Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Har tidligere spurt om Google Earth, uten å få ordentlige svar... Fant nå denne linken:

http://sites.google.com/site/droidlife10/home/google_earth.apk

 

- og fikk lastet ned apk-fila derfra. Installerte den på telefonen og fikk melding om at installasjonen var vellykket -(riktignok med en rød varseltrekant med et utropstegn i (?)) og trykket så på "Ferdig", alt tilsynelatende vel... men hvor er programmet? Hvor kan jeg starte det hen? Finner det ikke under "Alle programmer-knappen" og klarer ikke å få lagt en snarveg på noen skjerm (da jeg ikke finner progr....)

Har installert et annet program fra en apk-fil og da fant jeg det når jeg valgte å legge til et program på hjemmeskjermen.

Noen som har installert GE eller kan hjelpe meg? Mulig igjen at dette er elementært da jeg er ny på Android... Takknemlig for svar!

Jeg har en apk.fil med Google Earth som funka for meg. Prøvde å laste den opp her men fikk feilmelding: Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen

 

Hvis du er interessert så kan du sende meg en PM så kan jeg sende den til deg via mail.

Tror at jeg har fått fila inn på sdcardet, det ser helt greit ut. I katalogen "download" liggger fila google_earth.apk, den er på 5.929.569 bytes. Og som sagt så fikk jeg beskjed om at "Installasjonen var vellykket". Men finner ikke hvor(dan) jeg får startet programmet...

Endret av Stableford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min bror presterte å forsøke 15 ganger på "unlock pattern"-et mitt, så nå er telefonen låst. Skal kunne låse den opp igjen ved å skrive brukernavn og passord til Gmail, men når jeg gjør det henger den bare på "checking". Noe som enten må være en alvorlig bug, eller skyldes at jeg ikke hadde aktivert datatrafikk forrige gang jeg brukte telefonen. Men wifi var aktivert, så det er forsåvidt også en alvorlig bug hvis den ikke forsøker å sjekke innloggingen over alle mulige tilkoblingsalternativer.

 

Har noen andre forslag enn hard reset av telefonen?

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med at tastelåsten åpnes når jeg har mobilen i lomma...og den driver og ringer og sender sms uten at jeg er klar over det...

 

Er det noen programmer som gjør at det ikke er så lett å bryte tastelåsen...

 

Jeg må trykke på on/off-tasten + slide på skjermen. Klarer du å gjøre det mens den ligger i lomma? :!:

Har samme problem jeg,men det er fordi jeg får melding og skjermen aktiveres, og da er det lett for at andre ting blir trykt på også.

Lenke til kommentar

Min bror presterte å forsøke 15 ganger på "unlock pattern"-et mitt, så nå er telefonen låst. Skal kunne låse den opp igjen ved å skrive brukernavn og passord til Gmail, men når jeg gjør det henger den bare på "checking". Noe som enten må være en alvorlig bug, eller skyldes at jeg ikke hadde aktivert datatrafikk forrige gang jeg brukte telefonen. Men wifi var aktivert, så det er forsåvidt også en alvorlig bug hvis den ikke forsøker å sjekke innloggingen over alle mulige tilkoblingsalternativer.

 

Har noen andre forslag enn hard reset av telefonen?

Det er nok fordi datatrafikk ikke er aktivert dessverre. Vet dette var ett problem på hero også. Har du prøvd å gå ett sted den ikke har noen kjente wifi nett? Lurer på om den ikke tvinger å prøve via mobilnettet da.

Lenke til kommentar

Har et par problemer og evt spørsmål. Har lagt inn et par applikasjoner som ejg vil ta vekk igjen, finner dem ikke i markedet som nedlastede, og forsvnner heller ikke hvis jeg legger inn samme app og fjerner den igjen.. what to do?

 

Og det viktigste.. Hvordan stenger jeg ALL datatrafikk på mobilen? Skal til utlandet en tur, og er ikke sugen på no svæære regningsgreier;)

Lenke til kommentar

Helt siden jeg hørte om Htc desire fikk jeg lyst til å kjøpe den men.. Helt til jeg ser folk har både små og store problemer med telefonene sine blir bare usikker.. :cry:

 

Du kommer ikke til å bli misfornøyd hvis du kjøper denne telefonen. Jeg kan love deg at alle kan komme med hundre positive ting for hvert lille problem. Dette er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort..

 

alt virker litt komplisert med apps programer og få dem deretter til å fungere riktig.. jeg har lest litt gjennom forumene det er mange folk her spør mye forskjellig.. Idag bruker jeg 8800 Nokia sirc typisk (nokia) enkel system.. derfor er jeg litt redd for at jeg ikke dummer meg ut med Htc desire

Endret av Heena
Lenke til kommentar

Åssen er det egentlig å installere programmer på en android telefon kontra symbian og windows mobile? Skal ha en ny tlf, og HTC Desire er en av de aktuelle.

 

Du trykker market, finner det programmet du vil innstalere ved å søke eller bla gjennom kategori, velger innstaler... :)

Lenke til kommentar

Flere som får "org.apache.harmony.xml.ExpatParser$ParseException at line 148, column 3002: unclosed token" ved start av Youtube?

