Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

1.ern solgt og 2.ern blir nok kjøpt. Har ikke sett noe fra android ennå som har overbevist meg.

 

Hva mener du? Motorola Xoom lover å komme med en innsendingsbasert firmwareoppgradering som vil gi slotten for utbyggbart minne en funksjon! I tillegg må du bare betale EN måneds pliktig abonnementavgift i USA for å få aktivert wi-fi funksjonen!

 

I tillegg kommer vel nye galaxy tab med den fantastiske samsung-softwaren snart. Denne gangen skal det komme minst halvannen softwareoppdatering før de skroter hele prosjektet.

 

 

Hvordan skal liksom Apple konkurrere med dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kk, syntes oppgraderingen var mye sykere enn jeg først trodde. spesielt hdmi mirroring, er så viktig for meg i jobben.

 

og cpu + gpu, og tynnere og 100gram lettere

 

Kan ikke helt se hva som er så veldig sykt med en enkel clone-mode på video-out? (for å være helt ærlig ser jeg ikek så stor nytte av det heller, men skader seff ikke). Ellers virker dette som en fornuftig hardware-oppgradering, mye som forventet, og har tatt for seg de største hardware-messig ulempene med gen1. Blir nok neppe noen ipad på meg alliekvel, men til å være en 10-tommer så har den et bra hardware-oppsett nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kopiering fra engadet

 

http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-first-hands-on/

 

This thing is insanely fast. We're not joking -- it's blazingly fast. Everything the iPad 2 does feels like it's on turbo. We're uploading a video of the some evidence of this, you'll be appropriately stunned.

 

The design feels great in your hands. Sleek, super thin -- much nicer to hold than the previous version. Definitely has more of a magazine than book feel. Everything is tight and solid. It is pretty amazing how thin they've gotten the device.

 

Even software made for the first generation device feels better here. Safari is definitely sped up. Games looked great on-screen, though obviously there are no updates to the resolution of screen technology here.

 

Liker at safari virker raskere.

 

Engadet hands on video er nå oppe: http://www.engadget.com/2011/03/02/ipad-2-first-hands-on/

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på åssen det vil være å bytte ut PCen med en ipad+bluetooth mus/tasteratur og bruke en flatskjerm..

 

I følge apple sin video, så kan man koble ipaden til en TV via HDMI.. Og alt man gjør på Ipaden, vil vises på TVen i 1080p..

Så det blir ikke slik som på noen mobiler med HDMI ut, at man får en liten 4.3 skjerm midt på TVen.. Også blir det bare widescreen når man starter en film eller lignende..

 

Jeg ser jo også at det er mye man ikke kan gjøre med Ipad.. Men til surfing, msn, bruke forskjellige apps, email, unibet og vg.live.. og vanlig internett surfing.. Sånn circa bruksområde..

 

Eller er hardware enda ett stykke unna før man kan bruke en ipad(mobiltelefon) som noe mer enn surfebrett/leketøy?

 

også har jeg to spørsmål angående ipad 1(2)..

 

1, Er det mulig og bruke 3.5 jackpluggen til optisk ut, slik som på mac?

 

2, Er det full multitouch støtte i iOS.. så man kan multitaske med alle apps utenom bare apple sine egne?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på åssen det vil være å bytte ut PCen med en ipad+bluetooth mus/tasteratur og bruke en flatskjerm..

 

I følge apple sin video, så kan man koble ipaden til en TV via HDMI.. Og alt man gjør på Ipaden, vil vises på TVen i 1080p..

Så det blir ikke slik som på noen mobiler med HDMI ut, at man får en liten 4.3 skjerm midt på TVen.. Også blir det bare widescreen når man starter en film eller lignende..

 

Jeg ser jo også at det er mye man ikke kan gjøre med Ipad.. Men til surfing, msn, bruke forskjellige apps, email, unibet og vg.live.. og vanlig internett surfing.. Sånn circa bruksområde..

 

Eller er hardware enda ett stykke unna før man kan bruke en ipad(mobiltelefon) som noe mer enn surfebrett/leketøy?

 

også har jeg to spørsmål angående ipad 1(2)..

 

1, Er det mulig og bruke 3.5 jackpluggen til optisk ut, slik som på mac?

 

2, Er det full multitouch støtte i iOS.. så man kan multitaske med alle apps utenom bare apple sine egne?

 

Tusen takk for svar :)

Husk atvdet kun er safari og ipod app som går på storskjermen da. Om jeg leste rett. Mus gpr vel heller ikke

Lenke til kommentar

Den hvite MacBooken er jo gammel, og hvit iPhone kan det ta en stund før du får. :p Jeg går for svart.

Gammel og gammel..? Uansett kommer det muligens ny iløpet av 2-3 måneder. Ryktes om at den kommer i svart slik den var før... :)

 

Jeg tenker litt på åssen det vil være å bytte ut PCen med en ipad+bluetooth mus/tasteratur og bruke en flatskjerm..

