Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde og poste på Forza 3 kafeen,men ingen svar fra forza kafeen.

 

Først gang jeg poster hos MS kafeen,har som regel holdt på meg til Sony.Men jeg har prøvd de fleste bilspill som er på konsoll. Og for noen uker siden så testa jeg Forza 3 hos en kollega og syntes det så helt greit,men bilene jeg kjørte føltes ekstrem stive og litt tunge,jeg forstår at bilene i sim spill skal være så likt the real deal.

 

Jeg har spilt GT5 og runda det og synes det var en nice opplevelse,men visse ting hata jeg ved GT5 også.

 

Så i senere tid har jeg faktisk tenkt på og skaffe en Xbox360 bare pga Forza serien,men likte ikke at bilene var så stive.

 

Men er usikker på om jeg skal kjøpe meg xbox360 og FM4 når det kommer ut og vet omtrent jack shitt om forza spilla,noen som kunne gitt meg noen synspunkter på forza serien.

 

Jeg titta nettop på Hockenheim videon som ligger på gamer.no og synes de gjorde en utrolig jobb med og få banen så realistisk som mulig.

 

Hvis jeg kjøper serien og x360 så gidder jeg ikke og kjøpe Kinect eller ratt,jeg foretrekker håndkontroller,alltid gjort

 

lurer på om bilene blir mindre stive når det kommer upgrading og tuning. Og andre info som kan være greit og vite før jeg eventuelt kjøper x360 og FM.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan kun si min egen mening angående forza serien.

 

 

- Spole tilbake funksjonen er noe av det beste jeg vet, kan få svingene akkurat slik jeg ønsker dem

- Det med at bilene er stive er vel egentlig for å gjøre simulator følelsen kraftigere. Feks i NFS serien, glir bilene som om de var på is. Og dette kan du også fikse litt om jeg ikke tar helt feil, mange biler gir også litt mer arcade følelse, altså ikke så stive.

- Du trenger ikke noe annet enn en xbox 360 - Forza og en kontroll, HDD for saves + eventuelt DLC.

 

Jeg sier gå for det, det koster ikke allverdens, og om du liker bil spill er definitivt Forza en bit du ikke vil miste.

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan kun si min egen mening angående forza serien.

 

 

- Spole tilbake funksjonen er noe av det beste jeg vet, kan få svingene akkurat slik jeg ønsker dem

- Det med at bilene er stive er vel egentlig for å gjøre simulator følelsen kraftigere. Feks i NFS serien, glir bilene som om de var på is. Og dette kan du også fikse litt om jeg ikke tar helt feil, mange biler gir også litt mer arcade følelse, altså ikke så stive.

- Du trenger ikke noe annet enn en xbox 360 - Forza og en kontroll, HDD for saves + eventuelt DLC.

 

Jeg sier gå for det, det koster ikke allverdens, og om du liker bil spill er definitivt Forza en bit du ikke vil miste.

 

ok,takk for litt insight forza:)

btw,hvis jeg kjøper X360 så kunne jeg tenkt meg og kjøpt hele serien,det går ann brukt på x360 eller? eller er FM1 bare på xbox?.

Jeg vet ikke hvem NFS spill du tenker på,NFS:Shift 2 sugde,NFS:Shift 1 var ganske bra og corner slidinga føltes veldig bra.

 

Det med spoling tilbake virker helt teit ut for min del,man kan spole tilbake hvis du ikke klarte svingen,noe som sikkert er positivt,men jeg foretrekker og kjøre alt i ett. Man kan jo selfølgelig ikke bruke funksjonen da.

 

Jeg har desverre ikke noe peil MS points så jeg vet ikke hvor mye 100NOK er osv?

Jeg skjønner også at arcade bilene er stock/originalt uten tuning så det skal bli likt for alle som spiller arcade,men det bare føltes helt rart ut og spille.

Jeg har så og si spilt,GT1-5,SS,blur,NFS:shift 1-2,RR7,NFSHP og Motorstorm Apocalypse. Har ikke prøvd Grid enna,men ingen av de føltes så stive.

Jeg kjøpte meg Enzo i GT5 og kjørte bilen på løp med stock og det helt perfekt og kjøre,jeg prøvde ut Ferrari Modena og Lambo SV og jeg ble helt satt ut stivheten av spillet,fikk problemer og kontrollere bilen.

Er hele serien slik?

 

hadde vært fint med noen flere synspunkter fra andre personer som har spilt gjennom FM serien.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

I don't get it.

 

Jeg forstår hvorfor MS gjorde det med GTA4 og Fallout 3. På den tiden var tidsekslusiv DLC et ukjent konsept, og mange trodde derfor at DLC-en ville være eksklusiv for alltid.

