Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er størrelse, vekt og dvd-drev som er grunnen til at du fraråder meg den, så vet jeg ikke om jeg er helt enig. Har vinglet mellom 13 og 15". Midt imellom er derfor ikke så dumt for meg. Min samboer har 12", og det blir hvertfall for lite for meg.

 

Kan kanskje også være greit å ha dvd, men vet ikke helt hvor mye brukt den blir. Fins jo minnepenner bl.a.

 

Redigert: Haugsand, vi postet visst samtidig. Takker for linken:)

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Grunnen er at du i praksis ikke ser de 0,7" ekstra tommene, men merker den ekstra vekten DVD-drev(mm) utgjør veldig godt. Forskjellen på 12" oog 13.3" er derimot veldig merkbar.

 

Tviler på at du du vil bruke dvd-drevet mer en toppen 5 ganger, og det fins programmer (powerISO osv) som gjør den jobben vel så bra. Har hatt min 30VT i over et halvt år, og har ikke savnet dvd-drev en eneste gang.

Lenke til kommentar

Tusen takk for den, Corporal Clegg. Du har helt rett, og det er absolutt verdt å ta til vurdering.

 

Hva er dine personlige erfaringer med 30VT med tanke på:

 

- skjermen (kritikk pga innsynsvinkel m.m.?)

- touchpad (fått en del klager. Dessuten, hvordan er den i bruk med tanke på scrolling og multitouch?)

- harddisken, og evt. andre irriterende lyder?

- evt. annet som irriterer eller savnes?

 

Tror jeg har lagt 14" på is. Står mellom 13,3 og 15,6", og 30VT kan være aktuell. Skulle gjerne hatt info om andre modeller, men av respekt for forumets medlemmer tror jeg det er best å ta dette i min andre tråd, den som har fått sånn fantastisk respons ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1242364

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med Corporal Clegg sitt forrige innlegg. Jeg trodde først at 13,3" (1366x768) ble for lite sammenlignet med min gamle laptop med 14" (1280*800), men jeg tok feil. Asus UL30VT har en behagelig størrelse.

 

Jeg opplevde ulyder fra min originale seagate-harddisk, men hadde allerede før jeg mottok laptopen bestemt meg for å bytte til en SSD. Skjerm og touchpad har jeg ikke opplevd problemer med, men har heller ikke et godt sammenligningsgrunnlag. I følge Asus UL30VT FAQ fra notebookreview.com har maskiner fra siste opplag blitt levert med harddisk fra western digital.

 

Det jeg opplever som det mest negative med UL30VT, er problemer med software og drivere. Hybrid-løsningen krever spesialtilpassete drivere, som bare leveres av Asus. Det er ikke mulig å bruke standardriverne fra nVidia. Asus har tydeligvis ingen planer om å oppdatere hybrid-driveren for UL30VT, men heldigvis har noen andre frustrerte eiere tatt saken i egne hender: http://forum.notebookreview.com/asus/474538-modded-197-16-hybrid-graphics-driver-ul30-50-80vt.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk Haugsand!

 

Skjerm og touchpad er jeg trygg nok på nå:)

 

Litt skeptisk til det med software/drivere. Når du snakker om hybrid-løsningen, er det grafikken du tenker på, ikke sant? Må man bytte manuelt, eller skjer dette automatisk når du har fixet driver-problematikken? (går ut fra at du har ordnet driverne, og at selv jeg er i stand til det)

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Det ble skrevet tidligere i tråden at VT ikke fås med 5200 mAh batteri. Men akkurat nå er denne tilgjengelig på Siba.no:

 

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=3728036

 

Her oppgis batteriet til 5200 mAh. Kr 5.489,-. Har jeg rett i mine antakelser om at Sibas utgave er den med det beste batteriet? Og at den (QX008V) ikke er i sort?

 

VT er høyaktuell, men hvilken av VT-utgavene skal jeg kjøpe?

 

Og ikke minst....hvilken harddisk er det i denne. Eller, hvor får jeg tak i VT med de nyere WD harddiskene?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så tror jeg Siba er noen luringer. Det finnes vel ikke noe 6 cellers batteri på 5200 mAh til VT eller A-modellen? Sibas pc har benevnelsen QX-008V, det samme har den som NetOnNet selger. Men på NetOnNet opplyser de 8 celler og 4400 mAh.

 

https://prisguiden.no/goto.php?product_id=123315&shop_id=261&priceId=3824119661&cat_id=2

 

Noen som vet hva som skal være forskjellen på VT QX-008V og VT QX-030V ? Er jo disse to som er å oppdrive i norske nettbutikker nå.

 

Det virker som om ingen vet noe om disse maskinene. Lurer på om jeg skal kjøpe UL-30A istedet for VT. Den takler jo full HD, uten ekstra skjermkort, og har visst mye bedre batteri.

 

Er det noen som har kjøpt VT-utgaven som heter QX-008V, og som kan opplyse hvor de kjøpte den og hva slags batteri som fulgte med?

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så tror jeg Siba er noen luringer. Det finnes vel ikke noe 6 cellers batteri på 5200 mAh til VT eller A-modellen? Sibas pc har benevnelsen QX-008V, det samme har den som NetOnNet selger. Men på NetOnNet opplyser de 8 celler og 4400 mAh.

