Gå til innhold

Den store Xboxkaféen


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja for da bare være, det nytter ikke å si en drit her inne uansett. Alt må sies perfekt og at det kommer fra meg gjør ikke saken bedre ser det ut som.

Når jeg tok ekskempler på begge plattformer så ser du antallet og da hinter det om eksklusive spill som IKKE er XBLA/PSN/Steam, da hadde antallet vært tosiffret.

La meg få ha min egen mening om indies og la meg få like eksklusiver som ikke inneholder indie i seg takk.

 

Du ser godt jeg nevnte Gears J i første posten jeg skrev, og da kan man bruke hode å se at han mener kun eksklusiver som er den store tingen for han.

Står herved fast på det jeg sa, Microsoft har ødelagt for meg i 2013, enkelt og greit. Ikke prøv å vinkle inn alt jeg sier til det negative som mange gjør her, makan :).

Et motargument er ikke noe mer enn et motargument. Du trenger ikke å ta det personlig.

 

Nedlastbare spill er veldig viktig for Microsoft, og det kommer ikke til å endre seg i fremtiden. Det er bare å se på hvor mye State of Decay har solgt i år. Som jeg var inne på i den forrige posten min kommer vi også til å se flere tilfeller der "indiespillene" ligner mer på storproduksjoner enn spill fra ekte indie-utviklere.

 

I tiden som kommer kan det være lurt å ikke skjære alle nedlastbare spill under en kam. :)

Endret av Leflus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Toman/iL angående få eksklusiver år til X360. Noe jeg ikke er enig i at indiespill gir deg lite vaulta for pengene. Jeg har f.eks. brukt mer tid på spill som Monaco, FTL, Stealth Bastard osv. en de store AAA-spillene. Faktisk har jeg blitt mer interessert i indiespill den siste tiden enn de store AAA-spillene som kommer. Joda, Watch Dogs, AC, Battlefield, Forza osv. de ser veldig gode ut, men det er originaliteten til indiespillene jeg virkelig elsker. Det er en av grunnene til at jeg har hyllet Nintendo og Sony mye de siste månedene og vært negativ mot MS, det er fokuset på indiespill.

 

Et eksempel er at jeg synes det Xbone eksklusive indiespillet Below ser best ut av alle andre spill (Ryse, Forza) som er AAA-eksklusiver til Xbone. Below var hovedgrunnen til at jeg bestilte meg en Xbone, ikke de store AAA-spillene.

 

Indiespill er fremtiden og jeg hyller Nintendo og Sony for at de har klart å gjøre at MS har forandret "retning" over indiescenen og selvfølgelig Kickstarter som har hjulpet indiespill.

 

Akkurat nå for meg:

 

Indiespill > AAA

Lenke til kommentar

Litt over en uke til dette kommer på XBLA, håper det er like bra som det ser ut...

 

Har gledet meg til det en stund nå. Ser veldig koselig ut. DuckTales kommmer vel bare en drøy uke etter det igjen.

 

Spilte gjennom Gears of War Judgment i går og det var helt ok. Ikke like artig som de andre spillene i serien, men det funket.

 

Et eksempel er at jeg synes det Xbone eksklusive indiespillet Below ser best ut av alle andre spill (Ryse, Forza) som er AAA-eksklusiver til Xbone. Below var hovedgrunnen til at jeg bestilte meg en Xbone, ikke de store AAA-spillene.

 

Below ser veldig bra ut ja. Det er faktisk et av spillene jeg ser mest frem til på Xbox One. Nå skal det og sies at jeg elsket Superbrothers, og Below minner litt om det.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Indiespill er fremtiden og jeg hyller Nintendo og Sony for at de har klart å gjøre at MS har forandret "retning" over indiescenen og selvfølgelig Kickstarter som har hjulpet indiespill.

Ikke glem at MS har påvirket Sony på positivt vis. Sony var så vidt i startgropa da MS arrangerte Summer of Arcade i 2008. De siste to årene har imidlertid Sony vært utrolig flinke og de har nok vært med på å presse MS i riktig retning. Det er en av fordelene med å ha flere konkurrenter i konsollverdenen. :)

 

Spilte gjennom Gears of War Judgment i går og det var helt ok. Ikke like artig som de andre spillene i serien, men det funket.

Jeg har ikke spilt det selv, men jeg tror det er på tide at de enten legger serien på is eller starter en helt ny historie. Nei takk til flere prequels.

 

Btw, hva var årets summer of arcade igjen?

Brothers: A Tale of Two Sons

Charlie Murder

Flashback remake

TMNT: Into the Shadows (eller noe sånt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Toman/iL angående få eksklusiver år til X360.

Et eksempel er at jeg synes det Xbone eksklusive indiespillet Below ser best ut av alle andre spill (Ryse, Forza) som er AAA-eksklusiver til Xbone. Below var hovedgrunnen til at jeg bestilte meg en Xbone, ikke de store AAA-spillene.

 

Indiespill er fremtiden og jeg hyller Nintendo og Sony for at de har klart å gjøre at MS har forandret "retning" over indiescenen og selvfølgelig Kickstarter som har hjulpet indiespill.

 

Akkurat nå for meg:

 

Indiespill > AAA

 

Jeg skaffer Xbox One for eksklusive som Halo, Forza 5, Dead Rising 3, Quantum Break, det spillet som Black Tusks Studio lager å flere. Sier ikke noe imot folk som har et annet syn, det er derfor det er bra med forskjellige meninger. Måtte alle like alt det alle andre liker så hadde jeg aldri spilt et eneste spill :)

 

Jeg er garantert AAA-AA>Indiespill

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Det høres dumt å si i grunn "jeg skal bare ha et spill jeg aldri sett noe av".

 

Bryr meg midt i om 360 ikke får flere eksklusiver akkurat nå i år. Samme med PS3. Eneste eksklusive spillet jeg har brydd meg noe særlig om de siste to årene har vært Halo 4 og Last of Us.

Lenke til kommentar

Har holdt litt på med Brothers: A Tale of Two Sons, men har fått en bug som gjør at jeg ikke kommer videre. Det er en cutscene som skal dukke opp som ikke dukker opp. Har nemlig sjekket det på youtube. Har prøvd å laste inn siste sjekkpunkt flere ganger uten hell. Noen andre som har det problemet?

 

Edit: Leser at det er andre med samme problem. Er ikke annet å gjøre enn å vente på en patch da.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Du får nesten ikke tid til å bli vant til det, for spillet er så kort at det er over på tre timer. Må si det tullet litt med hjernen av og til. Du styrer brødrene med hver sin stikke, men hvis brødrene bytter side er det lett for å rote. Heldigvis er det et spill som ikke straffer deg. Hadde blitt veldig frustrerende hvis du kunne falle utfor stup og slikt :p Lurer på hvordan oppsettet på PC blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...