Gå til innhold

Seerverdigheter i Bodø


J@cob

Anbefalte innlegg

Jeg gir faen i all googlingen, og henvender meg heller til mine kjæremedbruker av dette atter så poetiske forumet.

 

Tilat meg å gå rett på sak! Hva slags seerverdigheter finner man i Bodø? Hva er verdt å få med seg, annet enn at byen ble bombet sønder og sammen etter krigen, og nå konkurerer med Førde i det å bære tittelen "Norges styggeste by" (Mtp. Arkitektur, selvsagt. Ikke noe slemt ment om innbyggerene. Sjarmerende folk. Nordlendinger, altså.)

 

Uansett. Har fått med meg at Flymuseet er en ganske grei ting å se, men er det noe annet? Noen museer? Kule ting? Bygg?

 

Jeg er åpent for forslag. Med mindre det er orgier arrangert av Smil. Eller. Faen. Jeg er vel åpen for det òg nå.

 

Med vennligst hilsen

 

Kultursulteforetforumbruker.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ta seg en tur opp på Rønvik fjellet kan være en grei tur. Kan kjøre med bil hele veien opp og da har du utsikt over hele byen. Kjeiservarden er jo også et ganske kjent fjell i bodø som kan være verdt og ta seg en tur på til fots.

 

Flymuseet som sagt tidligere av deg er jo en grei opplevelse.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

At bodø er en stygg by er det nok ingen tvil om. Byen er rett å slett ikke bygd for dagens teknologi, biler og trafikk heller.

 

Du kan f.eks dra å se på Krigsmuseèt, Flymuseèt, Keiservarden (gåtur opp et langt fjell, kle veldig godt på deg). Klarer ikke komme på så mye i farta men.

 

Så faktisk Nordlyset igår, så du får sikkert sett det også. Her står det mye (husk at det er vinter, det går ikke an å dra på seiling nå:p): http://www.bodo.no/

Lenke til kommentar

I tillegg til Keiservarden bør du ta deg en gåtur på Moloen i havna når det er uvær.

 

Andre ting å se i nærheten:

Nyholmen festning på Burøya (du ser den over havnebassenget fra sentrum)

Saltstraumen

Bowling/billiard i kjelleren på SAS bygget dersom du har noen å være sosial med

Dersom det blir snø etter hvert kan du ta en tur til Vestvatn alpinanlegg litt forbi Misvær (om du har bil eller annen transport)

Dersom fotball er din ting har jeg hørt at Aspmyra skal være helt ok.

Om du liker å leke i vann kan jeg anbefale Bodø spektrum (badeland) eller Spektrum velvære dersom du vil nyte forskjellige badstuer.

Kan anbefale klatring dersom du skal være her en stund. Er du student er det helt supert å klatre med BOSI, ellers er klatreklubben tingen. Da har du også mulighet å klatre ute på sommeren.

Diverse toppturer

 

Til sommeren kan jeg på det sterkeste anbefale:

Mjelle (fin strand)

Kjerringøy (rolig og fint)

 

Skal du være lenge i Bodø J@cob?

 

edit:

Ta en drink med Elvis på Public

Endret av valentino
Lenke til kommentar

En del fristende forslag her! Er godt kjent med bowlingen, og de forskjellige teeningstilbudene. Naturonanien får jeg egentlig tilfredsstilt i Lofoten sammen med en turglad venninne (de jeg kjenner i Bodø er ikke så sporty av seg. Tur allene er ikke noe gøy)

 

Skal være her i seks måneder. Frem til juli (vernepliktig med alt for mye fritid.)

Lenke til kommentar

Jeg glemte å si noe om spisestedene her i byen. Jeg regner med det kan være greit å få en liten avveksling fra maten i messa innimellom.

 

-Orion, ligger nede i byen, over gaten og litt mot sentrum i forhold til det nye store NAV bygget. De har veldig god biffsnadder og hvitløksnadder til en fornuftig pris.

-Gahndi, dersom du har lyst på noe Indisk er dette et bra sted å gå.

-Aha gatekjøkken, ligger på mørkved rett ovenfor olakiosken. God kinamat. (du får tak i kinamat i sentrum også, men jeg trives ikke så godt der)

-Felini, diverse pizza, burger og kebab. Mye brukt av studenter, spesielt i eksamenstiden. Ligger på mørkved, rett i nærheten av Rimi.

-Kan også nevne at bensinsatsjonene ofte har bedre burgere enn burgersjappene her i byen etter min mening.

 

 

Uteliv:

Samfunnet pleier å ha ganske bra liv på fredager (og enkelte onsdager). Dette er studentutestedet så der finner dere mange jevnaldrende. Ikke så mange studenter som tar turen inn til sentrum når de skal ut på grunn av gunstige priser på samfunnet og fordi de fleste er bosatt i nærheten av høgskolen så det blir dyrt med taxi til sentrum.

 

Kultur:

Hører det er en ny fotoutstilling på En kopp i SAS bygget. Kultur kombinert med en kaffe og sosialt samvær kan jo være en idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...