Gå til innhold

Bioshock 2 prakker på deg programvare (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser det er mange som ikke bryr seg fordi de heller spiller på konsoll istedenfor PC?

Er det ikke litt arrogant å drite i alt annet enn hva som angår seg selv?

 

Nå gamer jeg selv på samtlige konsoller OG PC, så jeg er på mange måter inn i alle plattformene og syntes det blir for idiotisk når Xbox360 spillere jubler over at enkelte titler kjører dårlig eller aldri kommer til PlayStation3 og andre veien, hvorfor i allverden ønsker folk at ting skal bli låst til en gitt plattform? Fordi de ikke ønsker andre å ha gleden av spillet? Skjønner ikke helt greia?

 

 

Det å spille et spill på PC kontra konsoll er jo to VIDT FORSKJELLIGE TING, at noen foretrekker det ene foran det andre og noen kanskje foretrekker begge deler er jo helt naturlig, du kan jo ikke si at det å sitte klistret til PC-skjermen med mus og tastatur er det samme som å sitte 5m unna TV-en med en gamepad i hånda? Jeg ser helt klart fordelen og ulempene ved begge deler, og i noen situasjoner så egner det ene seg langt bedre enn andre, men alt avhengig av situasjon og sammenheng.

 

Dragon Age Origins og RPG-spill er et typisk eksempel som jeg spiller på begge typen plattformer utifra hvilket humør jeg er i, ønsker jeg å sette meg mest mulig inn i spillet og få den beste opplevelsen føler jeg at det å sitte klistret til PC-skjermen, med headsettet rundt hode er det aller beste måten å få til nettopp dette, isolerer meg helt fra omverdenen og kan nyte spillet på best mulig måte føler jeg, mens andre ganger føler jeg meg for å bare slenge meg ned i sofaen, lene meg tilbake og nyte spillet mens jeg slapper av og da er det konsoll det går i.

 

 

Det er som å spille et bil spill med ratt og pedaler eller med kontroller, det er jo to vidt forskjellige ting og kan jo på mange måter ikke sammenlignes, sitter jeg der med en vennegjeng så tar jeg mye heller frem fire kontrollere og hamrer løs, men er det bare meg eller en til så rigger jeg mye heller frem Logitech G25.

 

 

 

Om du selv kanskje er helt pro konsoll, eller helt pro PC så betyr jo ikke det at alle andre her i verden deler samme syn som deg? Må da være mulig å godta at andre faktisk han ha et annet syn på ting enn deg selv? At vi alle er forskjellige og faktisk respektere det? Kontra det å ønske alle andre som ikke er enig med selv dit pepper'n gror?

 

 

Noen bryr seg ikke om hva som blir installert med spillene sine, noen forstår ikke hva det kan innebære osv.. Mens andre ikke ønsker det slik tullball installert med spillene sine.

PC som spillplattform er i ferd med å dø? Den har vi hørt i mange år nå, og hadde det ikke vært for PC-plattformen så hadde jo det knapt vært fremgang og utvikling innen spill, det er jo spillplattformen og dens raskt skiftende maskinvare som driver utviklingen av grafikk, mer kompleks AI og utregninger videre, uten den så hadde vi fremdeles blitt imponert av fancy 2D-effekter.

 

Og hvis noen helt seriøst tror at Microsoft vil sitte å se på at PC-Gaming skal dø ut, når det er DirectX eksklusivitet og gaming som på mange måter fremdeles holder Windows sin status som det soleklart mest foretrukne og brukte operativsystemet i verden så må dere nok tro om igjen, jeg tror Microsoft om nødvendig hadde ofret hele Xbox konseptet for å opprettholde Windows sin status.

 

 

 

Det at det fremdeles samles tusenvis i Vikingskipet hvert eneste år, og det fremdeles står folk i kø som ikke får vært med på Dreamhack i Sverige osv.. Beviser vell bare det faktum at PC-Gaming på ingen måter er på et kritisk nivå? Piratkopiering er på mange måter bare sunt for spillbransjen da de nå blir tvunget til å komme på andre kreative måter å få ut spillene sine på.

Lenke til kommentar
Hva er greia med Games for windows live? Er noen spil jeg har som bruker det, men det er jo stort sett meningsløst, en ugly liten meny som ikke passer med resten av spillet og ikke gjør noen nytte. Hva er vitsen med å påtvinge dette? Hva forsøker de å oppnå? De er vel ikke så dumme at de tror det hindrer piratkopiering?

 

AtW

Om ikke så veldig betydelige så er det noen fordeler jeg ser med GFWL:

 

- Achievements. Dette er knyttet opp mot Xbox Live slik at man kan f.eks sammenligne sine egne achievements i PC versjonen av Fallout 3 mot en venn sine achievements som sitter med Xbox360 versjonen.

 

- Venner du har på Xbox Live kan se når du sitter på PC'en og sende deg meldinger, og vice versa.

 

- Innhold som spill demoer, games on demand og spill addons (DLC).

Lenke til kommentar
Games For Windows Live er noe ufattelig møkk. Skjønner ikke at noen ønsker å installere programmet.

 

Hvorfor i hel***e kan ikke jeg bare få lov til å spille spillet jeg har kjøpt, uten å måtte installere masse unødvendig piss utenom?

 

Dette gjør meg forbanna.

 

Jeg elsker Games For Windows Live!

Digger achievements! Alle spill burde hatt det!

