Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

 

Ikke glem at de som ikke har problemer sjelden gidder å skrive at alt går bra på forum :p

Har det i tankene ja:) Må google litt mer å se om jeg kan finne ut helt sikkert hvilken utgave som er nyest. Så håper jeg også at harddisken er byttet på de nyeste. Vet jeg har lest det en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Fikk svar på mailen til Siba. De bekrefter at det var opplyst feil ang. batteriet, og at det er 4400 mAh. Og de har nå rettet opp dette. Bra. Men står visst fortsatt "6 celler" i beskrivelsen, selv om det er 8.

 

Sendte mail til Asus igår kveld/natt for å spørre om de to aktuelle utgavene. Skulle få svar innen 48 timer. Men for sikkerhets skyld ringte jeg i formiddag. Han jeg snakket med kunne da fortelle at han allerede hadde sendt meg en mail tidligere idag. (Jeg sjekket, og det tok ca. 9,5 ---ni og en halv time--- fra jeg sendte mailen til svaret kom! Det kaller jeg raskt levert!

 

Når det er sagt, så ble jeg ikke så veldig mye klokere her heller. Han visste ikke hvilket av nettverkskortene som trøblet, ble utskiftet. Han visste ikke hvilken av utgavene som kom først, men trodde de kom samtidig. Men han kunne bekrefte at QX008V har Atheros og at QX030V har Intel, og at dette skal være eneste forskjellen på disse to. Han visste ikke hvilken hdd som står i de enkelte modellene, men fikk forklart hvordan sjekke (selv om heller ikke det hjelper før jeg har kjøpt pc):

 

høyreklikk på min datamaskin - Manage - Disk Managament - Høreklikk på, der det står Disk0 Basic online, til venstre altså, der kan du se om det står ST og mange tall, da kan du søke på det på google.

Greit om noen som har en av modellene gidder poste her hvilken hdd de har, men strengt tatt ingen nødvendighet.

 

Må bare innrømme at jeg fortsatt er usikker på om det er Intel eller Atheros som er "problemkortet", eller hvilken utgave som er nyest. Tror egentlig ikke noen andre her inne vet det helt sikkert heller, dessverre. Og det jeg da lurer på er: kan dette kjøpes/byttes av meg selv i ettertid, og er det en ukomplisert affære?

Lenke til kommentar

Grattis. Jeg vingler fortsatt. Av mine egne erfaringer så er Intel nettverkskort et bedre valg enn Broadcom og Atheros. Atheros har jeg trøblet mye med gjennom et par HP laptoper.

Jeg lurer fortsatt på om jeg skal gå for SU7300 eller i5. Vurderer litt UL30JT. Har ikke lyst å slenge ut 6k og finne ut at prosessoren egentlig var at par hakk for treg.

Lenke til kommentar

Jeg tror sikkert en av de som har VT, og et bruksmønster som ligner ditt, kan fortelle deg om den holder mål til sitt bruk. Jeg tipper den gjør det, men jeg er ikke kompetent til å gi råd om det. Forøvrig vil jeg tro pris har litt og si, samt eventuell ventetid for å vente på noe bedre.

 

Pløyde gjennom noen poster i diverse engelskspråklige forum, og fikk helt klart inntrykk av at de fleste ville foretrukket VT med Intel framfor Atheros.

 

Ser fram til å få den, men gruer litt til alt styr i starten med drivere, oppdateringer og tilpasninger for å få alt på stell.

 

Takker alle som har kommet med innspill i denne, og andre tråder. Og lykke til med ditt valg Teac:)

Lenke til kommentar

Ser nok ut som det blir VT på meg og. JT utgaven har visst vesentlig mindre batteritid, støyer en del mer og utvikler mer varme. I tillegg betaler man nesten 3k for i5 prosessor. 8300,- + SSD til 1800,- blir litt vell mye for min del. Ser ut som det blir VT + Crucial C300 64gb eller Intel 80 gb SSD. Bestiller nok ikke før neste fredag når lønna er på plass :)

Lenke til kommentar

Hei noen som har erfaring med å legge inn ny windows 7 på bærbare (som asus ul30vt) uten optisk enhet? jeg er litt grønn og har ikke extern optisk enhet. Kan det gjøres via extern HDD?

 

takker! :thumbup:

 

redigert: altså etter at jeg har lastet ned en kopi av win7 e.l. -hvordan legge inn. takk for at dere prøver å forstå :blush:

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Veldig enkelt. Last ned et program som heter "WinToFlash". Sett Windows 7 cden eller mount iso filen. Sett i et SD kort eller en minnepenn. Velg denne som output source. Voila. Så må du velge at du skal boote i fra minnebrikken/minnepennen. Vet ikke hvilken knapp dette er hos Asus, men tipper det er f8, f12 eller i biosen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Veldig enkelt. Last ned et program som heter "WinToFlash". Sett Windows 7 cden eller mount iso filen. Sett i et SD kort eller en minnepenn. Velg denne som output source. Voila. Så må du velge at du skal boote i fra minnebrikken/minnepennen. Vet ikke hvilken knapp dette er hos Asus, men tipper det er f8, f12 eller i biosen.

 

Great!! Når jeg får pcen skal jeg si hvordan det har gått!

 

Takk (igjen!) Teac! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk min VT for en stund siden, ca en uke etter bestilling. Er veldig fornøyd med det meste. Pekeflaten, som var et lite uromoment, er bare helt perfekt! Er også fornøyd med skjermen og dens innsynsvinkel. Min pc ble levert med WD harddisk. Det kommer av og til et lite klikk eller dobbeltklikk fra den, også når den står stille og rolig helt alene på bordet. Kan vel ikke være noe feil med den? Jeg tror den skal være sånn av en eller annen grunn.