 

I følge apple sin video, så kan man koble ipaden til en TV via HDMI.. Og alt man gjør på Ipaden, vil vises på TVen i 1080p..

Så det blir ikke slik som på noen mobiler med HDMI ut, at man får en liten 4.3 skjerm midt på TVen.. Også blir det bare widescreen når man starter en film eller lignende..

 

Jeg ser jo også at det er mye man ikke kan gjøre med Ipad.. Men til surfing, msn, bruke forskjellige apps, email, unibet og vg.live.. og vanlig internett surfing.. Sånn circa bruksområde..

 

Eller er hardware enda ett stykke unna før man kan bruke en ipad(mobiltelefon) som noe mer enn surfebrett/leketøy?

 

også har jeg to spørsmål angående ipad 1(2)..

 

1, Er det mulig og bruke 3.5 jackpluggen til optisk ut, slik som på mac?

 

2, Er det full multitouch støtte i iOS.. så man kan multitaske med alle apps utenom bare apple sine egne?

 

Tusen takk for svar :)

Husk atvdet kun er safari og ipod app som går på storskjermen da. Om jeg leste rett. Mus gpr vel heller ikke

Neida, det er speilbilde av alt. Uansett om du er i et spill, iPod eller hjemskjerm. Men mus funker nok ikke.

Lenke til kommentar

Den hvite MacBooken er jo gammel, og hvit iPhone kan det ta en stund før du får. :p Jeg går for svart.

Gammel og gammel..? Uansett kommer det muligens ny iløpet av 2-3 måneder. Ryktes om at den kommer i svart slik den var før... :)

Beklager, jeg trodde den hvite MacBooken hadde gått ut. Jeg tok tydeligvis feil. :p

Lenke til kommentar

Hva mener du? Motorola Xoom lover å komme med en innsendingsbasert firmwareoppgradering som vil gi slotten for utbyggbart minne en funksjon! I tillegg må du bare betale EN måneds pliktig abonnementavgift i USA for å få aktivert wi-fi funksjonen!

 

I tillegg kommer vel nye galaxy tab med den fantastiske samsung-softwaren snart. Denne gangen skal det komme minst halvannen softwareoppdatering før de skroter hele prosjektet.

 

 

Hvordan skal liksom Apple konkurrere med dette?

 

Jeg dro på smilebåndet av denne... Sarkasme på sitt beste.

 

Når det gjelder iPad 2 så ønsket jeg meg selvfølgelig bedre oppløsning på skjermen, men ofrer det gladelig for batteritid. Håper at de klarer å kombinere bra batteri med bedre skjerm på neste generasjon.

 

-KJ

Lenke til kommentar

kommer til å hoppe glatt over ipad2. ser ikke behovet for den. Det apple trenger å oppgradere er os'et rett og slett. venter i spenning på Xoom eller tab10.1.

 

padda er ganske fin å bruke utenom til IM. går fint å bruke til IM hvis man ikke multitasker.

 

ipad2 støtter speilbilde av alt. Mens ipad1 fortsatt er ganske begrenset i hva den viser på tv. ipad1 støtter også hdmi utgangen, men riktignok i bare 720p. ref: engadget.

 

Noen her som har oppdatert til 4.3? ser ikke ut til at 4-5 finger sveiping kom med denne oppdateringen. noen som kan si meg feil?

Lenke til kommentar

Noen her som har oppdatert til 4.3? ser ikke ut til at 4-5 finger sveiping kom med denne oppdateringen. noen som kan si meg feil?

Kjører 4.3GM. I Organizer i Xcode må du huke av for "use this iPad for development". Da får du igjen mulighet til å aktivere disse gesturene i settings.

 

Gjetter for øvrig på at vi hører noe om iOS 5 innen den neste måneden eller så, basert på siste tre års lanseringer.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
kommer til å hoppe glatt over ipad2. ser ikke behovet for den. Det apple trenger å oppgradere er os'et rett og slett. venter i spenning på Xoom eller tab10.1.

Vil anbefale deg å vente med å kjøpe noen Honeycomb-enheter til de får fjernet de mest alvorlige feilene i OSet, er en del bugs der som gjør systemet ustabilt etc, Xoom fikk f.eks. en del kritikk for slike ting i testen hos Engadget. Er jo også mildt sagt kjipt at det knapt finnes programvare som er skreddersydd for Honeycomb-enhetene enda.

 

Dersom det blir til at du avventer, kan du jo evt se hva som kommer i iOS 5 før du bestemmer deg, forventer at de viser det frem på en developer event enten i slutten av mars eller i starten av april. Men den endelige utgaven av iOS 5 blir nok neppe gitt ut før i juni uansett, basert på når de ga ut versjon 3.0 og 4.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...