Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk for en U35JC istedet jeg, og er strålende fornøyd. Etter ca. en ukes bruk er oppfattelsen av batteritiden slik at jeg aldri trenger å lade den mellom øktene. Jeg har den gjerne med på skolen, jobber i et par fire fem timer, drar hjem, jobber litt videre og lader den kun på natta.

Ikke 10 timer batteritid, men det holder det som er. Litt dyrere pris, men litt bedre prosessor også.

Nå skal det nevnes at jeg fikk den for 800 kr billigere da.

Takk for tilbakemeldingen. Det ble en U35JC på meg også. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg ul30vt versjonen av denne PCen. Det jeg har merket meg er at trådløskortet virker treigt og ustabilt. Har lest at det er flere som har det samme problemet, men at det kan hjelpe å innstallere en ny driver. Jeg finner ingen nyere drivere hverken hos ASUS eller Intel (Er vel Intel som har produsert kortet?).

 

Er det noen som har/har hatt samme problemet og har klart å løse det?

 

Har forresten også en "stuck" piksel midt på skjermen, er det grunn nok for å regne det for en feilproduksjon?

 

Takker for alle svar!

 

Mvh Anders.

 

EDIT:

Søkte litt mer rundt, og kom over denne driveren hos Intel: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=19302&ProdId=3229&lang=eng

 

Hittil ser det ut til å virke strålende!

Endret av mahcmoud
Lenke til kommentar

Hadde ikke betalt mer enn 3.5-4 maks. Pent brukte varer har gjerne en verdi rundt 50-75% av hva den nåværende prisen.

Fikk tilbud i dag om 4000kr for maskinen, så da treffer den jo ditt prisanslag med et nødskrik. Til den prisen så er jeg ikke overbevist om at det blir kjøp, da frister det mer å kanskje legge på en tusenlapp, eller to, og heller kjøpe en annen modell ny. Tar gjerne i mot flere innspill på om prisen er grei eller ikke for denne maskinen :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus UL30A som jeg opplever problemer med.

 

Hver gang jeg slår av maskinen (dvale, restart eller slår av) slutter WIFI å virke. Det vil si, den er ikke i stand til å finne trådløse nettverk i nærheten lenger, selvom jeg nettopp har sittet på ett nettverk. Dersom det til vanlig er 10 nettverk å velge mellom er den ikke i stand til å finne noen..

 

Løsningen er dermed å avinnstallere driveren og legge den inn på nytt. Dette er ganske håpløst når jeg må gjøre dette flere ganger hver eneste dag! I tillegg til å sette opp diverse trådløse nettverk gang på gang.

 

Noen som har en fjerneste anelse om hva som kan være galt??

Lenke til kommentar

da har jeg ul30vt(qx008v), og må si jeg er strålende fornøyd.

 

Har vært litt skeptisk pga all klaginga over kvalitetsfølelse hos noen her i tråden, men må si meg meget uenig. Den føles fast og fin, og tastaturføelsen er som en drøm.

Lyden er heller ikke så dårlig som mange vil ha det til. Høy og fin. Kanskje litt lite lave frekvenser dog.

 

Batterilevetiden er også som lovet, men har bare 4400mah, så lurer på om jeg etter hvert skal handle inn 5600mah batteri.

 

Lurer på om det er mer klumpete, eller om det ser helt likt ut. Noen som har noen erfaring med å bytte fra 4400 til 5600?

Lenke til kommentar

Vel, er jo stort sett trackpaden folk har klaget over, og at den forutsetter at du har 100% tørre fingre, og helt ren pad, eller så blir den seig og klissete. Hva syntes du om denne?

 

glemte å kommentere denne i forrige post.

 

Må si at trackpaden er sånn middels til middels-bra i forhold til hva jeg har prøvd før, hvor det beste er Macbook PRO, og dårligste var en HP dv2 med en speilblank trackpad.

 

Trackpaden på ul30vt er altså helt OK, og har ingen problemer med at fingrene henger igjen. Liker også at den har multitouchegenskaper. En ting som ikke er helt bra er at når jeg scroller med to fingre så fungerer det ikke 100%. I tillegg, hadde det selvsagt vært best hvis den var matt, men har ikke så klamme hender, så det går bra.

 

syns uansett at måten de har gjort det på ser veldig bra ut =)

Lenke til kommentar

Vel, er jo stort sett trackpaden folk har klaget over, og at den forutsetter at du har 100% tørre fingre, og helt ren pad, eller så blir den seig og klissete. Hva syntes du om denne?

 

Har aldri forstått dette problemet. Hvorfor vil noen bruke trackpaden hvis de har våte fingre? Og hvordan trackpaden skulle bli seig og klissete vet jeg ikke om jeg vil ha svaret på...

 

Trackpaden på UL30VT fungerer helt utmerket for meg, men jeg har altså ikke prøvd å dyppe fingrene mine i vann før jeg bruker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...