Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kort spørsmål:

 

Kan en Templar og en Dragon spille hele spillet sammen?

Hva skjer med guild etc. om man er i forskjellig faction?

 

Takk for svar!

 

edit: (vi snakker PVE biten)

 

sof

 

Guildene, eller kabalene som det kalles i spillet, er inndelt i factions. Kun 1 faction per cabal.

Hva gjelder gruppesammenheng så kan man altså likevel danne grupper med medlemmer av andre factions.

 

Tusen takk :-)

 

sof

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som spiller med 2560 x 1440 oppløsning på GTX 580 eller tilsvarende? Akkurat bestilt meg ny skjerm og lurer litt på hvor mye kortet mitt klarer og om jeg må sette ned kvalitet/oppløsning.

 

Jepp.

Har prøvd på en ganske kraftig pc.

I5 2500k som rusler på 4300mhz

Gainward gtx580 phantom.

 

Full oppløsning og alt på max så var jeg vel nedi 12fps på det værste.

Ikke spillbart.

 

580 er da ikke highend/kraftig :)

 

Jeg har 680 og spiller helt fint på 2560 x 1440

Dog fonter og slikt er litt smått.

Lenke til kommentar

Alle spill som forsøker å fjerne class/dps/tank/healer systemet failer likevel, for det vil ALLTID være en kombinasjon av skills som gir mest DPS, eller mest healing, eller best HP og tankeskills.

Og disse komboene er det mattenerder som elitistjerks som finner ut av, og et par mnd senere er alle "låst" i disse ultimate builds uansett.

Lenke til kommentar

Angående decks, det vil nok ta litt tid å fullføre en deck. Siden jeg valgte pistoler så bestemte jeg meg for å gå for Dragon Assassin deck (pistol + blood, eneste ferdige dragon deck med pistoler). Den vil ta tid å fullføre, det trengs 673 AP (179 i Blood og 494 i Pistol).

Ett fult felt i innerste ring koster 19 AP (1+1+1+2+3+4+7), man må fylle ut begge innenfor en type for å komme til ytterste ring, hvor ett fult felt vil koste 170 AP (9+12+16+21+27+34+50). Man må heldigvis ikke fylle ut alle de ytterste feltene for å få en deck, men så fort man må ha en skill til 27-50 AP så vil det fort kreve mye AP.

 

Har ikke sjekket hva andre ferdige decks vil koste, men tipper de krever en del AP de også. Så frem til man fullfører en slik deck, så må man jo ha en build som fungerer

--

 

@Bytex, du må huske på at det er forskjell på klasser og roller. TSW har ikke fjernet roller. I andre MMO så vil klasser og roller være nært knyttet opp i hverandre, slik at det blir liten forskjell mellom klasse og rolle. i TSW så har man mulighet til å bytte roller, alt etter utstyr stats og hvilke skills man har valgt (og kan velge i). I begynnelsen så vil nok de fleste være "låst" til en rolle da man ikke har nok AP til å ha nok skills til å sette sammen forskjellige builds. Men etterhvert som man få flere og flere skills, så vil man ha muligheten til å lage forskjellige builds til å utføre forskjellige roller, slik at man velger det som passer best der og da.

Lenke til kommentar

Alle spill som forsøker å fjerne class/dps/tank/healer systemet failer likevel, for det vil ALLTID være en kombinasjon av skills som gir mest DPS, eller mest healing, eller best HP og tankeskills.

Og disse komboene er det mattenerder som elitistjerks som finner ut av, og et par mnd senere er alle "låst" i disse ultimate builds uansett.

 

TSW har aldri prøvd å endre måten spillerne spiller på eller hvilke roller de har, de har bare gitt deg muligheten til å tanke/heale/dps'e med samme karakter. De har gitt deg mer frihet, om du velger å benytte deg av den friheten eller være en leet-sau er opp til deg.

 

Kommer det en free trial til TSW snart? Noen som vet?

 

Nei , Nei.

Lenke til kommentar
580 er da ikke highend/kraftig :)
Sarkasme? :hmm:

 

tolk det som du vil :p

 

Over til topic.

 

Jeg har ikke spilt MMO jevnlig siden 2004 da jeg ga meg med UO etter 8 års spilling. Hadde 1 år i EQ, og cirka 1 i Age og Conan. Har også spilt Anarchy Online.

 

Mulig det er slik i alle moderne MMO, men jeg føler som jeg spiller i en boble. INGEN snakker med hverandre, og man løper rundt i vakum. Dette skaper ikke akkurat en sosialiserbar atmosfære. En liten snakkeboble over toon'n sitt hode hadde løst dette.

I tillegg er jo alle på quests, ingen løper rundt bare for og oppdage ting, noe som gjør at hvis man vil hjelpe hverandre, kan man ikke det, siden det er singleplayer quests.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Mulig det er slik i alle moderne MMO, men jeg føler som jeg spiller i en boble. INGEN snakker med hverandre, og man løper rundt i vakum. Dette skaper ikke akkurat en sosialiserbar atmosfære. En liten snakkeboble over toon'n sitt hode hadde løst dette.

I tillegg er jo alle på quests, ingen løper rundt bare for og oppdage ting, noe som gjør at hvis man vil hjelpe hverandre, kan man ikke det, siden det er singleplayer quests.

