Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skjer ikke. det skjedde ikke under lanseringen av den i norge for ikek lenge siden.

 

 

og ja, ipad 2 er verd 1000 kr ekstra. den er MYE tynnere, veier mindre. 2 kameraer. 9 ganger bedre cpu og dobel så bra prosessor

 

 

og ja, ipad støtter alle iphone apps

nåja. sist jeg sjekket så er cpu og prosessor det samme ;) og så må du tro at dobling av prosessor, i dette tilfellet dualcore, betyr dobling av hastigheten, selv om apple påstår det :) det apple sa er at prosessoren er dobbelt så rask og grafikkytelsen er 9 ganger bedre. Hvor sant det er er en annen diskusjon :)

 

men ja, er enig i at ipad2 er et bedre kjøp enn ipad1.

Lenke til kommentar

Æsj, kjedelige de skulle være... Gjøre det på den tunge måten da, via mobilen som wifi hotspot.

 

Trodde det skulle være tungvindt, men det viser seg at jeg alltid har med meg mobilen, var ikke så tungvindt allikevel. Så lenge en lader telefonen sin hver dag.

En sparer jo også penger på Ipaden om en kjøper uten 3G.

Lenke til kommentar

Det vil fungere hvis du har Netcom, men Telenor nekter å tilby dette til privatkunder, bare til bedriftskunder.

Telenor vil heller at du tegner et eget, dårligere abb. spesielt for iPad.

 

Jeg er privatkunde og ble ikke nektet tvilling-SIM. Men siden det er samme "nummer", vil ikke 3G på telefonen funke når man bruker det på iPaden.

Lenke til kommentar

Man får vanlig tvilling sim, men man kan ikke motta samtaler på mobilen samtidig. (nå har jeg riktignok ikke testet på EDGE enda)

Til dette trenger man et eget "data-tvillingskort", noe Telenor kun tilbyr bedriftskunder, med mindre de har kommet til fornuft i det siste, da selvsagt :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører trillingSIM fra Telenor med datakort i padda. Fungerer strålende. Ikke er det spesielt dyrt heller. Bruker så mye data jeg vil på telefon, padde og tilkoblet PC og når så og si aldri 1000,- i mnd.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dersom du har mulighet for å bruke mobilen din som ruter så ville jeg ha droppet 3g ...noe jeg allerede har gjort og som funker fjell.

Lenke til kommentar

Ok, takk.

 

Er ganske relevant om jeg kjøper eller ikke, og hvilken modell jeg kjøper.

Husk at du må snakket med NetCom og presisere at du skal ha data-sim. Det har noe med hvordan den programmerer SIM-kortet til å kun bruke datatjenestene og ikke telefontjenestene. Ellers vil du slutte å motta samtaler til telefonen din, de vil bli sendt til iPaden, som ikke kan motta dem, som igjen gjør at folk som prøver å ringe deg vil få bruddsignal med en gang.

Lenke til kommentar

Ok, takk.

 

Er ganske relevant om jeg kjøper eller ikke, og hvilken modell jeg kjøper.

Husk at du må snakket med NetCom og presisere at du skal ha data-sim. Det har noe med hvordan den programmerer SIM-kortet til å kun bruke datatjenestene og ikke telefontjenestene. Ellers vil du slutte å motta samtaler til telefonen din, de vil bli sendt til iPaden, som ikke kan motta dem, som igjen gjør at folk som prøver å ringe deg vil få bruddsignal med en gang.

 

Har Telenor, derfor det var så kjedelig gjort. Men som sagt så er alternativ og billigere løsning kommet fram til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...