Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

De ordentlige Kinect spillene begyner vel å komme. Synes spillene som er ute bærer preg av at Kinect er nytt. Nå tror jeg utviklere vet det er suksess og derfor satser på det. Kinect Sports 2 kommer sikkert til å være rått, samme med Star Wars. Skal prøve å skaffe meg Fitnes Evolved når den tid kommer også.

 

Er du lei Kinect nå har du vel ikke spilt nok, ihvertfall ikke rette spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel være den eneste jeg har sett sagt at Star Wars: Kinect kommer til å bli bra. Alt ser ut til å bli det trossalt motsatte synes jeg.

 

Men jeg er stor fan av Kinect Adeventures, Kinect Sports, og Kinectimals + Hybrid-løsningen til ME3. Så ser fram til mer slikt. Jeg synes ME3 har den klart beste løsningen hvordan Kinect kan faktisk forbedre enn spillopplevelse for et spill som skal spilles med kontroll med Kinect`en. Fremfor Onrails-spill og slikt, Fable: The Journey virker så patetisk.

Lenke til kommentar

Spillene jeg liker med Kinect er helt klart Dance Central, Kinectimals og Kinect Sports, resten er ikke noe særlig synes da jeg.

 

Men alt det der on rails som dem har vist og Star Wars som ser helt forferdelig ut og lever ikke opp til sin legacy.

Det ser så delayet ut og ikke noe imponerende grafikk heller, man burde forvente mer av X360 på grafikksiden i et Kinect spill :ph34r:

Jeg velger kansje ME3 til Xbox 360 pga Kinectstøtten, men viss PC får Kinect støtte da er det ingen sjans i havet om jeg vil ha ME3 til X360.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg har bare såvidt testet Kinnect (har det ikke selv), men jeg har vanskelig for å se hvordan denne teknologien kan benyttes på en måte som gjør det bra til tradisjonelle spillopplevelser som feks Mass Effect, Forza eller Call of Duty. Det virker ganske enkelt ikke nøyaktig nok til at man kan gjøre subtile bevegelser, og da må nesten de bra spillene (som Dance Central) basere seg på at man står og tar i bruk hele kroppen. Personlig har jeg hele tiden vært en stor tilhenger av bevegelseskontroll slik det ble gjort med Wii og etterhvert Move, men det er fordi du tross alt kan sitte, slå kontrolleren som et sverd eller tennisracket og peke med den som et prosjektilbasert våpen - men det er også det. Kinnect er rett og slett for stort og tungvint - og opplevelsen en kan få ut av det til kjernespill begrenses dessverre av det. Dog, som teknologi er det genialt, og det er også veldig forfriskende at Microsoft tross alt forsøkte seg på noe litt kreativt og ikke bare tok den lette løsningen som Sony gjorde, og jeg vil også si at ingenting har større potensial enn Kinnect for ting som treningsspill, dansespill og sportsspill som Wii Sports. Så Kinnect har vel en bruk - jeg tror bare aldri at de vil klare å integrere det godt i tradisjonelle spillsjangre.

 

Ellers, siden mange har bedt om å bli anbefalt 360-spill over de siste par sidene, så tenkte jeg også å komme med mitt bidrag:

 

Lost Odyssey - dette hadde en del hype bak seg da det kom, men fikk likevel ikke så veldig god kritikk da mange mente at spillet var for tradisjonelt. Det er helt riktig at spillet er tradisjonelt, og det oppfinner så absolutt ikke hjulet, men samtidig - det gjør ikke Halo eller Uncharted heller, og det er likevel bra spill. Om du liker spill med en dyp og engasjerende historie, og ikke for actionorientert gameplay, så er dette spillet det beste 360-en har å by på etter min mening.

 

Super Street Fighter 4 Arcade Edition - Finnes det et bedre multiplayerspill enn Street Fighter? Finnes det et bedre singelplayerspill? Finnes det et bedre casualspill? Finnes det et bedre hardcorespill? Mange vil sikkert svare nei på disse spørsmålene, men i mine øyne er Street Fighter bare det perfekte spillet - for alle de motsatte grunnene til Lost Odyssey. Spillet er actionbasert, har ikke noe historie eller atmosføre for å bringe deg videre, bare rent gameplay som kan spilles alene, online eller sammen med venner. Det første spillet å skaffe på en av HD-konsollene etter min mening.

