Gå til innhold

Windows 7 rustes mot pirater


Anbefalte innlegg

En spurte om Windows var for dyrt litt lenger opp.

Klart det er det !

Mange inbiller seg at Rimihagen solgte billig mat - og ble ufattelig rik.

Jo - man skal tro virkelig hardt for at slike illusjoner skal feste seg.

 

Og er det ikke dette som ligger bak mye av misnøyen med med de store - man forstår at man blir flådd, og liker det ikke, men må likevel være med på galloppen ?

 

Hvorfor har jeg ingen "send"-knapp under her ?

(eller hva det står på den) Har bare en blå strek like under "ved å sende inn kommentaren......."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og er det ikke dette som ligger bak mye av misnøyen med med de store - man forstår at man blir flådd, og liker det ikke, men må likevel være med på galloppen ?

 

Det er jo delvis frivillig om en vil være med på galoppen. Klart Microsoft har fått til en viss andel "Windows-junkies" med sine års dominans.

 

Likevel blir det jo flere reelle alternativer framover nå. En har allerede Mac OSX, Linux. Nå fikk jo Skolelinux litt blest nylig. Google forsøker seg med ett OS, også videre.

Endret av G
Lenke til kommentar

tror jeg la inn den oppgradering jeg har ikke lagt merke til noe forskjell. La inn nyest oppgradering i dag å står at det er ingen flere viktig oppgradering. Å ingen melding som popper opp du har ikke en lov verson av windows som det gjorde på xp

Endret av mikmat
Lenke til kommentar
tror jeg la inn den oppgradering jeg har ikke lagt merke til noe forskjell. La inn nyest oppgradering i dag å står at det er ingen flere viktig oppgradering. Å ingen melding som popper opp du har ikke en lov verson av windows som det gjorde på xp

Oppdateringen som denne tråden handler om er ikke sendt ut ennå ...

Det er ikke oppgitt noen dato for når det vil skje, men hvis MS følger mønsteret med at "andre tirsdag i en måned er patche-dag", så blir det ingenting før 9. mars.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Windows 7 (Vista) er hakket bedre enn Windows XP.

 

Skal nok ikke forlate Windows, men det er lov å leke med tanken. Mulig at det går an å virtualisere seg vekk fra Windows, og slik bruke Windows kun til støtte for noen få programmer. Avvenning er også ett godt alternativ.

Endret av G
Lenke til kommentar
tror jeg la inn den oppgradering jeg har ikke lagt merke til noe forskjell. La inn nyest oppgradering i dag å står at det er ingen flere viktig oppgradering. Å ingen melding som popper opp du har ikke en lov verson av windows som det gjorde på xp

Oppdateringen som denne tråden handler om er ikke sendt ut ennå ...

Det er ikke oppgitt noen dato for når det vil skje, men hvis MS følger mønsteret med at "andre tirsdag i en måned er patche-dag", så blir det ingenting før 9. mars.

I følge en artikkel skrevet av Paul Thurrott - "this update will be delivered worldwide via the Windows Genuine web site on February 16, 2010 and then as an optional important update on Windows Update starting February 23."

 

Artikkelen inneholder også litt mer om bakgrunnen for WATU og hvordan det er ment å skulle virke.

Lenke til kommentar
tror jeg la inn den oppgradering jeg har ikke lagt merke til noe forskjell. La inn nyest oppgradering i dag å står at det er ingen flere viktig oppgradering. Å ingen melding som popper opp du har ikke en lov verson av windows som det gjorde på xp

Oppdateringen som denne tråden handler om er ikke sendt ut ennå ...

Det er ikke oppgitt noen dato for når det vil skje, men hvis MS følger mønsteret med at "andre tirsdag i en måned er patche-dag", så blir det ingenting før 9. mars.

I følge en artikkel skrevet av Paul Thurrott - "this update will be delivered worldwide via the Windows Genuine web site on February 16, 2010 and then as an optional important update on Windows Update starting February 23."

 

Artikkelen inneholder også litt mer om bakgrunnen for WATU og hvordan det er ment å skulle virke.

 

Takk for infoen, tviler på jeg gidder å downloade den, selv om den tar lite ressurser, så tar den litt, og nytten er ikke-eksisterende, jeg vet jeg har en gyldig kopi fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ehhh det er så mye Hyyyl og så lite Matnyttig informasjon.

 

Du synes ikke Win7 er hakket bedre, neivell hvorfor? om du synes det er så grusomt som det høres ut som hvorfor er det så vansklig å ikke bruke Windows?.

ok. Du skal få ett svar på det:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=15206266

 

mitt siste innlegg rundt Windows 7 (postet i dag).

 

Men, for å virkelig finne svaret på hvorfor, akkurat jeg opplever Windows Vista slik, så tipper og heller jeg mot at det kanskje ligger i minnekontrolleren, eller noe annet som gjør at minne ikke får arbeide som det burde (skal).

 

Jeg tillater meg å kalle dette en designfeil hos Microsoft, som har smittet over på Windows 7. Prøv å gjøre ett eller annet med systemet i Windows 7 / Vista så ser du fort at noe skurrer. Den roterende ringen kommer opp som hakka møkk og viser seg i all sin glorie i en liten evighet.

 

Det der er så plagsomt, at jeg omtrent kan rope ut: "Død over W7, død over Vista".

 

For meg ser det ut til at Vista og Windows 7 er omtrent noe av samme ullen, for å si det på en grei og forståelig måte.

 

EDIT:

Ett OS skal være funksjonellt, samarbeidsvillig, funksjonellt og helst gi en del ekstra ting som gjør livet lettere heller enn vanskeligere for sine entusiastiske brukere. Nevnte jeg funksjonellt?

 

Microsoft gjør meg svært lite entusiastisk. Windows 2000 Professional er etter min mening det beste OS Microsoft kanskje noen gang kan klare å lage.

Endret av G
Lenke til kommentar
Spennende.... jeg har opplevd flere ganger at min fullt lovlige aktivering plutselig ikke er aktivert lenger, og at jeg må skrive inn lisenskoden på nytt (uten noen hardware eller biosendringer).

 

.... så det blir sikkert en ny runde nå da.

Suger så jævlig når det skjer <.< hadde en hel haug med viktige filer på den bærebare maskinen og så plutselig en dag sier han bare "din kopi av windows er piratkopiert, vi har begrenset dine funksjoner til kun og kjøp en lisens for 600kr her->" og holder nesten filene som gissel (fikk heldigvis hentet de i sikker modus, men tenk på folk som ikke vet sånt?).

 

Har skjedd flere ganger på jobb at gyldige windows versjoner plutselig popper opp som piratkopierte og den eneste løsningen er og reinstallere hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...