Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan i allefall gjøre det slik:

 

Åpne GoodReader. Trykk på wifi-ikonet nederst på skjermen (gå til "my documents" hvis du ikke ser symbolet). Da får du opp en veiledning på skjermen, følg den for å overføre over nettverket vha PCens nettleser.

 

Testet det nettopp selv, funket jo helt fint, overførte da et .pdf-dokument fra PCen til iPaden, slik at dette ble tilgjengelig inne i GoodReader. Deretter overførte jeg det til iBooks ved å åpne dokumentet og klikke på knappen nest lengst til høyre i skjermbildet, på linjen nederst på skjermen, så nå ligger dokumentet tilgjengelig i iBooks også.

Det er sånn jeg overførte første gangen, men har vært litt ustabilt her. Men jeg tenkte mer på muligheten for å styre alt fra iPad'en

Lenke til kommentar

Solgte både iPad og MacBook Pro og gikk til innkjøp av MacBook Air. Den perfekte kombinasjon av de to. MBP var stor og tung, mens iPaden var ubrukelig og liten.

Air har alt jeg ønsker meg, og fungerer til det meste. Den er kjapp, god batterilevetid og man kan gjøre hva man vil på den.

 

iPaden var treg, dårlig nettleser, manglende støtte for flash/java (noe som gjør nettopplevelsen drit). A4-CPUen passer ikke til en tablet, det er greit nok på mobil, men jeg forventer mer av noe som skal konkurrere i et høyere segment. Dessuten er 256MB RAM latterlig lite. Touchtastaturet var ikke så effektivt som jeg hadde trodd, dessuten var det umulig å finne behagelige stillinger med iPad. Tablet er og blir en nisje-sektor som hypes opp hvor et kunstig behov skapes i langt større grad enn f.eks på en laptop/netbook.

 

Men man var jo en erfaring rikere. Jeg vil i alle fall ikke anbefale noen å kjøpe tablet.

Lenke til kommentar

Denne helgen har jeg sikkert ligget i til sammen ti timer, om ikke mye mer, og lest på iPaden, må si det er fint at den ikke stresser øynene i det hele tatt.

 

Forøvrig droppet jeg Apples iPad-case og gikk til innkjøp av en MacAlly BookStand (linky!) og er storfornøyd. Materialet kjennes bedre ut, den samler ikke opp noe særlig smuss/støv i kantene og den står langt mer stabilt på bord etc. Ville anbefalt den foran Apple sine anyday. :)

Lenke til kommentar

Hvor mye kan jeg selge en iPad 16GB wifi+3G for i dag? Den er brukt (ca. 1 år gammel), men uten kosmetiske skader på hverken skjermen eller baksiden. Har Apple sin vanlige case, som da vil følge med.

 

Jeg vurderer å selge den fordi jeg bruker den veldig lite hjemme. Jeg er inne til førstegangstjeneste, og her bruker jeg den ganske så mye, men er snart ferdig.

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er det ikke bare til å sammenligne med tilsvarende modeller på finn og legge den ut for nogenlunde samme pris ?

 

Det kan godt hende man ligger 200kr over billigste modell, men hvis man befinner seg i samme by som personen som ønsker å kjøpe, så veier jo det opp for prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Har ikke kikket på alle sidene her, men fant en jailbreak metode på ett annet sted. Guiden sier:

Framgangsmåte

 

Det første du gjør er å åpne Safari på din iEnhet, og fyller inn følgende URL i adressefeltet: http://jailbreakme.com. Det vil da dukke opp en “slider” hvor det står “Slide to jailbreak” – noe du også skal gjøre.

 

Selve jailbreakingen skjer nå automatisk, og tar gjerne mellom 1 og 2 minutter før det er helt ferdig. Etter en vellykket jailbreak vil Cydia dukke opp på din hjem-skjerm.

 

Er det virkelig så enkelt?

 

Ønsker å sjekke med dere før jeg gjør noe dumt ;)

 

BTW: Er det kommet noen oppdatering til ipad? Av det jeg kan se har jeg versjon 3.2.2 (7B500)

Lenke til kommentar

4.2.X tenker jeg. 4.3 kommer til uka, så du kan enten oppgradere nå og så jailbreake, eller vente til torsdag(?) og så vente på ny jailbreak etter det.

Jeg ville oppgradert og jailbreaket med en gang, 4.3 er en veldig liten oppdatering, og ikke verdt å vente på. I hvert fall med tanke på at før du vet ordet av det har Apple fikset et hull slik at det tar ukesvis til du kan jailbreake igjen.

Lenke til kommentar

Impulskjøpte ny case og en stylus fra Griffin, mest for moro skyld.

Etter å ha lastet ned Penultimate fatter jeg ikke at jeg ikke har gjort dette før.

 

Genialt å notere med, eventuelt sketsje litt eller andre morsomme ting. En kompis som var med meg impulskjøpte en pad også :D

Lenke til kommentar

Åj, der strekker ikke min kunnskap til. Det jeg vet er at det er VELDIG vanskelig å nedgradere.

 

Vet ikke sikkert her men antar at ipadmer svært lik iphone pådette området, og det er svært enkelt å nedgradere/downgrade iPhone. Bare laste ned den ønskede versjonen og velge restore i iTunes mens man holder inne shift slik at man kan velge den øsnkede firmwaren. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...