 

Shadow Complex - hørt om Metroid? Vel, dette er Metroid, bare uten Samus og i HD. Mer trengs egentlig ikke å si.

 

Braid - Fremdeles det beste spillet på xbla. Et puzzlespill fordekt som en plattformer. Vanligvis synes jeg puzzleplattformere er den kjedeligste formen for plattformere fordi de har hverken action som Mario eller Sonic, eller interessante gåter som Monkey Island eller Zelda. Braid har imidlertid et tidsmanipuleringselement som gjør gåtene til de kanskje mest interessante jeg har sett i noe spill. Bør spilles av alle med interesse for spill.

 

Darksiders - Dette spillet ser ut som God of War, og det har også tatt en del elementer derfra, men først og fremst så er det det beste Zelda-spillet på HD-konsollene, og siden det egentlig finnes veldig få spill som tør å bruke Zelda som forbilde, så er det forfriskende når vi får noen spill som faktisk gjør det - og det er enda gøyere når de lykkes så godt som Darksiders (Okami, Beyond Good and Evil og Ico er andre spill som på ulike måter lykkes med det). Selv om gameplayet er velkjent, så lages det så få spill med slike elementer at alle er velkomne, og at spillet har en såpass ulik stil fra klassiske Zelda-spill gjør dette til en ganske så unik opplevelse!

 

Mega Man 9 - Etter min mening er dette det beste spillet fra 2008 - uansett plattform. Liker du actionspill som gir deg en utfordring, så er dette et obligatorisk kjøp. Den fantastiske 8-bitsgrafikken og chiptunemusikken er også fantastisk. Anbefales varmt!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg har bare såvidt testet Kinnect (har det ikke selv), men jeg har vanskelig for å se hvordan denne teknologien kan benyttes på en måte som gjør det bra til tradisjonelle spillopplevelser som feks Mass Effect, Forza eller Call of Duty.

 

men det er fordi du tross alt kan sitte, slå kontrolleren som et sverd eller tennisracket og peke med den som et prosjektilbasert våpen - men det er også det. Kinnect er rett og slett for stort og tungvint - og opplevelsen en kan få ut av det til kjernespill begrenses dessverre av det.

Man kan sitte når man bruker Kinect også. Det sier jo seg selv at man må stå når man spiller spill der man bruker hele kroppen. F. eks Fable The Journey er spillbart i sittende posisjon.

 

Så Kinnect har vel en bruk - jeg tror bare aldri at de vil klare å integrere det godt i tradisjonelle spillsjangre.

Hva med Child of Eden? Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Ordna meg en brukt 360 i helgen, og må si jeg koser meg med den gitt.

Første konsollen jeg har siden Playstation (den gode gamle)

Xboxen er en hvit 60gb, med hdmi. Noen sjangs\måte å finne ut hvilket drev jeg har i den? (helst uten å åpne den) med tanke på flashing?

 

Eller bare se her:

 

xbox_360_dvd_model_identification.jpg

 

Hvilken av dem ligner på din?

Lenke til kommentar

Jeg velger kansje ME3 til Xbox 360 pga Kinectstøtten, men viss PC får Kinect støtte da er det ingen sjans i havet om jeg vil ha ME3 til X360.

 

Dr. Ray Muzyka har allerede sagt at PC-utgaven ikke får Kinect-støtte. Dessuten forblir nok slike løsninger esklusive til 360. Kinect til PC har ikke startet enda nærmest.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Forza 4 med Kinect kommer til å bli awesome. Men Fable: The Journey virket ganske kult, men om det er ett helt og fullt on-rail spill, virker det ikke så spennende likevel.

 

Lurer også på åssen Minecraft folka skal ordne Minecraft med Kinect, kan bli spennende og se x) :p

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...