Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

ASUS UL30VT

ul30vt.jpg

 

Hei!

 

Regner med dette er en maskin som vil bli mer og mer populær fremover, så tenkte bare jeg skulle opprette en egen tråd for den. Hovedtanken med tråden er foreløpig å unngå spam i tråden "Anmeldelse Asus UL30A (Batterikongen)".

 

 

 

Spesifikasjoner fra ASUS.com

post-110948-1263336834_thumb.jpg

 

 

 

 

Etterhvert kommer jeg til å oppdatere førstepost med nyttig info fra tråden. Muligens en FAQ/nyttige tips..

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan først avklare forvirringen rundt vekten på maskinen:

 

Komplett.no oppgir 1.5kg, dette er feil- det er utgaven med 4-cellers batteri som veier 1,5kg.

 

 

Den utgaven vi får kjøpt her i Norge har det jeg klarer å se disse spesifikasjonene (kjapt oppsummert):

 

8-cellers batteri på 4400mAh.

Nordisk tastatur

Win7 home premium

Intel SU7300 @ 1,3ghz

4gb ram

500gb HDD

nVidia G 210m

Dimensjoner(B*D*H)322 mm x 233 mm x 24,6 mm

Vekt:1.7

Farge: Sølv

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Bra tråd!

Har forstått det slik at denne kommer med en del bloatware.

Noen som kan sette opp en oversikt over hvilke programmer man kan avisntallere (og eventuelt hva de gjør). Gjerne også hvilke programmer man trenger ved en "clean installasjon"

 

takk:)

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar
Bra tråd!

Har forstått det slik at denne kommer med en del bloatware.

Noen som kan sette opp en oversikt over hvilke programmer man kan avisntallere (og eventuelt hva de gjør). Gjerne også hvilke programmer man trenger ved en "clean installasjon"

 

takk:)

 

Fant en grei guide på dette her : Utility/Bloatware guide

 

Offtopic: Min UL30VT er nå omlastet i Oslo og på vei til meg i Stavanger! Venter i spenning.

Lenke til kommentar

GPU i JT er en GeForce 310m

 

Om det er 1gb eller 512mb har forøvrig ingenting å si i praksis, hovedsaklig siden GPU likevel er så svak at mengden tilgjengelig minne overhodet ikke er begrensningen- spesielt mtp at oppløsningen er såpass lav.

 

Om 310m fra notebookcheck.com

 

 

NVIDIA GeForce 310M

 

The Nvidia GeForce 310M is the successor of the G 210M and according to leaked technical information similar clocked.

 

The information on this card currently only relies on the screenshots that were published in our news article, so beware of changes that can still happen until the final product is released.

The performance of the 310M should be similar to the GeForce G 210M and therefore located in the entry level class. Modern 3D games should only run with low details fluently, and some demanding games wont even run fluently at all.

 

The card should support DirectX 10.1 and all the features of the G 210M (as it should be based on the same GT218 core). Therefore PureVideo HD (with VP4?) and CUDA support should be in the chip.

 

 

De to grafikkortene er videre basert på samme kjerne, så grafikkytelsen vil være lik- dog trolig noe bedre på 310m. (uvisst om dette faktisk er merkbart..)

 

 

 

Hovedforskjellen er en helt annen, nemlig prosessoren. VT bruker en SU7300@1,3gHz (ASUS sine specs er feil, den kjører på 1.3.. 1.post er endret) mens JT bruker en Intel i7 640UM@1,2gHz.

 

Hovedforskjellen er nok at i7 er produsert med 32mn, mens Core 2 duo er produsert på 45nm. Dog bruker i7 ut fra specs mer strøm og utvikler dermed mer varme som c2d.. EDIT: Ser ut til at jeg ikke var helt med da jeg skrev dette, i7 har innebygd GPU og bruker derfor mer strøm.

 

Ytelsesmessig vil det garantert være forskjell, dog imo ikke så stor at det er vært å vente på..

 

 

Sammenligning C2D/i7: (JT leveres med i7 620UM/640UM)

post-110948-1263417992_thumb.png

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Glimrings forklaring Corporal Clegg. Var litt i tvil om jeg ville kjøpe nå eller vente til JT kommer ut men bestemte meg for å slå til nå. Er jo slikt me datautstyr at det oppgraderes hele veien og en ny etterfølger blir sikkert lansert kort etter JT kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Ventingen kan jeg alt om, hadde egentlig bestemt meg for 1 år siden, men så har det kommet noe annet spennende som har resultert i ingenting:) La inn en bestilling hos dustin, men gikk akkurat glipp av de siste på lager, men de får inn igjen den 20 heldigvis. Gleder meg!

 

Noen som har fått sin btw?

Lenke til kommentar

Litt første inntrykk:

 

Bra skjerm, men innsynsvinklen er bedriten. Her er det snakk om små tiltinger og storeforskjeller.

 

HDD bråker og "Knitrer"

 

Ekstremt mye bloatware

 

Ellers er den helt knall. Ratet 4.9 av windows. Den ga alt 5.8, men windowsgrafikk og cpu fikk 4.9.

 

Synes touchpad/knapp er helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...