Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en UL30VT i noen mnd nå, er fornøyd men en del ting irriterer meg grenseløst. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å løse en eller flere av disse problemene:

 

- Umulig å deaktivere touchpaden:

Bruker mus til datamaskinen, men touchpaden vil ikke deaktiveres, selv om jeg avinstallerer driveren, oppdaterer, ruller tilbake. Har prøvd å deaktivere, deaktivere når mus er tilkoblet og fjerne driveren helt. Ingenting fungerte.

 

- Av og til når jeg logger på kommer det en popup "you have been logged on to the system defult profile". Dette er ikke min brukerkonto, ikonene er annerledes, ingen bakgrunnsbilde, etc.

 

- "Internet security settings has prevented one or more programs from accessing the internet". Programmet er ASUSliveupdate, jeg får ikke brukt dette programet, og klarer ikke å legge til noen unntak / finne noen steder på internet securities der jeg kan legge programmer til som unntak.

 

- Får ikke aktivert Blåtann. Har prøvd med støm tilkoblet, ikke tilkoblet, og endret på strømsparingsinstillingene. Blåtann fungerte før, nå vil det ikke slå seg på når jeg trykker på ikonet, det bare skjer ingenting.

 

- En annen ting, mange installasjonsfiler er umulige å kjøre, for eksempel oppdateringen til adobe flash, det kommer opp at filen er skadet etc, prøv å laste ned på nytt. Jeg har forsøkt å laste ned pånytt, ingen hjelp, men prøvd filen på en annen datamaskin og der fungerer den.

 

 

Alle er irriterende problemer (i større eller enda større grad), noen som kan hjelpe til? (burde jeg lage en ny post?)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Touchpaden kan aktiveres/dekativeres vha. egne knapper på laptopen. Prøv FN+f1..f12 osv. Det samme gjelder bluetooth.

 

Det med "default profile" er et kjent problem i Windows som kan ha flere årsaker. Det er noe komplisert å fikse, men fullt mulig, men har aldri vært borti at det skjer "nå og dag". Enter skjer det som oftest hver gang, eller aldri. Problemet henger riktignok sammen med hver enkelt profil, så du kan fint komme inn på alle andre profiler, selv om den ene gir deg denne feilen.

 

Om dette problemet vedvarer kan jeg gi deg en mer detaljert løsning, men er som kjent litt komplisert.

 

ASUSliveupdate er et møkkaprogram. Last ned drivere/software direkte fra asus' hjemmesider.

 

Om installasjonsfiler ikke vil kjøre, forsikr deg om at du er logget på som administrator. Eventuelt høyreklikk og "run as admin".

Lenke til kommentar

Dette er problemet, datamaskinen vil ikke aktivere bluetooth selv om jeg bruker hurtigtast / eller ikke hurtigstast....og vil ikke deaktivere touchpad med hurtigtast eller uten hurtigtast (fn + etc etc etc)

 

Brukrkeren min er satt opp som administrator på datamaskinen, og selv om den er adm. på datamaskinen sier datamaskinen at jeg mangler adm rettigheter? Jeg er administrator uten administratorrettigheter??? Det er første gang jeg har datamaskin med win 7 (hadde ikke vista heller) så er kanskje noe jeg må gjøre her?

Lenke til kommentar

Finner ikke Asus sin driverside for denne maskina jeg.. Driver å lurer på clean install av windows..

 

Har tre negative ting jeg kan nevne etter et par dagers bruk:

 

1. En erfaring er at jeg synes maskina selv har dårlig oversikt over hvilke strømsparings/ytelsesfunksjoner som er av eller på. F.eks så trykker jeg på turbo mode, maskina sier den må restarte, får så beskjed at "ytelsesforbedring er tilgjengelig" trykker på turbo en gang til, men likevel ser den ut på å være av på gadgeten like

etterpå. Litt frustrerende.

 

2. Har atheros wi-fi og har ved èn anledning opplevd at jeg måtte restarte maskina for å få på wi-fi etter ventemodus.

 

3. Webkameraet er skikkelig crappy. Ved lave lysnivå blir bilderaten veldig lav.

I tillegg virker det som om at den må bruke noe som heter "Asus virual camera" noen ganger i Skype (vet ikke hva som gjør at jeg noen ganger må bruke denne driveren), som bare låser seg.

Lenke til kommentar

For ente gang. De CD/DVD-ene som følger med laptoper, skal kastet ut av vinduet, og rygges over med piggdekk 3-4 ganger, fordi de er totalt ubrukelige. De er 95% utdaterte, og 90% programvare du absolutt ikke trenger.

 

Installer Windows på vanlig måte (enten gjennom USB penn, eller DVD), kjør Windows Update. Dette vil gi deg de fleste driverne. Resten vil du finne hos Asus' hjemmesider, som jeg linket til i forrige post. Last kun ned det du ser på som nødvendig, og kun det.

 

Når det gjelder et kabinett til den andre disken, er den eneste forskjellen grensesnittet du velger. USB, ESATA, FireWire, USB3 etc. Så fremt du ikke velger vanlig USB 2.0, vil uasett HDD-en være begrensingen. En annen ting du kan merke deg er hvorvidt kabinettet du kjøper er beskyttet mot støt.

Lenke til kommentar

Om du snakker om Windows, så er nok svaret umiddelbart nei. Det finnes derimot noen metoder for å fikse dette, som involverer at du har en annen maskin tilgjengelig slik at du kan klone disken som satt i laptopen, over på SSD-en. Har imidlertid aldri gjort dette selv.

 

Kabinettet har ESATA så skal nok gå bra, gitt at du har ESATA i PC-en. Eller så kan du bruke USB 2.0.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg satte SSD i min 35jc, det gikk uten problemer. Lasta ned Paragon på den stasjonære, koblet til begge diskene i den og ting gikk av sev selv :)

 

Her er noen bilder av 5600mAh batteriet på min, så har du noe å sammenligne med om du finner 4400. Antar batteriet er det samme på de forkjellige modellene

post-36331-1288019025,3391_thumb.jpg

post-36331-1288019047,8781_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...