Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som bruker z-wave multisensoren 4-1 fra clasern i homeseer? Har testet en slik i to dager nå og den er helt håpløs foruten magnet switchen. Temp oppdateres nesten aldri, bare om en fysisk vekker den, samme med lys styrke og bevegelse kommer ikke inn i homeseer engang. 

 

Noen som vet om noen tilsvarende som faktisk fungerer? Ser zipato har en, og det er en del forskjellig på tronika feks. Det jeg trenger er egentlig magnet switch og noe som kan levere temp relativt ofte. Bevegelse og lys blir bare ett pluss :) 

Lenke til kommentar

Fibaro sin fungerer smertefritt på andre året her i huset. En rund liten sak som ser ut som et øye...

 

Edit: Den har nok ikke magnet switch, så ikke det kravet

 

Ja har sett på den, men fikk til-sendt en komplett manual så ser ut som jeg må justere en del parameter for å få den som ønsket! Satser på det går seg til :) 

Lenke til kommentar

Jeg har bare satt den opp i domoticz, så vet ikke hvordan det er i homeseer, men alle parametrene er relativt godt beskrevet i der du konfigurerer den. Var uansett ikke så veldig mye jeg trengte å gjøre, og bruker den nå i hovedsak til temperatur

 

Edit: leif

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Jeg har bare satt den opp i domoticz, så vet ikke hvordan det er i homeseer, men alle parametrene er relativt godt beskrevet i der du konfigurerer den. Var uansett ikke så veldig mye jeg trengte å gjøre, og bruker den nå i hovedsak til temperatur

 

Edit: leif

 

Homeseer pleier å ha lite info, så en er som regel avhengig av god manual. Det har jeg heldigvis fått med oversikt over alle parametre og bit :) Manualen fra clasern var sørgelig! 

Lenke til kommentar

Hos meg er den mer nede enn oppe, men ser ut til at automatikken fungerer selv om web-siden ikke funker.

Ca 80% av gangene jeg skal inn funker det ikke fra PC'n min, men det funker direkte på serveren.

Satt opp ett acer nettbrett som domoticz-server tenkte det skulle holde ettersom det er alt det gjør. Så det kan kanskje ha noe med det også men jeg ser ikke helt hvordan, det skulle jo ikke vært noe problem.

 

Angrer ikke for at jeg ikke kjøpte homeseer (enda) ;)

Lenke til kommentar

Begynner sånn smått å gå tom for gode ideer hjemme så det hadde vært kult å høre hva dere setter høyest i deres system?

 

Har ikke kommet så veldig langt i hjemmeautomatiseringen min, så vet ikke helt hva jeg setter høyest enda. Det får jeg evt komme tilbake til.

 

Dersom du trenger ideer, så anskje du vil vurdere stemmestyring i hjemmet? :p Det er iallefall det jeg jobber med om dagene.

Mitt system blir nok aldri like elegant som Google Home eller Amazon Echo ol, men fremdeles et moro prosjekt :)

 

Startet med dette hovedsaklig fordi hverken Google Home eller Amazon Echo kan pr dags dato forstå eller snakke tilbake på norsk.

Lenke til kommentar

 

Begynner sånn smått å gå tom for gode ideer hjemme så det hadde vært kult å høre hva dere setter høyest i deres system?

 

Har ikke kommet så veldig langt i hjemmeautomatiseringen min, så vet ikke helt hva jeg setter høyest enda. Det får jeg evt komme tilbake til.

 

Dersom du trenger ideer, så anskje du vil vurdere stemmestyring i hjemmet? :p Det er iallefall det jeg jobber med om dagene.

Mitt system blir nok aldri like elegant som Google Home eller Amazon Echo ol, men fremdeles et moro prosjekt :)

 

Startet med dette hovedsaklig fordi hverken Google Home eller Amazon Echo kan pr dags dato forstå eller snakke tilbake på norsk.

 

 

Alexa er allerede godt i gang her hjemme, tenker å bestille en del dots slik at jeg har "henne" i alle rom. Norsk er jo spennende! Men heldigvis klarer alexa å forstå den gebrokne engelsken min sånn passe godt nok :p

Lenke til kommentar

Hehe ja så lenge du er fornøyd med den så er jo ingenting bedre enn det. Har selv aldri testet Alexa eller Google Home.

 

Det fungerer stort sett greit, savner dog litt mer spillerom i kommandoer. Alt må liksom inn på en bestemt måte, hadde vært greit å kunne sette opp slik at den utførte samme ting ved forskjellig input. Satser på at utviklingen tar seg av dette med tidens tann :) 

Lenke til kommentar

 

Merko virkelig BURDE skrive en HS-plugin. ;)

Hehe. Ja. kanskje jeg må prøve meg på det til neste år (Les: neste uke?).

 

Har 0 erfaring med HS plugins, så måtte nok ha startet på noe enkelt i starten.. Men er absolutt motiverende med koding dersom andre folk finner det brukbart. :)

 

Jeg tror jeg vet hvor du kan få hjelp! ;)

https://board.homeseer.com/showthread.php?p=1204792

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...