Gå til innhold

Bioshock 2 prakker på deg programvare (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser man det. Nok et spill som vil bli lastet ned...

Det som jeg finner komisk med dette her er at når jeg ser på spillene mine så har jeg langt flere eldre spill en nye. Hvorfor??

Vel. de gamle spillene så legger jeg i cd`n. install. Og spill.

 

Nye spill? Install. connect. log in. create user account. Forgot password or username?. Fail to connect to server cant verify the copy of the game, please try and reinstall. Game cant be saved since you are not logged into your "blabla" account.

 

og den lista der blir bare lengre og lengre.

 

Hva med oss som ikke har et 100% prosent stabilt internett. og nettet går ned. Nå ja. får ikke kommet meg på nettet. så får jeg ta å spille litt da for å få tiden til å gå. Eller vent!! kan jo ikke det for jeg må ha internett tilgang for å spille for jeg må jo verifisere mitt spill hver forbanna gang jeg skal spille.

 

Løsning?

 

Torrent - download - 5 min jobb med crack - spill, lagre, raskere oppstart av spillet, og sist og ikke minst. Jeg har ikke motatt noen form for betaling av verken, Games for windows live eller steam for at de skal få lov av meg å ha sin program vare på min maskin. min HD som jeg har kjøpt å betalt. Skal de få lov til å oppta plass på den uten å betale meg, samtidig som jeg skal og må godta deres møkk for å spille et spill jeg vil ha og spille? logisk??? :s

 

Den dagen de betaler meg en sum kroner, skal jeg kjøpe spillene og installere de andre sakene som ikke har noe med spillet å gjøre som games for windows live og steam osv osv. frem til den dagen kommer. så blir det kun pirat spill på meg.

 

Blir for dumt at jeg må ha nett tilgang for å få lov til å spille et spill jeg har kjøpt å betalt.

 

 

 

Download - crack = mindre hodebry og mindre jobb en å kjøpe orginalt.

 

 

Nei utviklere. gå tilbake til den gode gamle løsningen. da vil nok folk kjøpe flere spill også for det er ikke irritasjons elementer inne i bildet.

 

Flinke til å lage grafiske ting er de, og saker og ting som lager hodebry for den lovlydige borger. men de kan jo nada om mennesker...

 

Jaja. skal jo ikke klage. sparer penger på sånt. skal de lure meg så lurer jeg dem. enkelt og greit.

 

 

Folk sitter nok å tenker: " nok en pirat "

vel ja og nei til den. Av de nyere spillene har jeg både orginal og pirat utgave av div. spill.

Men hvorfor skal jeg gi spill designere penger når de gir meg hodebry. komisk at det er faktisk piratene som skulle hatt pengene etter min mening. De tar et bra produkt. fjerner de elementene som er irriterende og gir ut et enda bedre produkt. Så selvfølgelig så går jeg for en pirat kopi. De som sier annet... hehe.. ja ja.

 

Blir det samme som å si: Vil du ha en bil med eller uten rust når du kjøper den? Eller vent.. Faktisk så er bilen uten rust gratis, og den med rust koster 499 kroner!!! FANTASTISK!!!

 

Nei gå tilbake til de gode og gamle løsningene, så blir det nok heller ikke så mange pirat kopier, noen vil det altid være, men tror faktisk at tallet vil falle en del.

 

 

Folk flest vil nok "sponse" de som lager et bra spill, men de gidder ikke når de på toppen av det får en masse hodebry.

 

F.eks: Crysis Warhead. Kjøpte det, men måtte levere det tilbake til butikken da jeg ikke fikk lov til å koble meg opp mot serveren som verifeserer min kopi av spillet. Holdt på i 2-3 timer før jeg fikk nok. Så satt dataen til å laste det ned, mens jeg dro å fikk pengene mine tilbake. Spillet var nedlastet når jeg kom hjem. 30 min senere satt jeg å spillte... Tragisk.

 

 

Nei.. gi faen i å prakk på meg tredje parts program vare, få vekk DRM, osv osv osv. Frem til det. Takk gud for pirater som lar oss brukere å spille uten hodebry.

Får å være mennesker som lager spill å har god fantasi.. er de jaggu dumme...

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete skal jeg ville betale for spillet hvis det _krever_ malware?

 

Det finnes jo gratis pa nett, og har ingen skrupler nar det kommer til a stjele dataspill hvis det gir meg et _bedre_ produkt enn det jeg lovlig kjoper.

 

Forresten kjopte jeg spill for tolvhundre kroner pa Steam i julen.

