Gå til innhold

Bioshock 2 prakker på deg programvare (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg kommer aldri til å kjøpe spill som har et begrenset antall muligheter for installering. Spill med slik drm bryter med prinsippet om at man eier noe når man har kjøpt det. Joda, man kan ringe til EA Games og få dem til å dele ut et par ekstra installasjonsmuligheter. Men ærlige kunder skal da ikke måtte ringe til EA Games for å få lov til å spille et spill de har kjøpt i butikken? Det er jo bare latterlig.

 

Nei. Utgivere må begynne å forstå at det er all den usaklige DRM-en, og nå den påtvungede programvaren, som driver ærlige PC-spillere til piratkopiering. Hvis de slet med piratkopiering før, vil de slite enda mer nå. Jeg skjønner godt at folk foretrekker å spille på konsoll når PC-spilling innebærer et rent lite helvete av hindringer. Har du ikke nett-tilgang? Synd for deg, da får du ikke installere/spille spillet ditt. Hva, pleier du å formatere maskinen din ofte? Beklager, men vi liker ikke at folk installerer spillet mer enn tre/fem ganger. Hvorfor skulle noen ville spille spillet mer enn tre/fem ganger? Hva? Har du lyst til å spille et seks år gammelt pc-spill, men får ikke startet det ettersom vi har avsluttet driften av DRM-serverene for det aktuelle spillet? Hvilken misfoster er det som spiller seks år gamle spill? Nei du, kjøp heller et av våre nye spill!

 

Det er nesten så jeg blir deprimert av tilstandene i pc-spill-markedet. Utgivere som ikke forstår kundene sine, antar at alle kunder driver med ulovlig fildeling og derfor legger DRM på alle spillene de gir ut, utviklere som må sitte og se på tapte inntekter fra bortskremte kunder som følge av den tilbakestående taktikken til utgiverene. Nei. Jeg kommer aldri mer til å kjøpe spill fra utgivere som med viten og vilje begrenser min mulighet til å spille spillet.

noen nye spill har gjort én ting riktig. som MW2 og fallout3-GOTY. jeg slipper ivertfall å hive plate inn for å spille de. MW2 krevde at STEAM var instalert og at du hadde en brukerkonto. fallout3 krever at games for windows er instalert. er stygt redd for at disse spillene ikke vil la seg reinstalere om f.eks 5 år. for det ikke er no suport på påkrevd-programvare eller at drm-servern er tatt ut av drift.

før jeg kan droppe windows og pc som spillplattform vill jeg trenge mus og tastatur suport i alle FPS og RTS spill på konsoll.

en eventuell løsning ville nok vert om ingen lagde crack's mere. for da ville flere blitt fustrert på spill-utgiverne. og de ville motatt mere hat-mail.

 

 

Fatter ikke at dere henger dere opp i dette...

Alle som har rent mel i posen trenger jo ikke å tenke på dette...

som mange før har påpekt må man "låseopp" spillet via en DRM server. er ikke i tvil om at den eneste som blir straffa av kopisperrer er de vanlige kjøperne. blir omtrent det samme som om det var en sperre for antall ganger du kunne opne en melkekartong, eller antall trekk du kunne tatt fra en sigg.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik osm Batman Arkham Asylum og Dirt 2 og flere andre spill? Games for windows Live er jo bare nice stuffs, komplett integrert i spill vinduet og du trenger ikke laste ned og installere noe, det blir gjort automatisk under spill installeringen og fungerer knirkefritt sammen med STEAM. Ser ikke at dette er noe negativt og bare positivt for acheivement whores. Lett å downe DLC er det også her.

 

Når det kommer til secuROM så suger det, men det kommer sikkert en patch etter en liten stund som fjærner hele eller deler av det problemet.

Lenke til kommentar
skyter seg selv i foten, helt latterlig

 

har ikke kjøpt et ikke-MMO på mange år, er bare ikke verdt det når en cracket versjon er MYE bedre

 

samme spillet.. aldri lagt merke til securom greiene.. greit at det er prinsippsak at en ikke ønsker ekstra software på pcen, men er det virkelig så inni helsiken gale..

