Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Fikk PC-en i dag, og jeg er utrolig fornøyd. Den har en helt sinnssykt bra finish, med børstet aluminium inni og utenpå. Tror også tom. touchpaden er i samme materialet. Den er i alle fall veldig behagelig, og blir ikke "klissete" og seig slik den blir på flere billigere laptops med glossy finish.

 

Satte inn en x25-m 160gb G2, så ytelsen er det ingenting å utsette på.

 

Så må bare meddele til dere som har tenkt til å kjøpe VT utgaven; IKKE GJØR DET. Kost på de ekstra kronene og gå på JT. Du kommer IKKE til å angre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

U35JC virker sammenlignbar med UL30VT og UL30JT, med prosessor som den største forskjellen. Fra MPX:

 

UL30VT - Intel Core 2 Duo SU7300 / 1.3 GHz ULV - 6000 kr

UL30JT - Intel Core i5 430UM / 1.2 GHz - 7000 kr

U35JC - Intel Core i3 370M / 2.4 GHz - 7500 kr

 

Ser over at det er påpekt en økning i byggekvalitet fra VT til JT. Er det noen betydelig forskjell i ytelse, støy, varmeutvikling og byggekvalitet fra VT og JT videre til U35JC?

 

Har JT også automatisk eller manuelt bytte av grafikkontroller, selv om dette ikke er spesifisert på MPX?

Lenke til kommentar

U35JC virker sammenlignbar med UL30VT og UL30JT, med prosessor som den største forskjellen. Fra MPX:

 

UL30VT - Intel Core 2 Duo SU7300 / 1.3 GHz ULV - 6000 kr

UL30JT - Intel Core i5 430UM / 1.2 GHz - 7000 kr

U35JC - Intel Core i3 370M / 2.4 GHz - 7500 kr

 

Ser over at det er påpekt en økning i byggekvalitet fra VT til JT. Er det noen betydelig forskjell i ytelse, støy, varmeutvikling og byggekvalitet fra VT og JT videre til U35JC?

 

Har JT også automatisk eller manuelt bytte av grafikkontroller, selv om dette ikke er spesifisert på MPX?

 

Automatisk. Har hatt JT siden mai og har ikke opplevd noen større problemer. En Windows Update som fucket opp skjermkortdriveren, men rullet driveren tilbake for å fikse det. Lite støy, moderat vekt og størrelse, enorm batteritid, genial skjermkortswapping og overaskende gode høytallere til å være laptop. Kommer veldig varm luft ut av rillene på venstre side, men det er det eneste stedet det blir varmt.

Lenke til kommentar

Fikk min brukte ul30vt for en uke siden og er driiiithappy! pcen er skikkelig kos, lett, funker til fullhd osv, spiller starcraft online og koser meg(seff på low,men men). Skal for det meste brukes til skole/film/litt spill/nett, og virker som dette er perfekt match for meg.

 

så vt=fullhd,sc2,batteritid,lett osvosv

 

Trenger ikke optisk drev til noe noen gang så plager meg ikke.

 

alt i alt veldig happy med kjøpet!

Lenke til kommentar

Nettopp handla meg en U35JC. Virker lovende så langt men som flere har nevnt ligger det mye dritt på maskinen av programvare og reklamer.

 

En ting jeg kom til å tenke på var windows cd. Under oppstart får en beskjed om å brenne ut en dvd kopi av operativsystemet til backup. Disse maskinene har som kjent ikke noe optisk drev, hvordan løser man dette enkelt?

 

Fristende å ta en ren installasjon før jeg setter i gang med å bruke maskinen.

Lenke til kommentar

Fikk PC-en i dag, og jeg er utrolig fornøyd. Den har en helt sinnssykt bra finish, med børstet aluminium inni og utenpå. Tror også tom. touchpaden er i samme materialet. Den er i alle fall veldig behagelig, og blir ikke "klissete" og seig slik den blir på flere billigere laptops med glossy finish.

 

Satte inn en x25-m 160gb G2, så ytelsen er det ingenting å utsette på.

 

Så må bare meddele til dere som har tenkt til å kjøpe VT utgaven; IKKE GJØR DET. Kost på de ekstra kronene og gå på JT. Du kommer IKKE til å angre!

 

Etter et par ukers bruk, har du noen flere tanker om JT mot VT? Vurderer en VT, men kun 1000 kr ekstra for en JT er jo ikke til å kimse av...

Fant ingen reviews som omhandlet UL30VT mot UL30JT.

Lenke til kommentar

Fikk PC-en i dag, og jeg er utrolig fornøyd. Den har en helt sinnssykt bra finish, med børstet aluminium inni og utenpå. Tror også tom. touchpaden er i samme materialet. Den er i alle fall veldig behagelig, og blir ikke "klissete" og seig slik den blir på flere billigere laptops med glossy finish.