 

Jeg tror det er MMO spillerne som har forandret seg mer enn spillene, selv om de også er mer "strømlinjeformede" enn de kanskje var før. Veldig mange spiller som tydelighvis rusher gjennom de tidligere delene av spillet for å komme til noe de kaller "end-game", som visstnok er veldig viktig.

 

Så lenge man har "global" chat så er det sjelden noen gidder å bruke "/say" som faktisk gir en snakkeboble over hodet.

Lenke til kommentar
580 er da ikke highend/kraftig :)
Sarkasme? :hmm:

 

tolk det som du vil :p

 

Over til topic.

 

Jeg har ikke spilt MMO jevnlig siden 2004 da jeg ga meg med UO etter 8 års spilling. Hadde 1 år i EQ, og cirka 1 i Age og Conan. Har også spilt Anarchy Online.

 

Mulig det er slik i alle moderne MMO, men jeg føler som jeg spiller i en boble. INGEN snakker med hverandre, og man løper rundt i vakum. Dette skaper ikke akkurat en sosialiserbar atmosfære. En liten snakkeboble over toon'n sitt hode hadde løst dette.

I tillegg er jo alle på quests, ingen løper rundt bare for og oppdage ting, noe som gjør at hvis man vil hjelpe hverandre, kan man ikke det, siden det er singleplayer quests.

 

Hvis du ikke løper rundt bare for å oppdage ting, så kommer du til å gå glipp av noen missions. Toonen har snakkeboble, bare bruk /say.

 

Personlig har jeg kun kjørt solo til nå for å ta meg bedre tid til utforsking og oppdrag. Men jeg ser fra chattene at det er en del gruppespill igang.

Lenke til kommentar

Alle spill som forsøker å fjerne class/dps/tank/healer systemet failer likevel, for det vil ALLTID være en kombinasjon av skills som gir mest DPS, eller mest healing, eller best HP og tankeskills.

Og disse komboene er det mattenerder som elitistjerks som finner ut av, og et par mnd senere er alle "låst" i disse ultimate builds uansett.

 

Hele spillet bygger på harde tall, så ja, det er mulig å lage en statistikk over hvilke abilities som gir mest DPS, hvilke som gir mest healing, hvilke som gir best tanking osv. Men hele poenget med Secret World er jo at vi har enorm frihet til å gjøre hva vi vil og bruke hvilke abilities vi vil. Jeg har hørt en del klage over at Dragon stort sett fokuserer på martial arts, men da mener jeg de ikke har skjønt poenget. Ja, Dragon-decks fokuserer mest på martial arts, men det er ingen som sier man trenger bruke decks. Du kan surre rundt med hvilke som helst abilities du vil, uansett hvilke faction du er. De har til og med gitt oss en Gear Manager (press C) for å enkelt kunne bytte ut abilities når som helst. Kort sagt har vi fortsatt hele greia med healer/tank/DPS, men vi er ikke så låst til det som før.

 

Har ikke sjekket hva andre ferdige decks vil koste, men tipper de krever en del AP de også. Så frem til man fullfører en slik deck, så må man jo ha en build som fungerer

 

Det jeg ser mange glemme er at man ikke trenger å fylle ut samtlige skills for å få et deck. Jeg går for Warrior, og i den ytterster ringen med shotgun har jeg to grupper å fylle ut. Men den ene trenger bare en eneste ability (og mener det er en av de første), og den andre trenger bare to. Den andre gruppen jeg må fylle ut er assault rifle. Men når jeg først har Warrior-decket har jeg tenkt å gå for Hunter. Da trenger jeg Elemental og Shotgun, og shotgun er jeg jo ferdig med. ;)

 

Men uansett, decks er bare som en liten guide og slettes ikke noe man trenger å låse seg fast i. Jeg går som sagt for Warrior, men det betyr ikke at jeg bruker skills de vil jeg skal. Jeg låser dem kun opp for å få kostymet og bruker heller shotgun/assault rifle-skills jeg synes er bra. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Mulig det er slik i alle moderne MMO, men jeg føler som jeg spiller i en boble. INGEN snakker med hverandre, og man løper rundt i vakum. Dette skaper ikke akkurat en sosialiserbar atmosfære. En liten snakkeboble over toon'n sitt hode hadde løst dette. I tillegg er jo alle på quests, ingen løper rundt bare for og oppdage ting, noe som gjør at hvis man vil hjelpe hverandre, kan man ikke det, siden det er singleplayer quests.
Jeg tror det er MMO spillerne som har forandret seg mer enn spillene, selv om de også er mer "strømlinjeformede" enn de kanskje var før. Veldig mange spiller som tydelighvis rusher gjennom de tidligere delene av spillet for å komme til noe de kaller "end-game", som visstnok er veldig viktig. Så lenge man har "global" chat så er det sjelden noen gidder å bruke "/say" som faktisk gir en snakkeboble over hodet.

 

aha, takk.

 

Har ikke sett det hittil i spillet, men jeg skal iallefall bruke det fremover.

 

General chat gir jeg beng i, for min del er det ødeleggende for MMO, men det er en annen diskusjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...