Menu -> Innstillinger -> Applikasjoner -> Administrer applikasjoner -> YouTube -> Fjern data, Fjern hurtiglager

 

Har et par problemer og evt spørsmål. Har lagt inn et par applikasjoner som ejg vil ta vekk igjen, finner dem ikke i markedet som nedlastede, og forsvnner heller ikke hvis jeg legger inn samme app og fjerner den igjen.. what to do?

Menu -> Innstillinger -> Applikasjoner -> Administrer applikasjoner -> Programmet du vil fjerne -> Avinstaller

 

Når det gjelder tastlåsen. Er det kun on/off knappen som fungerer som opplåsning? Eller er det noen annen måte?

Om du deaktiverer låseskjermen og opplåsningsmønster, kan du vekke telefonen med en hvilken som helst fysisk knapp, men ikke en særlig elegant løsning.

Lenke til kommentar

Helt siden jeg hørte om Htc desire fikk jeg lyst til å kjøpe den men.. Helt til jeg ser folk har både små og store problemer med telefonene sine blir bare usikker.. :cry:

 

Du kommer ikke til å bli misfornøyd hvis du kjøper denne telefonen. Jeg kan love deg at alle kan komme med hundre positive ting for hvert lille problem. Dette er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort..

 

alt virker litt komplisert med apps programer og få dem deretter til å fungere riktig.. jeg har lest litt gjennom forumene det er mange folk her spør mye forskjellig.. Idag bruker jeg 8800 Nokia sirc typisk (nokia) enkel system.. derfor er jeg litt redd for at jeg ikke dummer meg ut med Htc desire

Det er jo selvfølgelig en tilvenningssak å gå over til android hvis du aldri har brukt det før, men når det er sagt syns jeg menyene i android er ganske logisk bygget opp, så du bør ikke bruke lange tiden på å sette deg inn i det. Er det noe du ikke får til er det jo bare å prøve deg fram eller spørre oss. :)

Lenke til kommentar

I tillegg, er det mulighet for å legge inn en kodelås på telefonen ved opplåsning?

 

Takk ;)

 

Meny/Innstillinger/Sikkerhet/Opplåsingsmønster. Jeg synes det er genialt.

 

Kanskje ikke så genialt dersom noen prøver seg på telefonen din så mange ganger at den blir helt låst, dersom du da i tillegg er så uheldig som 'Peppep' beskriver over her. Men det skal jo stort sett funke da.

 

Forresten, jeg har et spørsmål selv også: Ser ut til at flere mener man kan slå av den vanlige skjermlåsen (nedtrekks-'dingsen'), men jeg finner ikke dette under Sikkerhet?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg installerte også GE med en .apk fil. Hos meg gikk alt skjønt :) Har du prøvd å søke etter programmet på telefonen?

 

Ser at programmet ligger i downloadkatalogen på sdcard. Men hvordan får jeg startet det? - Fikk jo beskjed om at installasjonen var vellykket...

 

Du må installere en filbehandler, Astro er en. Så starter du installasjonsfilen,.apk, som du har liggende i downloadkatalogen fra Astro.

Lenke til kommentar

Og det viktigste.. Hvordan stenger jeg ALL datatrafikk på mobilen? Skal til utlandet en tur, og er ikke sugen på no svæære regningsgreier;)

Ring teleoperatøren din og be dem sperre for datatrafikk :)

Eller så holder du inne on/off knappen og skrur av Mobilt nettverk (enkleste måten)

Lenke til kommentar

Eller om du har Netcom så kan du selv gå på "min Side" på netcom.no å sperre for datatrafikk i utlandet og masse andre sperringer, bla sperre for anrop fra utlandet til utlandet, så tyver ikke får pådratt deg en svimlende regning før du får sperret telefonen...

Lenke til kommentar

Forresten, jeg har et spørsmål selv også: Ser ut til at flere mener man kan slå av den vanlige skjermlåsen (nedtrekks-'dingsen'), men jeg finner ikke dette under Sikkerhet?

Vel, jeg er usikker på om/hvor man finner dette i innstillingene. Jeg bruker No Lock (fra Market), som har en 1x1 widget, slik at jeg raskt kan aktivere/deaktivere både opplåsningsmønster og låseskjerm med ett trykk.

Lenke til kommentar

Har et par problemer og evt spørsmål. Har lagt inn et par applikasjoner som ejg vil ta vekk igjen, finner dem ikke i markedet som nedlastede, og forsvnner heller ikke hvis jeg legger inn samme app og fjerner den igjen.. what to do?

 

Og det viktigste.. Hvordan stenger jeg ALL datatrafikk på mobilen? Skal til utlandet en tur, og er ikke sugen på no svæære regningsgreier;)

 

 

Skal ikke dette funke av seg selv når du har slått av Roaming...for dette er jo nettopp.

innstillinger/trådløst og nettverk/mobile nettverk/ Dataroaming, jeg kan ikke se at man vil bruke et 3g nett i utlandet, det har jeg som default, selv om jeg i tillegg slår av mobiltnettverk når jeg ikke bruker det eller har behov for det. i tillegg var det innstilling at den skl gi lyd når man evt kobler seg på roaming sånn for sikkerhets skyld vil du da få beskjed..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...