Nå til dags vet jo folk at DLC-en vil dukke opp på de andre platformene innen en måned, så jeg synes det er merkelig at MS fortsetter med å inngå disse avtalene.

 

...men hva vet vel jeg? Jeg antar at MS har utført undersøkelser for å fastslå hvor lønnsomme disse DLC-ene er, og at de mener at avtalene lønner seg.

Lenke til kommentar

Jeg må si at Skyrim (eller alle TES spillene) burde skaffes til PC :)

Men det sier jeg egentlig bare pga mods... noen ganger installerer jeg kanskje litt for mange mods da... hehe :)

 

Men så krever sikkert Skyrim ganske mye på pc... så da må jeg se om jeg kan får kjøpt et nytt skjermkort før release :)

 

Dette blir en dyr høst... siden det kommer så mange store spill :)

 

 

 

Gears of War 3 og Skyrim... det er de spillene jeg gleder meg aller mest til^^

 

Hva er det akkurat DU gleder deg mest til?^^

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig har jeg greid å holde forventningene til GeOW3 ganske i sjakk. Jeg har vel egentlig bevisst unngått å se så mye materiale fra spillet som mulig, helt til i dag :p Det ser jo allvorlig rått ut spør du meg.

 

Ellers blir vel BF3 den store online slageren for min del i år, og sikkert ut neste år ++. PC og 360 versjonen skal kjøpes :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan kun si min egen mening angående forza serien.

 

 

- Spole tilbake funksjonen er noe av det beste jeg vet, kan få svingene akkurat slik jeg ønsker dem

- Det med at bilene er stive er vel egentlig for å gjøre simulator følelsen kraftigere. Feks i NFS serien, glir bilene som om de var på is. Og dette kan du også fikse litt om jeg ikke tar helt feil, mange biler gir også litt mer arcade følelse, altså ikke så stive.

- Du trenger ikke noe annet enn en xbox 360 - Forza og en kontroll, HDD for saves + eventuelt DLC.

 

Jeg sier gå for det, det koster ikke allverdens, og om du liker bil spill er definitivt Forza en bit du ikke vil miste.

 

ok,takk for litt insight forza:)

btw,hvis jeg kjøper X360 så kunne jeg tenkt meg og kjøpt hele serien,det går ann brukt på x360 eller? eller er FM1 bare på xbox?.

Jeg vet ikke hvem NFS spill du tenker på,NFS:Shift 2 sugde,NFS:Shift 1 var ganske bra og corner slidinga føltes veldig bra.

 

Det med spoling tilbake virker helt teit ut for min del,man kan spole tilbake hvis du ikke klarte svingen,noe som sikkert er positivt,men jeg foretrekker og kjøre alt i ett. Man kan jo selfølgelig ikke bruke funksjonen da.

 

Jeg har desverre ikke noe peil MS points så jeg vet ikke hvor mye 100NOK er osv?

Jeg skjønner også at arcade bilene er stock/originalt uten tuning så det skal bli likt for alle som spiller arcade,men det bare føltes helt rart ut og spille.

Jeg har så og si spilt,GT1-5,SS,blur,NFS:shift 1-2,RR7,NFSHP og Motorstorm Apocalypse. Har ikke prøvd Grid enna,men ingen av de føltes så stive.

Jeg kjøpte meg Enzo i GT5 og kjørte bilen på løp med stock og det helt perfekt og kjøre,jeg prøvde ut Ferrari Modena og Lambo SV og jeg ble helt satt ut stivheten av spillet,fikk problemer og kontrollere bilen.

Er hele serien slik?

 

hadde vært fint med noen flere synspunkter fra andre personer som har spilt gjennom FM serien.

 

Kan vel hjelpe deg raskt med hva jeg anbefaler:

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=149743 (Xbox 360 Slim 250 GB)

http://www.coolshop.com/no/product/64836-forza-motorsport-2-nordic-classic--for-x360 (Forza 2)

http://www.coolshop.com/no/product/33250-forza-motorsport-3--ultimate-edition--for-x360 (Forza 3)

http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spill-xbox-360/X360FORZA4/forza-motorsport-4-x360?scid=11336 (Forza 4)

 

http://www.xboxliveuk76.com/index.php?products=product&prod_id=22 (Xbox live gold 3 måneder)

eller

http://www.xboxliveuk76.com/index.php?products=product&prod_id=21 (Xbox live gold 14 måneder)

 

http://www.xboxliveuk76.com/index.php?products=product&prod_id=25 (Xbox live points, om du senere vil laste ned biler fra marketplace.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...