Lenke til kommentar
Ser man det. Nok et spill som vil bli lastet ned...

Det som jeg finner komisk med dette her er at når jeg ser på spillene mine så har jeg langt flere eldre spill en nye. Hvorfor??

Vel. de gamle spillene så legger jeg i cd`n. install. Og spill.

 

Nye spill? Install. connect. log in. create user account. Forgot password or username?. Fail to connect to server cant verify the copy of the game, please try and reinstall. Game cant be saved since you are not logged into your "blabla" account.

 

og den lista der blir bare lengre og lengre.

 

Hva med oss som ikke har et 100% prosent stabilt internett. og nettet går ned. Nå ja. får ikke kommet meg på nettet. så får jeg ta å spille litt da for å få tiden til å gå. Eller vent!! kan jo ikke det for jeg må ha internett tilgang for å spille for jeg må jo verifisere mitt spill hver forbanna gang jeg skal spille.

 

Løsning?

 

Torrent - download - 5 min jobb med crack - spill, lagre, raskere oppstart av spillet, og sist og ikke minst. Jeg har ikke motatt noen form for betaling av verken, Games for windows live eller steam for at de skal få lov av meg å ha sin program vare på min maskin. min HD som jeg har kjøpt å betalt. Skal de få lov til å oppta plass på den uten å betale meg, samtidig som jeg skal og må godta deres møkk for å spille et spill jeg vil ha og spille? logisk??? :s

 

Den dagen de betaler meg en sum kroner, skal jeg kjøpe spillene og installere de andre sakene som ikke har noe med spillet å gjøre som games for windows live og steam osv osv. frem til den dagen kommer. så blir det kun pirat spill på meg.

 

Blir for dumt at jeg må ha nett tilgang for å få lov til å spille et spill jeg har kjøpt å betalt.

 

 

 

Download - crack = mindre hodebry og mindre jobb en å kjøpe orginalt.

 

 

Nei utviklere. gå tilbake til den gode gamle løsningen. da vil nok folk kjøpe flere spill også for det er ikke irritasjons elementer inne i bildet.

 

Flinke til å lage grafiske ting er de, og saker og ting som lager hodebry for den lovlydige borger. men de kan jo nada om mennesker...

 

Jaja. skal jo ikke klage. sparer penger på sånt. skal de lure meg så lurer jeg dem. enkelt og greit.

 

 

Folk sitter nok å tenker: " nok en pirat "

vel ja og nei til den. Av de nyere spillene har jeg både orginal og pirat utgave av div. spill.

Men hvorfor skal jeg gi spill designere penger når de gir meg hodebry. komisk at det er faktisk piratene som skulle hatt pengene etter min mening. De tar et bra produkt. fjerner de elementene som er irriterende og gir ut et enda bedre produkt. Så selvfølgelig så går jeg for en pirat kopi. De som sier annet... hehe.. ja ja.

 

Blir det samme som å si: Vil du ha en bil med eller uten rust når du kjøper den? Eller vent.. Faktisk så er bilen uten rust gratis, og den med rust koster 499 kroner!!! FANTASTISK!!!

 

Nei gå tilbake til de gode og gamle løsningene, så blir det nok heller ikke så mange pirat kopier, noen vil det altid være, men tror faktisk at tallet vil falle en del.

 

 

Folk flest vil nok "sponse" de som lager et bra spill, men de gidder ikke når de på toppen av det får en masse hodebry.

 

F.eks: Crysis Warhead. Kjøpte det, men måtte levere det tilbake til butikken da jeg ikke fikk lov til å koble meg opp mot serveren som verifeserer min kopi av spillet. Holdt på i 2-3 timer før jeg fikk nok. Så satt dataen til å laste det ned, mens jeg dro å fikk pengene mine tilbake. Spillet var nedlastet når jeg kom hjem. 30 min senere satt jeg å spillte... Tragisk.

 

 

Nei.. gi faen i å prakk på meg tredje parts program vare, få vekk DRM, osv osv osv. Frem til det. Takk gud for pirater som lar oss brukere å spille uten hodebry.

Får å være mennesker som lager spill å har god fantasi.. er de jaggu dumme...

 

Har sjølv opplevd litt "hodebry" med titlar frå 2007/2008, som var åra med mykje DRM. Dette var såkalla "intrusive DRM". "Intrusive DRM", f.eks securom og begrensa aktivering, var eit resultat av svært høg piratrate på PC-spel. Who's to blame? (at digitaldistribusjon kom litt seint igang er kanskje ein liten faktor) Eg er ikkje begeistra for Games for Windows live, men diggar steam.

