installeres på internminnet, ikke sant? Nå vet jeg ikke hvor store slike apps pleier å være, men vil denne begrensningen by på problemer i lengden?

Jeg har nå en G1 med omtrent 60MB internminne tilrådighet, og det er helt ubrukelig i seg selv. Har derimot satt opp Apps2SD som gjør at jeg kan installere programmer på minnekortet. Fikk da 256MB ekstra plass, og det holder i massevis. Bruker nå 120MB og da har jeg mye mer enn jeg strengt tatt trenger, inkludert mange spill. Tror nok at 512MB skulle holde for de aller fleste. Et gjennomsnittelig program til Android ligger på rundt en-to MB, alt etter hvor flink utvikleren er å komprimere bildene som brukes.

 

I tillegg tar det forhåpentligvis ikke så alt for lang tid før telefonen blir rootet, og da får vi også tilgang til Apps2SD.

 

Utviklerne til Android er ganske klare over det begrensede internminnet på mange enheter, og har derfor begynt å gjøre det mulig å lagre store filer på minnekortet. Space Physics har blant annet muligheten for dette. Da laster du ned de store kartene på minnekortet, mens selve programmet er lagret på internminnet.

 

Ville ikke bekymret meg for dette :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå en G1 med omtrent 60MB internminne tilrådighet, og det er helt ubrukelig i seg selv. Har derimot satt opp Apps2SD som gjør at jeg kan installere programmer på minnekortet. Fikk da 256MB ekstra plass, og det holder i massevis. Bruker nå 120MB og da har jeg mye mer enn jeg strengt tatt trenger, inkludert mange spill. Tror nok at 512MB skulle holde for de aller fleste. Et gjennomsnittelig program til Android ligger på rundt en-to MB, alt etter hvor flink utvikleren er å komprimere bildene som brukes.

 

I tillegg tar det forhåpentligvis ikke så alt for lang tid før telefonen blir rootet, og da får vi også tilgang til Apps2SD.

 

Utviklerne til Android er ganske klare over det begrensede internminnet på mange enheter, og har derfor begynt å gjøre det mulig å lagre store filer på minnekortet. Space Physics har blant annet muligheten for dette. Da laster du ned de store kartene på minnekortet, mens selve programmet er lagret på internminnet.

 

Ville ikke bekymret meg for dette :)

 

Takk for veldig nyttig info. Var ikke klar over den detaljen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...