 

Satte inn en x25-m 160gb G2, så ytelsen er det ingenting å utsette på.

 

Så må bare meddele til dere som har tenkt til å kjøpe VT utgaven; IKKE GJØR DET. Kost på de ekstra kronene og gå på JT. Du kommer IKKE til å angre!

 

Etter et par ukers bruk, har du noen flere tanker om JT mot VT? Vurderer en VT, men kun 1000 kr ekstra for en JT er jo ikke til å kimse av...

Fant ingen reviews som omhandlet UL30VT mot UL30JT.

 

Har selv hatt en VT i ca 2 uker og jeg er veldig fornøyd med kjøpet. Jeg har bare brukt den til office bruk osv, men til det er den utmerket. Batteritiden kommer tett opp til 10 timer!

Kjøpte den i sølv og anbefaler alle andre å gjøre det også, så slipper man problemer med fingermerker.

Kvaliteten på maskinen er god nok for meg, jeg ville ikke betalt 1000kr ekstra for en maskin med litt bedre kvalitet. Lokket er av aluminium (tror jeg, ikke plast i hvertfall), resten er av plast. Men jeg opplever det ikke som noen billig plast maskin.

 

Prøvde forøvrig Mafia 2 på maskinen, brukte spillets egen FPS test og fikk vel 12-14 fps ved max settings :p

 

Men igjen, har du høye krav til laptopper bør du kanskje kjøpe en litt dyrere maskin, som f eks jt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er fortsatt strålende fornøyd med JT. Eneste problemet så langt har vært at fingerprint softwaren har fungert litt når den selv vil, så jeg bare avinstallerte hele greia. Klarer meg utmerket godt uten den, og uansett antar jeg denne softwaren er den samme uansett versjon. Problemet lå i at den hadde vanskeligheter/brukte noengang lang tid, på å starte opp igjen når man vekket maskinen fra hibernate.

 

En av de beste tingene med JT etter den tiden jeg har brukt den er helt klart trackpaden. Tror den er laget i alu, og den blir aldri seig og fungerer like bra om du er svett/tørr på fingrene. Noe jeg har sett har vært et problem på et stort antall andre trackpads. Prøvde pad-en til VT hos siba, og jeg tror ikke jeg hadde klart å hatt en maskin med en slik pad. Med mindre du er 100% tørr på fingrene blir den etter min mening helt ubrukelig. Så bare den biten der er verdt de ekstra kronene!

 

Men en ting du bør merke deg. Når du googler Asus UL30JT får du mest sannsynlig opp bilder av en annen maskin. Hvordan dette har seg jeg aner jeg ikke, men da jeg fikk min maskin fra komplett, var det en helt annen maskin enn den jeg hadde sett bilder av på deres side/google osv. Ikke at dette var noe minus, da jeg ble utrolig positivt overrasket over at den var mye penere enn egentlig jeg hadde forventet.

 

Her har du i alle fall noen korrekte bilde av hvordan maskinen faktisk ser ut:

 

ASUS_PL30JT-RO030X_1.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_2.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_3.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_4.jpg

 

 

edit:

Har sendt mail til komplett angående bildene, så får håpe de endrer dem.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, du sier noe der. Vi stryker at den blir i kraftigste laget da :)

 

Har en kompis som jeg studerer med som skal selge sin og jeg leker litt med tanken på å kjøpe den.

 

Bruker selv en UL30VT til studier, den er helt topp til det. Når det gjelder pris for en brukt UL30VT er jeg ikke sikker, har egentlig ingen peiling på bruktpriser.

Hvorfor skal han selge den forresten?

Lenke til kommentar

Gikk for en U35JC istedet jeg, og er strålende fornøyd. Etter ca. en ukes bruk er oppfattelsen av batteritiden slik at jeg aldri trenger å lade den mellom øktene. Jeg har den gjerne med på skolen, jobber i et par fire fem timer, drar hjem, jobber litt videre og lader den kun på natta.

Ikke 10 timer batteritid, men det holder det som er. Litt dyrere pris, men litt bedre prosessor også.

Nå skal det nevnes at jeg fikk den for 800 kr billigere da.

Lenke til kommentar

Bruker selv en UL30VT til studier, den er helt topp til det. Når det gjelder pris for en brukt UL30VT er jeg ikke sikker, har egentlig ingen peiling på bruktpriser.

Hvorfor skal han selge den forresten?

Han har bestilt seg en Mac så det er grunnen til at han selger den. Han ga et ganske røft prisanslag på 4500-5000ish, men det var før han hadde gått over maskinen for å se om det er noen kosmetiske feil på den eller lignende. Selv så syntes jeg det kanskje hørtes bittelitt mye ut for en maskin som kan kjøpes ny for rundt 5500kr, men jeg kan lite om bærbare maskiner så kanskje de holder seg godt i pris :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...