 

CD-keys og diskcheck har vel eksistert i årrekke. CD-keys er eit must om det er snakk om multiplayer. Dette er venlegsinna DRM. Diskcheck kan skrapast dog.

 

Dataspel til 499,-? Du får Dragon Age til 249 kroner på absoluttspill.no Dragonage har kun diskcheck, altså noko som har vore vanleg i 10-15 år. Dragonage til den prisen er eit ran spør du meg..

 

Mass Effect 2 ligg rundt ei 350 kroner. Dette er to spel som utvilsomt gir svært mange timar med underhaldning.

 

Mass Effect 2 :

"The boxed/retail PC version of Mass Effect 2 will use only a basic disk check and it will not require online authentication," wrote BioWare community director Chris Priestly in his announcement post on their official forum."

 

Sjølv om eg er imot påtvungen DRM som securom, begrensa innstallasjonar og games for windows live, er det meir effektivt og gir betre signal om folk heller sender mail til utviklerane å gir dei klar beskjed enn å gå for den passive løysninga med piratkopiering.

 

Forresten:

 

 

BioShock 2 PC DRM Plans Scaled Back

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Finnes det noe særlig kommersielle spill uten DRM? Selv om disc check og Steam er forholdsvis harmløse greier er det fremdeles mer irriterende enn det trenger å være. Jeg spør fordi jeg knapt har rørt PC-spill det siste tiåret, men har nå for første gang siden 2002 en PC som håndterer spill noenlunde bra, lurer på om det verdt å prøve litt. :p

Lenke til kommentar
Finnes det noe særlig kommersielle spill uten DRM? Selv om disc check og Steam er forholdsvis harmløse greier er det fremdeles mer irriterende enn det trenger å være. Jeg spør fordi jeg knapt har rørt PC-spill det siste tiåret, men har nå for første gang siden 2002 en PC som håndterer spill noenlunde bra, lurer på om det verdt å prøve litt. :p

 

Dei aller fleste fysisk kjøpte spel har fortsatt ei form for DRM. Majoriteten har enten diskcheck eller ein cd-key(viss spelet har multiplayer).

 

Folk forstår vel at CD-key er eit must på online spel som Warcraft 3, Counter strike osv?

 

Om ein kjøper spelet gjennom digital distribusjon så slepp ein å bruke dvd. Steam er svært enkelt sådan.

 

Uansett er det patetisk å rettferdiggjer piratkopiering på grunn av ein simpel diskcheck! Støtt for all del spelutviklarane.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Blir dealbreaker for meg.. Hadde planlagt å kjøpe spillet, men ser ut som det blir nedlasta versjon på meg nå.

 

Diskcheck/CD-key er helt ok for min del og i visse tilfeller nødvendig (cd-key for multiplayer), men SecuROM og installering av andre programmer for å spille et enkelt spill blir for drøyt.

Lenke til kommentar

Games for windows live burde egenlig bli droppa imo. Noe av det verste jeg har kommet borti når jeg gjelder "secure check" eller steam wannabe program.

 

Har kjøpt så langt 3 spill hvor man _Må_ ha games for windows live og har bestemt meg for å aldri igjen bruke penger på spill som bruker dette.

 

GTA IV på steam er nok synderen for meg, den hadde: Steam, Games for windows live og rockstar social club. At jeg må ha 3 brukere og logge på 3 ganger for å spille ett spill er jo helt på tryne.

 

Skjønner heller ikke hvorfor de har bestemt for å begrense installs til 5 ganger. Blir nok aldri ett kjøp på pc når man har begrensinger av hvor mange ganger man kan installere spillet.

 

+ siste spill hvor jeg brukte cd for installasjon er nok crysis, som kom ut 3 år siden.

Lenke til kommentar

Dette er da ikke nytt. GTAIV krever også at du har Games for Windows Live installert og aktivert, det samme gjør også Batman Arkham Asylum. Avsinstallerer du Games for Windows får du ikke tilgang til lagrede spill.

 

Intet nytt.

 

Jeg synes således at Bioshock 1 var så dårlig og fult av bugs at jeg uansett verken kommer til å kjøpe eller spille Bioshock 2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bah, fikk ikke med meg at man måtte være logget inn på windows live greia for å kunne save. spilte jævelig langt i dag før jeg oppdaget det.

 

jeg prøvde da å logge inn på windows live med spillet i bakgrunn, måtte da legge inn cd key på nytt, etter det kom det opp en melding om at jeg hadde startet uten at det var blitt registrert og jeg ble tvunget ut av spillet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...