Lenke til kommentar

Pc som spillekonsoll hadde stått mye sterkere om vi hadde fått til en sammenslåing av windows live og steam. Slik at alle spill støttet live samt at du fikk dem kjøpt på steam. Jeg kjøper i allefall kun pc spill på steam. Digger at man slipper å lete etter patcher, samt at det går fort å reinnstallere spill etter en formatering av pcen eller lignende. Man slipper å finne platen og cd keyen.

Lenke til kommentar

det der statistikkgreiene.. Selvsagt har de ikke en skikkelig oversikt, de utfører et estimat basert på hvor mangen nedlastinger det er på de største torrentsider osv...

 

Disse estimatene er sannsynligvis aldri i nærheten av det virkelige tallet, enten er det for mye eller for lite. Sannsynligvis laster ikke dere fra tullesider som piratebay uansett og da blir det ikke registrert noen plass..

Lenke til kommentar
sjekker GFWL om du har windows lisenser i orden?

 

Nei, GFWL er kun et overlay som holder styr på savegames, DLC, statistikker og slike ting.

Helt harmløst, men piratene blir jo helt på styr fordi de "tror" at de bli overvåket.

 

Problemet for min del er at jeg ikke synes det bidrar med noe når det gjelder å "holde styr" på DLCer, mens det faktisk er negativ med savegames, såvidt jeg husker strevde jeg med feks GoW angående hvor savegames var lagret og backup av disse.

 

AtW

Lenke til kommentar

fler og fler har heldigvis fått opp øynene og lagrer savegame data på "my documents" eller "saved games" mappa som vista og windows 7 har. Sentralisering av så viktige data ftw.. hater når en må inn i selve install folderen til et spill for å hente savegames, håpløst å ta backups av alt på en gang.

 

Har ingen GFWL spill på pcen akkurat nå; hvordan er det savegames håndteres der?

 

ALLE, uavhengig av om det er steam, GFWL eller annet burde lagre det på EN felles plass.. "Saved Games" burde jo absolutt være å foretrekke skulle en tro.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
fler og fler har heldigvis fått opp øynene og lagrer savegame data på "my documents" eller "saved games" mappa som vista og windows 7 har. Sentralisering av så viktige data ftw.. hater når en må inn i selve install folderen til et spill for å hente savegames, håpløst å ta backups av alt på en gang.

 

Har ingen GFWL spill på pcen akkurat nå; hvordan er det savegames håndteres der?

 

ALLE, uavhengig av om det er steam, GFWL eller annet burde lagre det på EN felles plass.. "Saved Games" burde jo absolutt være å foretrekke skulle en tro.

 

Å lagre savegames lokalt eller sentralt har ikek så mye med GFWL som sådan, det har jo vært en trend mot sentralisert lagring i det siste uansett (ikke at jeg egentlig bryr meg så veldig, lagrer savegames hver gang jeg uninstaller spill, og det har ikke så mye å si akkurat hvor de ligger når man gjør det ett spill av gangen. Jeg må innrømme at jeg ikke husker detaljene helt, er en god stund siden, men det var ett eller annet faenskap som skapte bry ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alle som har rent mel i posen trenger jo ikke å tenke på dette...

 

Herlig logikk. Jeg gjør ikke noe ulovlig når jeg sitter i stuen hjemme. Men jeg hadde ikke akkurat satt pris på om det var et kamera som fulgte med på alt jeg gjorde og sendte informasjonen til politiet.

 

 

Edit: Jeg kjøper selvfølgelig ikke dette spillet nå.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Herlighet så mye drit. Kun pga SecuROM skal jeg laste ned en piratkopi i stede for å kjøpe dette spillet. Når jeg betaler for noe skal jeg da kunne få spille det akkurat så mye jeg ønsker.

 

Kva med å la være å spele spelet? Å piratkopiere Bioshock 2 gir feil signal til spelutviklaren..

 

Eg meiner at om ein ikkje liker produktet, ja, så verken kjøp eller piratkopier det!

Lenke til kommentar
Kva med å la være å spele spelet? Å piratkopiere Bioshock 2 gir feil signal til spelutviklaren..

 

Eg meiner at om ein ikkje liker produktet, ja, så verken kjøp eller piratkopier det!

Er det ikke de som gir ønsket signal da? Ved å piratkopiere så signaliserer du om at du faktisk vil spille spillet, men av en annen grunn boikotter det, enten via prisen, programvare eller andre løsnigner produsenter bruker.

Lenke til kommentar
Kva med å la være å spele spelet? Å piratkopiere Bioshock 2 gir feil signal til spelutviklaren..

 

Eg meiner at om ein ikkje liker produktet, ja, så verken kjøp eller piratkopier det!

Er det ikke de som gir ønsket signal da? Ved å piratkopiere så signaliserer du om at du faktisk vil spille spillet, men av en annen grunn boikotter det, enten via prisen, programvare eller andre løsnigner produsenter bruker.

 

På generell basis så boikottar ikkje piratar dei spela dei lastar ned. Er det boikotting å piratkopiere til dømes Dragon Age og Mass Effect 2?

 

Personleg trur eg piratkopiering er mykje simplare enn det.

"hoi! eg har moglegheit til å laste ned Dragon Age gratis. Då kan eg heller bruke pengane på noko anna." - Altså, ikkje på grunn av ein skjult DRM, som mannen på gata ikkje veit kva er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...