Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvem selger dette?, finner de ikke hos Tronika

 

Eller er det disse du mener?

https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/764-termostat-multireg.html

 

Disse er 1 polet og da kan jeg vel ikke bruke de på bad;(

Ja, HeatIt og Multireg er samme termostat. Og ja, du kan bruke den på bad for det er ikke krav om to-polet brudd på varmekabler.

 

Hvis det er en annen varmekilde kan du ha en ekstern to-polet modul.

 

 

 

Jeg hadde kjøpt UZB1 mange ganger over Z-stick.

https://www.tronika.no/no/interface/760-interface-uzb1.html

Hvordan får jeg lagt til flere komponenter med uzb1?

Med aeon sticken gikk jeg bort med sticken til den komponenten jeg ville legge inn i systemet mitt og trykket på noen knapper, så var biffen klar.... men, hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg lagt til flere komponenter med uzb1?

Med aeon sticken gikk jeg bort med sticken til den komponenten jeg ville legge inn i systemet mitt og trykket på noen knapper, så var biffen klar.... men, hva gjør jeg nå?

Du bruker programvaren. :)

Jeg velger Plugins -> Z-wave -> Controller Information -> Add/Include a node i HomeSeer.

Lenke til kommentar

Har litt problemer med og starte hs3 automatisk etter en restart av maskinen. Kjører win10.

Noen som kan hjelpe meg med dette.

Vil altså starte hs3 automatisk når jeg starter opp maskinen.

Sitter ikke forran maskinen nå, men mener jeg laget en .Bat fil som startet hs3. Denne .Bat filen la jeg så i startup mappen til Windows.

Lenke til kommentar

Tror du skal kunne følge denne ganske godt:

 

 

... men isteden for "HomeSeer Smartstick" er velger du "Z-wave.me UZB".

Og dette er en enorm fordel til UZB over Z-Stick: Man kan legge tilbake en backup uten større problemer. :)

Måtte jo gå galt dette:(

tok backup først slik som på video og en fil ble lagd. Slettet z-sticken og puttet in ubz som på video. la så inn backupen til ubz sticken og det gikk tilsynelatende bra. aktiviserte controlleren og skulle ta en test slik som på video. Der får jeg beskjed om at den ikke finner noen devicer på sticken:( Hva skjer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøver å få utelyset til å skru seg på til 100% når noen trykker på ringeklokka, men får det ikke til å funke.
Ingenting skjer når jeg trykker på den.
Her er eventen jeg har satt opp:

 

post-27317-0-18892900-1480982031_thumb.png

 

noen tips?

 

 

Tenkte jeg på sikt skulle få klokka til å ringe også ;)

 

edit: ser ut til at det er at status på utelys ikke er "on", men at det er en "Set Level: 20 %".

Når jeg forsøker med å sette "= set level: 20%" i stedet, så funker det fortsatt ikke.

Og, klokka må ha status "group on", men det fant jeg ut med litt prøving og feiling.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...