 

Hver gang jeg logger inn Windows, får jeg beskjed om å ta backup av "factory state Windows. Prepare blank DVD...."

 

Hva er det egentlig jeg blir bedt om å ta backup av her? Jeg har ingen optisk enhet, så da kan jeg vel velge å lagre backup på annen lokasjon?

 

Jeg har: VT uten optisk enhet og uten Windows DVD, stasjonær med XP Home og DVD-brenner, ekstern harddisk og diverse minnepenner.

 

Og en ting til. Mulig jeg er dum, men jeg har ennå ikke skjønt hvordan jeg får tatt backup/image av gjenopprettingspartisjonen. (Hjelper ikke med diverse guider som involverer Windows DVD siden den ikke fulgte med. Har heller ingen planer om å kjøpe en ekstern usb dvd-brenner bare til dette formålet.)

 

Beklager spørsmålene, skulle gjerne forsket litt på dette selv, men det er helt uaktuelt i starten før jeg har fått ting litt på stell. Senere går det greit, for da har jeg forhåpentligvis fått tatt i bruk samme disk image-program på VT som jeg har på den stasjonære. (BootIt Next Generation fra Terabyte).

 

Oppsummert er det følgende jeg trenger å gjøre:

 

Fixe dette med gjenopprettingspartisjonen

Backup av såkalt "factory state Winsows "

Komme igang med disk imaging (ordner jeg selv/får jeg hjelp til i annet forum)

Og deretter kanskje oppdatere BIOS

 

Og forøvrig så er jeg veldig fornøyd med størrelse, vekt, støynivå, batterinivå og design:)

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Noen som vet om UL30VT vil klare å kjøre Starcraft 2?

 

 

Her er hva det står kreves fra blizzard.

PC Minimum System Requirements*:

 

* Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest Service Packs) with DirectX® 9.0c

* 2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor

* 128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better

* 12 GB available HD space

* 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)

* DVD-ROM drive

* Broadband Internet connection

* 1024X720 minimum display resolution

 

PC Recommended Specifications:

 

* Windows Vista®/Windows® 7

* Dual Core 2.4Ghz Processor

* 2 GB RAM

* 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better

 

 

Veldig usikker på det her med CPU og skjermkort..

Lenke til kommentar

Kjøpte UL30VT (betalte 5996,-) til kona men oppdaget når jeg kom hjem at hun på liv og død måtte ha optisk drev. Så litt på nett og kunne få denne maskinen med optisk drev for en ekstra tusenlapp. Skulle ha en liten PC som også kunne spilles på.

 

Returnerte PC-en og tittet litt mer på nett. Fant dennemodellen for en ekstra tusenlapp.

 

Asus X42JV

- Prosessor: Intel Core i5-430M Processor 2.26GHz

- Minne: 4GB DDR3 1066MHz

- Harddisk: 500GB S-ATA (5400rpm)

- Grafikk: Nvidia GeForce GT335M 1GB DDR3 Optimus

- Skjerm: 14" LED 16:9 Glare (1366x768)

- Vekt: 2.2 kg

- Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-biters

- Øvrig: DVD-brenner med støtte for Dual-Layer, HDMI, Wlan-n, LAN, VGA, Bluetooth, 3xUSB, 6-cells batteri, webkamera, kortleser.

 

Virker som en UL30VT-killer om man kan ha 0.7" større skjerm :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte UL30VT (betalte 5996,-) til kona men oppdaget når jeg kom hjem at hun på liv og død måtte ha optisk drev. Så litt på nett og kunne få denne maskinen med optisk drev for en ekstra tusenlapp. Skulle ha en liten PC som også kunne spilles på.

 

Returnerte PC-en og tittet litt mer på nett. Fant dennemodellen for en ekstra tusenlapp.

 

Asus X42JV

- Prosessor: Intel Core i5-430M Processor 2.26GHz

- Minne: 4GB DDR3 1066MHz

- Harddisk: 500GB S-ATA (5400rpm)

- Grafikk: Nvidia GeForce GT335M 1GB DDR3 Optimus

- Skjerm: 14" LED 16:9 Glare (1366x768)

- Vekt: 2.2 kg

- Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-biters

- Øvrig: DVD-brenner med støtte for Dual-Layer, HDMI, Wlan-n, LAN, VGA, Bluetooth, 3xUSB, 6-cells batteri, webkamera, kortleser.

 

Virker som en UL30VT-killer om man kan ha 0.7" større skjerm :)

Hva bruker folk optisk drev til idag? Den maskinen du listet opp har kraftigere hardware, men vesentlig dårligere batteritid. I tillegg er den nok en del tyngre og tykkere. På u/ul serien betaler en ikke for hardware, men for "portabelhet" og god batteritid. Selv har jeg U35JC og er svært fornøyd med den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

I forrige uke forsvant UL30VT fra Komplett og MPX, samtidig som Dustinhome fikk inn en versjon i svart. Versjonen hos Dustinhome (http://www.dustinhome.no/pd_5010464633.aspx) har prod nr UL30VT-QX018V, de andre versjonen jeg har sett på nettet har prod nr UL30VT-QX008V. Noen som vet om det er noen forskjell på QX018V og QX008V bortsett fra fargen?

 

Oi, tusen takk for tipset, har vært på jakt etter en si sort!

 

Denne skal bestilles ASAP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...