Lenke til kommentar
har kanskje ikke så mye med saken og gjøre, men jeg så på minste systemkrav, og lurer på om denne prosessoren er god nok til spillet Intel® Core™ i7-720QM Mobile-prosessor (1,6 GHz, turbomodus opptil 2,8 GHz, 6 MB L3-buffer).

SÅ noe om minimum, 3 Ghz

 

det er ganske heftig grafikk i spillet, så det er heller GPU (skjermkort) som heller bør være sprek. uansett er cpu'en din god nok.

 

det 3ghz greiene var for de gamle netburst cpu'ene. din cpu er mere en dobbelt så effektiv pr klokkesyklus. + at den har flere kjerner.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Fatter ikke at dere henger dere opp i dette...

Alle som har rent mel i posen trenger jo ikke å tenke på dette...

 

I realiteten blir det jo motsatt. Hvis du vil ha rent mel, må du finne deg i masse møkk.

 

Det er da ikke møkk. For pirater er det møkk, og godt er det. Rimelig teit å messe om at det er så farlig. Tipper de fleste av dere er pirater, og det er derfor dere klager.

 

- Games for Windows Live er jo genialt.

- Securom er med på å begrense piratkopiering.

Lenke til kommentar

La meg bare sjekke om jeg tolket dette riktig: Du sier at det er utgiverne selv som ordner piratversjoner, og at de med viten og vilje fyller det opp med malware?

 

Uansett kommer du ikke rundt det faktum at det er de som kjøper produktet som får hodebry med SecuROM og GWL.

Lenke til kommentar
La meg bare sjekke om jeg tolket dette riktig: Du sier at det er utgiverne selv som ordner piratversjoner, og at de med viten og vilje fyller det opp med malware?

 

Uansett kommer du ikke rundt det faktum at det er de som kjøper produktet som får hodebry med SecuROM og GWL.

 

Seff! De tapper penger fra kontoen din sånn at du faktisk "kjøpte" spille likvel! De gjør ikke det av alle, ikkesant, men noen tapper de masse fra. Og da går det opp i opp!

It´s simple math!

Lenke til kommentar

Han mener at de som piratkopierer stjeler kredittinfo? Noe annet ville vært grunn for store søksmål.

Burde fan' meg være valgfritt å få med den GWFL-driten, slik som Fallout 3 hadde, sett bortifra de fem DLC-ene.

Buuu til Microsoft når det gjelder annet enn Windows.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Yossuf Arfahn:

Welcome to planet earth... Tror ikke du helt skjønner sammenhengen her.

 

En release-grupper legger ikke ved evnt malware, det er folk som legger ut kopien på åpne nettverk som f.eks TPB.

 

Hvis folk ikke skjønner at securom, og andre eventuelle nettbaserte programmer, som blokkerer muligheten til å spille ditt kjøpte spill; tenk igjen!

Lenke til kommentar

Steam som en distribusjonsplattform, hvor man kunne hatt auto-patching, sync av innstillinger og savegames etc. er noe jeg ønsker velkommen. Å bli tilbudt at et program som holder styr på achievements blir installert ala Xbox Live er også greit.

 

Dette derimot - med påtvungen SecuROM og Games for Windows Live - er å prakke på folk noe de ikke har bedt om, og respektløst. Akkurat som at jeg ikke setter pris på Steams $1 = €1.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Yossuf Arfahn:

Welcome to planet earth... Tror ikke du helt skjønner sammenhengen her.

 

En release-grupper legger ikke ved evnt malware, det er folk som legger ut kopien på åpne nettverk som f.eks TPB.

 

Hvis folk ikke skjønner at securom, og andre eventuelle nettbaserte programmer, som blokkerer muligheten til å spille ditt kjøpte spill; tenk igjen!

 

Thank you my man!

I get! I get it real good, holmes!

 

Seff legger Reload og de gruppene på malware og spyware. Gettin´ your money, bro!

Hvem tror du betaler gruppene for å lekke spill? You´re right, EA og de andre store!

Tar ikke mye brain capacity for å skjønne hvordan verden er skrudd sammen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...