Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT


Anbefalte innlegg

Har UL30VT S/PDIF utgang?

 

Nei det har den ikke!

 

Sitter og savner min UL30VT som er inne til reparasjon, etter å ha vært en svært fornøyd eier siden april. Men så "sprakk" skjermen min rett over hengsel, og det ganske uprovosert under vanlig bruk. Registrerte at skjermramma er ganske tøyelig med mye motstand i hengslene.

 

Noen som tror jeg har en sjans på garantisak?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt/bestilt UL30VT-QX029V? Jeg har lett i prisguiden, men finner bare bestbuy som har denne versjonen, men de har visst ikke på lager. Så er det noen som vet om en butikk eller side som ikke er tatt med i prisguiden og som har CX029V? :)

Lenke til kommentar

Hehe, glemte å nevne det ja; Du må bestille via butikk. Jeg fikk min som et erstatningsprodukt. De sa i første omgang at den ikke ble solgt lenger med Norskt tastatur, men når jeg åpnet pakken hadde lå det visst en svart Asus med Norske taster :)

 

Utifra tilgjengelighet virker den sorte versjonen som en "Special version". Merkelig nok.

 

Nå skal det sant sies at pianolakk-designet gir et helt fantastisk gjenskinn, vi snakker et realt speil. Pianloakken gjør også at den er mer utsatt for fettmerker. Men den er nå svart, jeg tar heller det enn en småkjedelig gråfarge.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Uten tvil, selv om det mildt sagt er mange negative sider også med denne maskinen - Men det er nå mine kritiske meninger. Mousepaden er elendig, den er nesten ubrukelig. Pc'n kommer med en mengde Bloatware ( = Masse ubrukelig software-programer). Express Gate er et uburkelig "program", selv om en aldri kommer borti det med mindre man ønsker det.

Lenke til kommentar

Den bli bedre, men på langt nær god nok. Men dette vil alltid være en smaks sak.

 

Du får på langt nær like mye Bloatware hos de andre levrandørene, muligens med unntak av Aicer.

 

Express Gate er totalt ubrukelig, ihvertfall på en laptop. Hvem i alle dager skrur av laptopen sin så ofte? I don't, and you should'nt ;)

 

På en stasjonær kan den ha sine bruksområder.

Lenke til kommentar

JT har vell vært ute en stund. Gidde ikke å betale såpass mye mer bare for prosessoren, når den egentlig ikke trengs. Venter til slutten av måneden/august før jeg kjøper.

 

 

Big news comes down to us from CES 2010. Asus will be releasing the UL30JT, which will sport the exact same chassis as the UL30VT but will house an ultra low voltage i7 quad core processor instead. It is reported that the UL30JT will have the same 12 hour battery life of the UL30VT and will also have a Nvidia 310M, which should perform identically (if not a little better) than the 210M. It’s crazy to think that they are stuff quad threaded dual core processors in laptops so small these days. Mind blowing. If you were thinking about buying a UL30VT, it might be a good idea to wait a month or two for this bad boy to come out. But then again, new technology is always coming out so you might be waiting forever.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Trodde kanskje jeg skulle ende opp med UL30A eller VT, men vet ikke lenger om jeg tør. For mye negativt her, harddiskproblemer, ulyder, pekeplaten, ustabilt nettverk. Faen heller!

 

Er minst like usikker på Acer Aspire TimelineX 3820T. Finnes det ikke en pålitelig 13" med greie spesifikasjoner til under 6.000,- ?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Tja, får jo håpe at du har rett. Men det er lett å bli påvirket både i positiv og negativ retning når man leser flere poster om samme maskin. Og det siste jeg ønsker er å måtte returnere, uansett grunn.

 

Når det gjelder VT-utgaven, skifter den sømløst mellom grafikken under Windows 7, eller ikke? Og er det noen som vet hvor jeg finner VT billigst i sort akkurat nå?

 

Hva vil multi-touch pad si? Har null peiling på bærbar, og trodde ikke det fantes så mye annet enn horisontal og vertikal scrolling:) (Jeg vil forresten ha både horisontal og vertikal)

 

Har forresten en tråd her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1242364

 

Tråden sier litt om nivået jeg er på, og hvor usikker jeg er:) Begynner å få litt tidspress, så blir evig takknemlig for hjelp i den andre tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...