Gå til innhold

Takke "button" for diskusjon.no


Ja/nei  

90 stemmer

  1. 1. Ja/nei til et takke knapp

    • Ja til takke knapp
      50
    • Nei til takke knapp
      40


Anbefalte innlegg

Dette er tenkt å komme, først må forumoppgradering bli ferdig. Hva rankingsystem angår er det også noe som er tenkt å slås på for hele forumet (er i enkelte kategorier i dag). Dette bl.a. for å gjøre det lettere når den nye forsiden kommer, som blant annet forhåpentligvis har på plass fin oversikt over tråder anbefalt for deg. Men det er en litt annen diskusjon, vi tar et steg av gangen :)

 

Ting vil også testes ut i beta-skin når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Syns denne tråden har sine glans dager fortiden. Men en tommel opp/ned er vel litt gammelt nå?

 

Ikke det at takkeknappen ikke er gammel også.. men liker ikke personlig tommel opp/ned knapp!

 

HUSK FOLKENS, DETTE ER BARE FOR TAKKEKNAPP IKKE TOMMEL OPP/NED KNAPP!!

 

Takk

-EyN

Lenke til kommentar
Dette er tull, ser for meg at en idiot med 1000 takk kommer til å bli mer respekterte enn en Simen1-ish med 50 takk.

 

Nei til dette kastesystemet!

Hvorfor tror du det?

 

Om noen skaper eller konverserer om å takke hverandre på en juksete måte kan vell moderatorene ta seg av det og slette tråden? OG du vet at folk kan rapportere til moderatorene vis det er noen problemer..

 

Modsa vil ikke få ekstra bekymringer.. Om medlemmene ikke holder seg til regelen blir de bannet, enkelt og greit.

 

-EyN

Lenke til kommentar
Dette er tull, ser for meg at en idiot med 1000 takk kommer til å bli mer respekterte enn en Simen1-ish med 50 takk.

Men det du sier nå er vel ganske umulig...

 

Som regel når man har oppnådd noe er det også fortjent, da blir situasjonen din kun ett ekstremeksempel tatt fra ren fantasi og kun det.

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke glemme at dette er et diskusjonsforum, ikke et supportforum. Min mening er at vi ikke trenger et eget system for å "takke" brukere som kommer med hjelpsomme svar. Det burde holde å skrive takk, eventuelt sende en personlig melding.

 

En slik funksjon, tommel opp/ned eller annet, vil senke kvaliteten på svar og heve fjortisfaktoren på forumet.

Lenke til kommentar

Det ble vel litt for grovt regnet, ja. Beklager. Jeg mente ikke at man ikke skal få/gi support på diskusjon.no.

 

Jeg ser på diskusjon.no som et diskusjonsforum (obviously), mens andre fora som ITpro og mac1 (inkludert søstersidene) regner jeg som supportforum, ettersom hovedmålet med forumet er å gi/få hjelp og assistanse, ikke diskutere hva som helst med hvem som helst.

Lenke til kommentar

Diskusjon var vel opprinnelig et PC-supportforum som kom sammen med HW.no. Dette var i alle fall grunnen til at jeg lagde meg en bruker den gangen - for å få hjelp med PC-problemer. Samtidig er kategorien "PC-en fungerer ikke" en av de mest aktive kategoriene på hele forumet.

 

Men diskusjon har etter hvert blitt ganske så omfattende og de fleste brukere holder seg kun innenfor visse kategorier og lager sin oppfatning av forumet på grunnlag av det man har opplevd der.

 

Selv syntes jeg support/PC-hjelp delen av dette forumet har tapt seg enormt gjennom årene, og det er svært sjelden jeg faktisk får svar på det jeg lurer på her. Jeg tror et ratingsystem kunne gjort nettopp denne delen av forumet mye bedre.

 

Eventuelt kunne vi fått en funksjon som gjør av vi kan markere et svar som "beste svar" eller lignende, også kan vi ha et ratingsystem over hvem som har flest "beste svar". Om dette svaret hadde blitt promotert på første side hadde også brukerne sluppet å bla seg gjennom utallige sider, og kanskje deretter gitt opp og kommet tomhendt fra det heler.

 

For å hindre misbrukt kunne denne funksjonen kun appellere til nettopp support-delen av forumet, og ikke nødvendigvis religion, livssyn, vitenskap og OT-baren.

 

Jeg vet hvert fall at en slik funksjon har hevet standarden på en hel rekke forum, og om vi begrenser hvor funksjonen brukes ser jeg ingen negative sider ved dette.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Greit. La oss se bort ifra klassifiseringen på forumet, og heller diskutere selve forslaget.

 

Så lenge det er selve svaret (posten) som premieres, ser jeg ikke noe galt med dette. I så tilfelle stemmer jeg gladelig ja. Dette ville blitt noe lignende Yahoo! Answers.

 

Men i sin nåværende form går forslaget ut på å gi brukeren som kom med svaret noe spesielt. Dette vil ikke passe inn på et forum som diskusjon.no, ettersom kun brukere aktive i supportkategoriene vil ha mulighet til å stige i rankene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...