Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg installerte også GE med en .apk fil. Hos meg gikk alt skjønt :) Har du prøvd å søke etter programmet på telefonen?

 

Ser at programmet ligger i downloadkatalogen på sdcard. Men hvordan får jeg startet det? - Fikk jo beskjed om at installasjonen var vellykket...

 

Du må installere en filbehandler, Astro er en. Så starter du installasjonsfilen,.apk, som du har liggende i downloadkatalogen fra Astro.

Det gjorde jeg straks jeg hadde lastet ned apk-fila, fikk da beskjed om at installasjonen var vellykket... Men hva så? Finner ikke noe ikon el.lign. noe sted som gjør at jeg kan starte programmet. Det er DET som er problemet...

Endret av Stableford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan man få ulike varslingslyder på tekstmeldinger (SMS, - bruker Handcent) og e-post?

Har prøvd å skifte lyder på flere måter, men det ser ut til at jeg uansett får samme varslingslyd på SMS og e-post. Hadde vært veldig praktisk å kunne høre hva som kom inn...

Mulig at dette er elementært, men jeg vil uansett være takknemlig for hjelp...

Helt enig med deg, det er en mulighet jeg savner også. Funnet noe løsning du?

 

Jeg har to ganger opplevd at min Desire plutselig restarter av seg sjøl. Begge gangene lå den på bordet uten å bli brukt. Plutselig registrerte jeg at den vibrerte og når jeg så på den så så jeg kun htc-logoen på skjermen og telefonen restartet; måtte taste inn pin-koden som om telefonen hadde vært helt slått av.

Andre som har opplevd det samme? Eller har peiling på hva dette kan skyldes?

Det samme har skjedd meg et par ganger, men jeg har hatt den i lommen da så det er mulig jeg selv har klart å skru den av/på. Jeg bytter scener ganske ofte da jeg har laget en egen scene jeg benytter på jobb, i den forbindelse har har mobilen startet på nytt et par ganger når jeg bytter en scene.

 

Jeg har litt problemer med at tastelåsten åpnes når jeg har mobilen i lomma...og den driver og ringer og sender sms uten at jeg er klar over det...

 

Er det noen programmer som gjør at det ikke er så lett å bryte tastelåsen...

Jeg satt på opplåsnings mønster, det løser problemet. Ellers så mener jeg det finnes noen apps som gjør at man kan endre skjermlås slik at den blir lik som på feks iPhone. Hadde alderi de problemene med min gamle iPhone og den type skjermlås iPhone benytter.

 

 

Blir bare mer og mer fornøyd med Desire, den har vært min redning de siste dagene. Har ikke hatt nett hjemme siden torsdag og feilen fra Telenor blir ikke rettet før til uka, har da brukt internett deling på mobilen slik at jeg kan surfe på pc'en :thumbup:

 

Noen som vet om det er mulig å koble den til ruteren slik at jeg kan dele nettilkoblingen med flere?

 

Så et lite app tips, dette er en app som burde fulgt med mobilen, eller slik Marked burde ha vært. Denne bør testes ut, gjør det lettere og mer oversiktlig å finne nye apps i Marked. Appen heter AppBrain Market Sync.

 

chart3.png

 

EDIT: Har en Dlink DIR-655

Endret av aJens1
Lenke til kommentar

Har et par problemer og evt spørsmål. Har lagt inn et par applikasjoner som ejg vil ta vekk igjen, finner dem ikke i markedet som nedlastede, og forsvnner heller ikke hvis jeg legger inn samme app og fjerner den igjen.. what to do?

 

Og det viktigste.. Hvordan stenger jeg ALL datatrafikk på mobilen? Skal til utlandet en tur, og er ikke sugen på no svæære regningsgreier;)

 

Finner du de programmene inne på instillinger/applikasjoner/administrer applikasjoner ?

 

Enten så kan du skru av roaming på telefonen eller sjekke om mobiloperatøren din tilbyr en sperre på det. Det enkleste for min del i allefall var en sperre via netcom abonnementet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan jeg får lagt inn bakgrunner på min desire slik at de kommer opp når jeg velger innstillinger -> bakgrunn.

Problemet er at når jeg legger det til i den vanlige photomappen, så kan man ikke ha perfekt skalering, 480 x 800. Man kan bare velge et utsnitt!

 

Noen som vet hvordan jeg kan få bruke 100 % av mine 480 x 800-bakgrunner?

Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over telefonens alarmprogram. Når alarmen går, står det at må låse opp skjermen for å skrue den av. Men, alarmen begynner igjen 10 minutter senere. Tydeligvis er dette bare en snooze-knapp.

 

Hvordan kan jeg skru alarmen av, uten å måtte navigere helt inn på kalenderne og slette oppgaven?

Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over telefonens alarmprogram. Når alarmen går, står det at må låse opp skjermen for å skrue den av. Men, alarmen begynner igjen 10 minutter senere. Tydeligvis er dette bare en snooze-knapp.

 

Hvordan kan jeg skru alarmen av, uten å måtte navigere helt inn på kalenderne og slette oppgaven?

Da tror jeg du gjør det feil. Man skrur av alarmen med å låse opp skjermen. Men det kan være fort gjort og komme borti snooz knappen samtidig som sitter rett under skjermlåsen.

Lenke til kommentar

Nå som vi har hatt telefonen en stund:

Hva er det beste GPS/Navigerings programmet til HTC Desire?

Skriv gjerne hva du har prøvd, HVA som er bra med det, og karakter!

Personlig er jeg meget spent på Sygic sitt navigeringsprog..

 

Har både Sygic og Copilot på telefonen. Vanskelig å si hvem som er best. Har funnet noen kartfeil på Sygic mens Copilot gir meg noen ganger litt rare valg. Ellers synes jeg at begge funker bra. De utfyller hverandre. Copilot synes jeg nok er mest brukervennlig.

 

...på en skala fra 1-6....

Copilot 5

Sygic 5-

 

Ble du noe klokere? :!:

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Nå som vi har hatt telefonen en stund:

Hva er det beste GPS/Navigerings programmet til HTC Desire?

Skriv gjerne hva du har prøvd, HVA som er bra med det, og karakter!

Personlig er jeg meget spent på Sygic sitt navigeringsprog..

 

Har både Sygic og Copilot på telefonen. Vanskelig å si hvem som er best. Har funnet noen kartfeil på Sygic mens Copilot gir meg noen ganger litt rare valg. Ellers synes jeg at begge funker bra. De utfyller hverandre. Copilot synes jeg nok er mest brukervennlig.

 

...på en skala fra 1-6....

Copilot 5

Sygic 5-

 

Ble du noe klokere? :!:

 

Da slenger jeg på 5 for Navigon. Smooth app, men litt lite info på skjermen.

Og 2 (evt. 5) for Google Navigator: Gratis, navigerer godt, masse bedrifter med adresse i lista. Litt tungbrukte menyer og fullstendig latterlig (les ubrukelig) stemmenavigering.

Lenke til kommentar

har sett noen butikker fra utlandet som selger forkjellige ting til Desire @ batteri,skjermbeskytere osv. Men de jeg fant i google, var ikke så troværdige. Kan dere anbefale noen butikker som er til å stole på ? vil kansje kjøpe en større batteri og en "gummi" beskytter som til iphone.

 

Jeg anbefaler http://www.martinfields.com

 

Der har jeg kjøpt tilbehør til mange forskjellige mobiltelefoner. Billig og kjapp levering.

Lenke til kommentar

Noen som har fått NRK Nett-TV til å virke på mobilen? Jeg får lyd men ikke bilde. Finnes det en anne mediaspiller jeg kan laste ned som løser problemet?

 

Jeg bruker Dolphin nettleser og det funker sånn nogenlunde. Direktesendinger er dårligere kvalitet enn arkiverte programmer. Opplever noe ute av sync dog....

Lenke til kommentar

Har funnet et par ting som er VELDIG dårlig med denne telefonen, og som jeg håper det finnes en løsning på:

- Dersom telefonen er skrudd av er det ALTFOR lett å skru den på igjen ved en feil dersom man kommer borti av/på knappen. Fatter ikke at de ikke har gjort det slik at den må holdes inne feks 3 sekunder før den skrur seg på.

- Dersom telefonen er i standby mode, er det bare mulig å se om den er på ved å trykke av/på knappen. Det vil si dersom den er av, vil den slå seg på, ikke bra...

 

Finnes det innstillinger man kan endre på for å fikse disse problemene?

 

jarle

Lenke til kommentar

til dere som lurer på hvordan stenge all datatrafikk: hold nede powerknapper > flightmode on

 

 

Men da får du ikke ringt ut eller motta samtaler eller sms heller da?

bedre å slå av databruk ved å holde nede powerknappen og slå av mobilt nettverk.

Jeg har testet nå med å slå av Mobiltnettverk på mobilen i hele helgen. og det resulterte i at den faktisk i to dager viste null databruk ihvertfall på 3G watchdog.

Lenke til kommentar

søstra mi har denne mobilen, og den har begynt å gjøre ting av seg selv. f.eks bytte sang helt plutselig på spotify og/eller på telefonens mp3-spiller. Den ringer også til personer.

Søkte raskt i tråden, men den er så lang, så vet ikke om dette er ett kjent problem?? Noen som har merket det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...