 

https://prisguiden.no/goto.php?product_id=123315&shop_id=261&priceId=3824119661&cat_id=2

 

Noen som vet hva som skal være forskjellen på VT QX-008V og VT QX-030V ? Er jo disse to som er å oppdrive i norske nettbutikker nå.

 

Det virker som om ingen vet noe om disse maskinene. Lurer på om jeg skal kjøpe UL-30A istedet for VT. Den takler jo full HD, uten ekstra skjermkort, og har visst mye bedre batteri.

 

Er det noen som har kjøpt VT-utgaven som heter QX-008V, og som kan opplyse hvor de kjøpte den og hva slags batteri som fulgte med?

Er i samme situasjon som deg. Jeg tror jeg venter til slutten av juli/august. Virker som om UL30 maskinene holder på å fases ut. Sannsynligvis er det nye modeller rett rundt hjørnet. Eks ASUS U35Jc. Jeg vil helst ha en maskin med i3/i5. 84wh 5600mAh batteri. Gjerne usb 3.0

Lenke til kommentar

Tror nok de nye modellene blir et par tusenlapper dyrere, og så spørs det om ikke de nye prosessorene bruker mer strøm. Tror ikke jeg skal vente, har i utgangspunktet ikke lyst å gi mer for en bærbar enn max 6.000,-. (Har stasjonær som hovedpc).

 

Sendte mail til Siba igår kveld. Ikke fått svar ennå. Ringte derfor idag. Prata med svensk dame. Ble ikke mye klokere. Svensker har for det første litt vanskelig for å skjønne norsk. Slik har det jo alltid vært. De er jo dessuten ikke akkurat service-folk. (Jada, vet at jeg putter alle svensker i en bås nå, men slik er det jo).

 

Mista litt lysten til å bestille hos Siba.

 

Håper på innspill fra noen som har kjøpt sin pc der. Noen må det jo være. Og de bør jo absolutt vite hva slags batteri de har.

Lenke til kommentar

Tror jeg gir f..n i å la dette batteristyret påvirke mitt kjøp, selv om jeg tror det er 2-3 timer forskjell. Men jeg er veldig interessert i å vite forskjellen på VT QX-008V og VT QX-030V. Hvilken av dem er nyest? Hvilken av dem har det mest stabile nettverket? (ble byttet ut etter sigende). Andre forskjeller?

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd for at prosessoren blir litt for treg. Nettleser, messenger, skype, java, flash, Aero, Word osv kjørende samtidig. Kunne gjerne tenkt meg en erfaring på dette. Har en laptop med N450 1.6 ghz atom nå, og den er sirup. Scrolling på nettsider lagger/hopper.

Lenke til kommentar

Teac: Et hav av forskjell fra atom til denne!

 

Tepe2: Send en mail til nettbutikk og spør ;)

Som sagt: Jeg har både mailet og ringt. Uten å bli klokere. Tviler på at de har tilgang til flere opplysninger enn vi får når vi besøker nettbutikken.

 

Har også googlet litt. Holder på ennå. Funnet dette så langt:

 

Köpte denna eftersom jag inte orkade vänta på QX030V, de ska tydligen vara likadana förutom nätverkskortet. Har haft datorn några månader och är väldigt nöjd. Musplattan är underbar,

og her er det QX008V han sier han har kjøpt. Dette kan jo tyde på at QX030V er nyest. Mens jeg fikk det motsatte inntrykket i en av trådene i forumet her.

 

Så snart jeg er litt klokere skal jeg bestille enten QX030V fra MPX, eller QX008V fra NetOnNet. Siba blåser jeg en lang marsj i.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om noen av VT utgavene har 5200mAh i det hele tatt?

I følge Siba er Asus UL30VT-QX008V 5200 mAh, mens mpx og netonnet mener den er 4400 mAh.

Dersom jeg kjøper laptopen fra Siba i tro om at den har 5200 mAh, men finner ut at den bare har 4400 mAh. Hvilke rettigheter har jeg da?

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen ting som tyder på at det finnes 5200 mAh. Helt ulogisk også når det finnes to andre.

 

Her er en tråd om VT i et svensk forum hvis du er interessert:

 

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-och-ovriga-tradar/900009-officiell-trad-asus-ul30vt/index6.html#post9780677

 

Det står noe om forskjellen på de to modellene i post nr. 173. Men jeg er ennå ikke sikker på hvilken som er nyest, og hva som er forskjellen. Prøver å få lest denne tråden pluss annen info, men har mye annet styr å holde rede på samtidig.

 

Du må gjerne gi lyd fra deg dersom du finner ut noe før meg.

Lenke til kommentar

UL30VT-QX030V - Silver med Intel WLAN (Centrino 2)

UL30VT-QX029V - Svart med Atheros WLAN

UL30VT-QX008V - Silver med Atheros WLAN

 

Vet ikke om Asus byttet fra Intel til Atheros, eller motsatt. Men i det svenske forumet er det 5 stykker med Intel WLAN som har hatt problemer med bl.a. torrentnedlastinger. Andre har visst hatt problemer med Atheros. Mye negativt i tråden om alle mulige problemer. Kan jo nesten begynne å lure på hvordan Asus kan være på "feilfritoppen".

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...